دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

روایتی شنیدنی از دینداری مریم میرزاخانی از زبان همکارش در دانشگاه پرینستون 

یکشنبه، 25 تیر 1402
کد خبر: 348507
در سالروز وفات نابهنگام بزرگ بانوی آسمان علم و دانش ایران و جهان، یکی از ابعاد ناشناخته حیات معنوی او از زبان یکی از همکاران مشهورش رسانه ای شده است.

به گزارش ساعدنیوز به نقل از فطرس مدیا، دکتر حسین مدرسی طباطبایی، استاد دانشگاه پرینستون در یادداشتی به آقای رسول جعفریان، از صفای روح او، نگاهش به مذهب و خاطرهٔ اسلام آوردن همسر ایشان نوشته‌اند: «مریم به مذهب دلبستگی عمیق و حقیقی داشت، او کسی نبود که کاری بدون رعایت دقیق موازین شرع کند، تنها مسأله پوشش موی سر بود که بر آن مستمسکی شرعی داشت. شاید من با آن نظر موافق نبودم اما او با خدای خود و با پیامبر و خاندان گرامی او راهی دیگر داشت، خدایش در سایهٔ رحمت واسعه خود جای دهاد. مریم به پاکی فرشتگان بود، داغ او بر دلم سنگینی می‌کند، چه توانم کرد؟الحکم لله»

دربارهٔ همسرش نوشته‌اند: «همسر ایشان مدتی پیش از ازدواج به اسلام گرویده بود. در دوره‌ای که «پُست‌داک» دانشگاه پرینستون بود روزی به دفتر من آمد و سؤالاتی در باب اسلام داشت.» سپس دکتر مدرسی به روال همه موارد مشابه، مکتوبات و منابعی از اسلام به او می‌دهند و از او می‌خواهند به دقت و منتقدانه بخواند و نظراتش را صادقانه با وی در میان بگذارد، او نیز چنین کرد و به گفتهٔ دکتر: «عاقبت به قائد توفیق و نورانیت پیامبر اکرم به اسلام تشرف یافت. شهادت اسلام او را، خود به خط و امضاء خویش نوشتم و مفتخرم که زمینه‌ساز ازدواج او با مریم بودم»


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ترجمه تخصصی کتاب
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
روسری اصیل و ایرانی بر سر فریبا نادری عروس حشمت فردوس+عکس/ سلیقه بینظیر خانوم بازیگر در انتخاب طرح روسری😍
ویراستاری تخصصی مقاله
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
ترجمه تخصصی متن
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری