دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی روبینیو بازیکن فوتبال اهل برزیل 

دوشنبه، 26 مهر 1400
رابسون ده سوزا ملقب به روبینیو 25 ژانویه سال 1984 در سائو ویسنته برزیل به دنیا آمد.روبینیو (robinho) که 172 سانتیمتر قد دارد در پست پشت فوروارد و فوروارد بازی می‌کند. وی فوتبال حرفه‌ای را از تیم سانتوس (همان باشگاهی که در نوجوانان و جوانان این تیم از سال 1996 بازی می‌کرد) در کمپونیتوی برزیل در سال 2002 آغاز کرد.

رابسون د سوزا (پرتغالی: Robson de Souza؛ زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۸۴) که عموماً با نام روبینیو شناخته می شود، بازیکن فوتبال در پست مهاجم اهل برزیل است.

فعالیت باشگاهی روبینیو

او در باشگاه های سانتوس، رئال مادرید، منچسترسیتی و میلان بازی کرده است و هم اکنون در باشگاه باشاک شهیر ترکیه بازی می کند. او طی سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در سانتوس در لیگ برزیل بازی می کرد. او در برزیل درخشان ظاهر شد و باعث شد مورد توجه چند باشگاه بزرگ از جمله رئال مادرید قرار گرفت؛ تا اینکه او در سال ۲۰۰۵ به جمع کهکشانی ها اضافه شد. او در رئال عملکرد نسبتاً خوبی را داشت. وی در سال ۲۰۰۸ مورد توجه باشگاه هایی همچون چلسی و منچسترسیتی قرار گرفت و بالاخره طی جنجال هایی به شهر منچستر منتقل شد. او در منچسترسیتی ناکام بود و حتی دوره ای قرضی دوباره به سانتوس بازگشت. او در سال ۲۰۱۰ به میلان رفت و توانست خود را بار دیگر احیا کند. وی پس از یک دوره قرضی بازی برای سانتوز با قراردادی ۶ماهه راهی لیگ چین و به تیم گوانگژو پیوست، البته وی دوره موفقی را در لیگ چین سپری نکرد و سرانجام در ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ به لیگ برزیل و تیم اتلتیکو مینیرو پیوست.

روبینیو در تیم ملی

وی تاکنون از سال ۲۰۰۳، ۱۰۰ بازی ملی برای برزیل انجام داده است و توانسته است که ۲۸ گل برای کشورش به ثمر برساند.

روبینیو ستاره تیمهای بزرگ

این مهاجم گلزن فوتبالش را از یکی از باشگاه های مطرح برزیل استارت زد و به عضویت تیم سانتوس درآمد. سپس بلافاصله از سوی استعدادیاب های رئال مادرید کشف شده و به اسپانیا رفت. پس از ۳ فصل بازی برای رئال راهی آ ث میلان شده از آنجا به گوانگژو چین پیوست. “اتلتیکو مینیرو” تیم بعدی اش بود و از آنجا راهی ترکیه شد تا این سالها در دیار عثمانی توپ بزند.

روبینیو پیرِ گرانقمیت

ارزش بالای این بازیکن به واسطه سوابق درخشانش موجب شده تا همچنان جزو بازیکنان گرانقمیت محسوب شود حتی با ۳۵ سال سن! او در ترانسفر مارکت ۷۵۰ هزار یورو ارزشگزاری شده است! چیزی در حدود ۹۰۰ هزار دلار! البته فی قیمتی که باشگاه استانبول باشاک شهیر برایش تعیین کرده ۲ میلیون یورست!

روبینیو در آستانه بازنشستگی

“رابسون د سوزا” ملقب به “روبینیو” متولد برزیل و ۳۵ ساله است. قدی ۱۷۲ سانتی متری دارد و وزنش در حدود ۷۰ کیلوست. فوتبالیستی که کم کم باید خودش را برای بازنشستگی آماده کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه