دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

روایتی از خانه بدون زرق و برق تازه دامادیِ یکی از فرزندان رهبر معظم انقلاب/ دور خانه موکت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه... 

یکشنبه، 13 اسفند 1402
کد خبر: 378139
ساعدنیوز: امروزه در هیچ‌کجای دنیا و حتی مسئولان کشور خودمان نمی‌توان کسی را یافت که از نظر سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی مشابه آیت الله العظمی امام خامنه‌ای و فرزندان و خانواده معظم‌له باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ولایت فقیه و رهبری نظام به عنوان مهم‌ترین رکن نظام اسلامی و مستحکم‌ترین سد دفاعی نظام، همواره مورد هجوم بی امان دشمنان بوده است. دشمنان نظام به درستی دریافته‌اند تا زمانی که اقتدار و اعتبار رهبری در ایران محفوظ باشد، مطلقاً هیچ پروژه‌ی براندازانه‌ای در جمهوری اسلامی، قابلیت طرح و اجرا نخواهد داشت چرا که به عینه مشاهده کرده‌اند در گذشته چگونه رهبر انقلاب در زمانی اندک و بی آن که از همه‌ی ابزارهای خود استفاده کند، پیچیده‌ترین طراحی‌های آنان را خنثی کرده است. از این رو، با فهم این که راز ماندگاری و استقامت جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و رهبری است، لحظه‌ای از هجوم‌علیه‌این‌رکن‌‌نظام،فروگذاری‌نکرده‌اند. به جرات می توان گفت که امروزه در هیچ کجای دنیا و حتی مسئولان کشور خودمان نمی توان کسی را یافت که از نظر سبک زندگی اسلامی و ساده زیستی مشابه آیت العظمی امام خامنه ای و فرزندان و خانواده معظم له باشند.گزارش ذیل صرفا برخی مصادیق ساده زیستی و برخی ویژگی های شخصیت ایشان می باشد که بمناسبت ربع قرن رهبری امام خامنه ای ضروری است با مردم در میان گذاشته شود: (مصادیق ذکر شده به نقل از شخصیت های انقلاب یا برخی اعضای بیت مقام معظم رهبری می باشد.)

زندگی طلبگی و ساده فرزندان آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای

آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای چهار پسر دارند که هر چهار نفر، طلبه‌ و معمم هستند و حقیقتاً هم درس می‌خوانند. خوب هم درس می‌خوانند. من با اینها مأنوسم، این توفیق را دارم. اُنسی دارم، نشست داریم، گعده داریم، صحبت می‌کنیم. یک بار ندیده‌ام که اینها راجع به پولی، امکاناتی و چیزهای از این قبیل صحبت بکنند. گویی افرادی معمولی هستند و پدرشان هم یک فرد معمولی است. این خیلی ارزش دارد که امکانات باشد و موقعیت فراهم باشد و هیچ اقبالی به آن نشان داده نشود. این خیلی ارزشمند است.

برای خود حضرت آقا، همه رقم امکانات هست ولی هیچ اقبالی ما نمی‌بینیم. نه خودشان، نه خانواده‌شان! قطعاً خود حضرت آقا دوست ندارند که بستگانشان و مخصوصاً آقازاده‌ها‌شان در کارهای اقتصادی باشند، قطعاً این را آقا نمی‌پسندند. خود اینها هم هیچ رغبتی و هیچ اقبالی ندارند. حالا به هر صورت این جور تربیت شده‌اند که هیچ اقبالی به این چیزها ندارند. لذا می‌بینید حتی ضدانقلاب‌ترین مجموعه‌ها و گروهها، داخل و خارج، برای هر کس حرفی بزنند‌ البته من آن حرفها را تأیید نمی‌کنم، خیلی از آنها هم شایعات و حرفهای دروغ است، من نمی‌خواهم آنها را تصدیق کنم‌ ولی در مورد حضرت آقا و آقازاده‌ها من نشنیده‌ام چیزی گفته شود. هیچ کس هم شاید نشنیده باشد. چون می‌دانند اگر این را بگویند، کسی باور نمی‌کند و آن حرفهای دیگرشان را هم کسی باور نمی‌کند.

یعنی این قدر زندگی آقا و زندگی خانواده و فرزندان آقا‌ سادگی‌شان، بی‌رغبتی‌شان و بی‌توجهی‌شان به مسائل دنیایی‌ تقریباً محرز است که هیچ وقت حتی آن ضدانقلابها، متعرض این معنا نشده‌اند. فرزندانشان بیشتر همین مسائل درس و بحث برایشان مطرح است و نگرانی‌هایی که نسبت به مردم و نسبت به زندگی طلاب و نسبت به قضایای دیگر دارند، همان دغدغه‌هایی است که خود آقا دارند. این که آنها برای خودشان دنبال آینده‌ای باشند‌ زندگی، مال، منال، پول، پس‌انداز‌ اصلاً وجود ندارد. اگر بود، من مطلع می‌شدم. چون خیلی با اینها مأنوسم. من چنین چیزی واقعاً در اینها ندیده‌ام. آقا مصطفی‌ آقازاده بزرگ آقا‌ همان سال اول ازدواجشان که طلبه‌ قم بودند ‌ الان هم قم هستند‌ خانه‌ای اجاره کرده بودند و مستأجر بودند - الان هم مستأجرند - ما را یک روز برای ناهار دعوت کردند.

ما رفتیم منزل ایشان. یک سال از ازدواج ایشان نگذشته بود، ماههای اول ازدواج ایشان بود. ما هم یک گلدان معمولی خریدیم و رفتیم که دست خالی نرویم. من واقعاً‌ تعجب کردم که آیا این خانه، خانه‌ یک تازه‌داماد است؟! حالا نه خانه‌ فرزند رهبر انقلاب و مقام اول کشور، حتّی خانه‌ یک تازه‌داماد هم این نیست. یعنی یک خانه‌ تازه‌داماد، بالاخره یک زرق و برقی دارد؛ تا مدتها این زرق و برق خانه‌ تازه‌داماد و خانه‌ تازه عروس، هست. من توی خانه‌ اینها، واقعاً همان زرق و برق معمولی یک تازه‌داماد و یک تازه عروس را ندیدم.بسیار زندگی معمولی، دوتا فرش ماشینی، آن هم نه سه‌ در چهار‌ چون من دقت داشتم به این چیزها. دور و بر خودم را نگاه می‌کردم. حواسم بود و تا آنجا که می‌توانستم، رصد می‌کردم اوضاع و احوال خانه را‌. دو تا فرش شش متری انداخته بودند، دور خانه هم موکت بود و دو‌ سه تا پشتی ابری معمولی، نه مبلمانی، نه زرق و برقی! زندگی ساده و خوبی در آقازاده‌های ایشان سراغ داریم.


70 پسندیدم 911 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
الیسا
4 ماه پیش

ایرانمون.رهبرم و دلسوزان و اباد کنندگان میهنمون سلامت و عمرشون طولاتی تر و با عزت
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

ای جانم❤️
پاسخ
سلام و درود خدا و خلق خدا
4 ماه پیش

سلام و درود خدا بر رهبر دوست داشتنی .چشم دشمنانت کور باد ای نائب اقا امام زمان
پاسخ
مریم
4 ماه پیش

چقققدر ساده و آرامش بخش.خوشبخت باشن الهی
پاسخ
معصومه
4 ماه پیش

جانم فدای رهبربصیروبزرگوارم.خداروشکربخاطرداشتنش.بیخودنبودکه حضرت امام انقدردوسش داشت وفرموده بودمن ایشون رو برای رهبری مناسب میدونم
پاسخ
علی بیگی
4 ماه پیش

جانم فدای رهبر عزیزم
پاسخ
عباس آقائی
4 ماه پیش

جانم فدای رهبر (لبیک یا خامنه ای )
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

مخلصیم اقاانشالله موفق باشید
پاسخ
جواد
4 ماه پیش

عشق فقط عشق علی رهبر فقط سید علی هیچ کشوری تو دنیا رهبر به این خوبی نداره
پاسخ
نوکر
4 ماه پیش

در زندگی سید علی خامنه ای یک نقطه سیاه که هیچ حتی خاکستری هم پیدا نمیکنید!
پاسخ
رحمت
4 ماه پیش

سلام‌ جانم فدا ی رهبر عزیزتر از جانم
پاسخ
ابوذر
4 ماه پیش

💙💙💙...عشق منی تواقا..چشم دشمنانت کورشود...انشاالله
پاسخ
ابوذر
4 ماه پیش

عشق فقط علی رهبرفقط سیدعلی دوستت دارم اقا...انشاالله روزی برسه اقاازنزدیک دیدارت کنم
پاسخ
زهرا
4 ماه پیش

رهبر عزیزم جانم فدایت ❤
پاسخ
زهرا
4 ماه پیش

سایشون بالا سر مردم ایران
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

۱۲۰ ساله بشید انشاالله عزیز
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

علی وار علی گونه. الهی همیشه زنده باشید .
پاسخ
مهدی راننده بیابان
4 ماه پیش

آقامون واقعا آقاست
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

الهی که همیشه برقرارباشند
پاسخ
بازدیدکننده
4 ماه پیش

جانم فدای رهبرم سیدعلی
پاسخ
مشاهده همه دیدگاه ها دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ سوال چینی "حامد آهنگی" از مترجم‌ زبان چینی/ اومد اداشونو دربیاره ولی محتواش جالب‌تر شد
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به ماشین رِنج روور هوش پران سردار آزمون که همه آرزوشو دارن/ستاره فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "تخم‌مرغ عید پاک" را که در "مهمانی خرگوشی" گم شده است، در 4 ثانیه پیدا کنند