سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ...

  دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403 ID  کد خبر 386239
سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ...
ساعدنیوز: همسرم از سردار خواهش کرد یک بار با خانواده‌شان به منزل ما بیایند. حاج‌قاسم گفت راستش همسر من خیلی جایی نمی‌رود اما یک دختر دارم که برای خودش چریک است، با او می‌آیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فارس، محسن کمالی دهقان به سال 1363 در حصارک کرج متولد شد. محسن با آغاز جنگ سوریه همراه تعدادی دیگر از رزمندگان اسلام به سرزمین شام اعزام شد تا با تروریست‌های تکفیری مبارزه کرده و از حرم حضرت زینب (س) دفاع کنند.

سرانجام این شهید عزیز روز 27 فروردین سال 94 در حلب سوریه به شهادت رسید و عنوان اولین شهید مدافع حرم استان البرز را از آن خود کرد. آنچه در ادامه می‌خوانید روایت دیدار حاج قاسم سلیمانی است با خانواده این شهید که پدرش اینگونه روایت می‌کند:

در یک مراسمی که قرار بود سردار سلیمانی آنجا سخنرانی کند ما هم حضور داشتیم. خودم را به یکی از نزدیکان او رساندم و گفتم حرفی دارم. سردار سلیمانی تا کنون منزل شهدای مدافع حرم در شهر‌های مختلف رفته، اما تا به حال به خانه هیچ یک از شهدای استان البرز نیامده است. از او خواستم پیام مرا به حاج قاسم برساند.

مدتی گذشت تا اینکه 8 فروردین سال 98 مردی با خانه ما تماس گرفت و گفت قرار است فردا سردار سلیمانی به منزل شما بیایند. باورم نمی‌شد و بسیار هیجان زده و خوشحال بودم. به فرزندانم و عروس‌ها و داماد‌ها زنگ زدم و گفتم فردا چنین مهمانی داریم هر کدام دوست دارید بیایید او را ببینید.

بچه‌ها که همه مشتاق دیدار این سردار محبوب بودند صبح فردا پیش از آمدن سردار خود را به منزل ما رساندند. همه هیجان زده و خوشحال منتظر بودند. مجدد اوایل صبح همان آقا تماس گرفت و گفت سردار تا 2 ساعت دیگر به منزل شما می‌رسند.

همان زمانی که قرار بود، زنگ خانه ما به صدا درآمد، خودم در را باز کردم. سردار بسیار ساده و بدون هیچ تشریفاتی با راننده شان تشریف آورده بودند. یک ماشین پراید و یک تیبا هم همراهشان بود که آن‌ها هم بالا نیامدند. البته راننده هم پایین منتظر ماند و حاج قاسم تنها وارد منزل شد. به قدری صمیمی که گویی سال‌ها با هم رفت و آمد نزدیک داشته ایم. یک ساعتی دیدارشان طول کشید و با تک تک پسر‌ها و داماد‌ها دست دادند.

همسرم پرسید چرا با خانواده تشریف نیاوردید؟ و از سردار خواهش کرد یک بار با آن‌ها بیاید. حاج قاسم گفت راستش همسر من خیلی جایی نمی‌رود، اما یک دختر دارم که برای خودش چریک است با او می‌آیم. منظورشان زینب خانم بود. نمی‌دانم بحث به کجا رفت که همسرم از سردار خواست ماجرای ازدواجش را بیان کند. سردار سلیمانی گفت: زمان جنگ در اهواز بودم که همان ایام خواستگاری رفتم و با همسرم خیلی ساده زندگی مان را شروع کردیم.

به سردار گفتم در یکی از عملیات‌ها که نیرو‌های کرمان به اهواز آمده بودند من هم آنجا بودم، اما شما نیامده بودید. سردار گفت: بله من همان موقع مجروح و در بیمارستان بستری بودم. صحبت هایمان خیلی عادی و صمیمی بود با او.

سپس موقع رفتن، چون عید بود به رسم عیدانه هزار تومنی‌ای به ایشان دادم و خواستم برای راننده شان هم ببرند. سردار قبول کرد و به همراهش گفت انگشتر‌ها را بیاورید. یک سینی انگشتر آوردند و به همه بچه‌ها گفتند هر کدام یکی بردارید. بعد به سمت همسرم رفت و گفت برای شهادت من دعا کنید. سپس یک هدیه هم به خانمم داد. اول حاج خانم قبول نمی‌کرد و گفت همین که خودتان به منزل ما آمدین بزرگترین هدیه است. اما سردار گفت وقتی برادری به خواهرش هدیه می‌دهد خواهر نباید هدیه را رد کند. حاج خانم هدیه را با این حرف قبول کرد. بعد شیرینی و شکلات تعارف کردیم. خانمم گفت برای خانواده هم شیرینی بردارید، اما سردار قبول نکرد، گفت از شکلات‌ها بر می‌دارم. یک پلاستیک بیاورید. پلاستیک آوردیم و حاج قاسم چند شکلات ریخت داخل آن و برای همراهان و خانواده اش برد.

موقع رفتن سردار از یکی از پسران من پرسید شهیدتان کجا دفن است؟ پسرم گفت بهشت سکینه بنا به وصیت خودش کنار مزار مادر بزرگم. من در گوشی عکس مزار را نشان دادم. مزار محسن را با آلاچیق مانندی درست کرده بودند. سردار گفت این خوب نیست باید شمایل سنتی داشته باشد و مقبره‌ای که مشخص شود مزار شهید است. یعنی تا این حد دقیق بودند. بعد‌ها من طرحی دادم و مزار شهید را تغییر دادند.

وقتی حاج قاسم رفت و خبر آمدنشان در شهر پیچید از استاندار گرفته تا همه مسئولین از ما گلایه کردند چرا نگفتید ما هم بیاییم. عذرخواهی کردم و گفتم ببخشید واقعا هم کمبود وقت بود و هم امکانش را نداشتیم.

آمدن سردار سلیمانی به خانه ما یکی از بهترین روز‌های زندگی مان بود و برکت حضورشان را به عینه در زندگی خودمان دیدیم. سردار به خانواده شهدا به خصوص خانواده شهدایی که نیرو‌های خود سردار بودند وابستگی و علاقه خاصی داشتند واینطور نبود که بعد از شهادت بچه‌ها خانواده شان را فراموش کرده باشد.

وقتی شنیدیم چنین شخصیتی با همه مشغله‌هایی که در سطح منطقه و جهان دارد وقت گذاشته و به خانواده شهدا سر می‌زند برای ما بسیار ارزشمند بود و واقعا فراموش نشدنی بود. احساسمان را نمی‌توانیم آنطور که بود بیان کنیم. خودمانی بودن و تواضع و محبت سردار مثال زدنی بود. سپس با همه اعضای خانواده عکس یادگاری گرفت و رفت.


27 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناش
1 هفته پیش

سردار عشق افتخار ایران شجاع فداکار افسوس از میان ما رفت خدا بیامرزه
ناشناش
1 هفته پیش

خدا بیامرزه روحش شاد حیف شد از میان رفت خدا لعنت کنه دشمنانش رو
فاطمه قدس
1 هفته پیش

بر تو درود وسلام سردار مارا در آن دنیا شفاعت کن خوش به سعادتت نائب امام زمان تو خاص بودی وخاص زندگی کردی وخاص هم رفتی روحت شاد
بازدیدکننده
2 هفته پیش

روحت شاد شهید عزیز
نوید
2 هفته پیش

روحت شادسردار
بازدیدکننده
2 هفته پیش

سردار دلها با عمق وجودم دوستت دارم دعا گویمان باش
بازدیدکننده
2 هفته پیش

کاش از نزدیک شمارو میدیدم سردار عزیزم کااااش😔💔 روحت شاد دعامون کن عاقبت بخیربا شهادت بشیم
ابراهیم خلیلی
2 هفته پیش

درود بر سردار عزیز ما
بازدیدکننده
2 هفته پیش

سردار عزیز خوش به سعادتتان التماس دعا دارم عزیزم انتظار شفاعت دارم ان شاالله روحتان شاد باشد وعالی ومتعالی باشی وهمچنین همنشین اباعبدالله الحسین علیه السلام باشی
نوربخش نوذری
2 هفته پیش

روحت شاد مرد باغیرت وبا شهامت
روجا
2 هفته پیش

سردار شما همیشه در قلب ما جای داری❤️
بازدیدکننده
2 هفته پیش

سلام سردار دلها روحتون شاد،مارا دعا کنید شهید شویم به حق خانم حضرت فاطمه زهرا سلام الله
بازدیدکننده
2 هفته پیش

واقعا مرد واقعی بود خدایا به ماهم توفیق شهادت بده اگر نمیدهی شهامت حاج قاسم را به ما عطا کن امین
زهرا
2 هفته پیش

روحت شاد سردار دل ها .
سید مرتضی
2 هفته پیش

روحت شاد حاج قاسم خداوند لیاقت خوب زیستن و خوب مردن را به همه نمیدهد خوشا به سعادتان محتاج شفاعتتان هستیم...
بازدیدکننده
2 هفته پیش

روحت شاد سردار دلها هنوز داغ تو بر دل ما تازه است همشهری
سیروس
2 هفته پیش

افتخار؛ عزت؛ غیرت؛ سربلندی ایران وایرانی
زهرا
2 هفته پیش

روح سردار شاد
بازدیدکننده
2 هفته پیش

روحش شاد یادش ماندگار
فاطیما
2 هفته پیش

سردار عزیز بیادت اشکهایم جاریست تا عمر باقیست دنیا همانند تو هرگز به خودش نخواهد دید
زهرا
2 هفته پیش

روحش شاد و یادش تا ابد گرامی باد
قاسمی، محمدرضا، شهر ایوا
3 هفته پیش

سلام: روحت شادُ ، شادتر باد ... ای بزرگ مرد تاریخ اسلام انقلاب اسلامی ..
ع. ع
3 هفته پیش

سردار مدیون شماییم جانتان را برای امنیت ما نثار کردی روحت شاد سردار دلها
بازدیدکننده
3 هفته پیش

خیلی عالی روحش شاد ویادش گرامی باد 🌟🌟🌟🌟🌟
رضا کمالی دهقان
3 هفته پیش

خدارا هزاران بار شکر که خداوند این افتخار بزرگ را نصیب ما کرد که از خانواده شهدا باشیم،و از آن بزرگتر اینکه سردار دلها سردار حاج قاسم سلیمانی به منزل ما تشریف آوردند و ما در خدمتشان بودیم.خدایا مرگ ما را در شهادت قرار بده. رضا کمالی دهقان اخوی شهید مدافع حرم محسن کمالی دهقان
بازدیدکننده
3 هفته پیش

و او رفت و چنان داغی ب دلمان گذاشت ک هیچ وقت سرد نمیشود😭
رهگذر
3 هفته پیش

روح سردار دلها شاد همه آسایش و امنیت خودمونو رو مدیون شما و همرزمانتونیم تا ابد دوستتون داریم
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش