دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رونمایی از مومیایی شگفت انگیز زیباترین ملکه مصری/ همسر فرعون بزرگ بی سر کشف شد!+عکس 

یکشنبه، 26 آذر 1402
کد خبر: 367115
ساعدنیوز: یک باستان شناس در حال انجام تحقیقات بر روی مومیایی مرموز بدون سر است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرآنلاین، یک باستان‌شناس برجسته از برنامه خود برای فاش کردن هویت دو مومیایی مرموز در سال آینده گفت. ظاهرا یکی از مومیایی‌ها بی سر است و احتمالاً بقایای گمشده ملکه مشهور مصر باستان نفرتیتی است.

نفرتیتی یکی از مشهورترین مصریان باستان است اما جسد او هرگز پیدا نشده است؛ طبق گفته‌های زاهی حواس باستان شناس، دو کار در مورد ملکه نفرتیتی انجام خواهد شد، اولین مورد، یک پروژه DNA است که او در حال حاضر برای جستجوی مومیایی ملکه نفرتیتی روی آن کار می‌کند.

او گفت:«ما مومیایی‌هایی از ملکه‌ها داریم که هیچ نامی ندارند و در حال حاضر در حال کار برای شناسایی یکی از این مومیایی‌ها است که نامی ندارد، گمان می‌رود که او نفرتیتی است و مومیایی دیگری نیز می‌تواند مومیایی دخترش، ملکه توت عنخ آمون باشد.»

به گفته زاهی حواس، احتمالا تا چهار ماه آینده، می‌توانند کشف این مومیایی‌ها را اعلام کنند. ملکه نفرتیتی همسر فرعون آمنهوتپ چهارم بود و در قرن چهاردهم قبل از میلاد زندگی می کرد. او به این دلیل که نامادری فرعون توت عنخ آمون است، شناخته شده است.

نفرتیتی اغلب به عنوان یکی از مشهورترین ملکه‌های مصر در نظر گرفته می‌شود. مجسمه‌ای که چهره او را به تصویر می‌کشد، یکی از کپی شده‌ترین آثار هنری مصر باستان است و در موزه Neues برلین قرار دارد.

باستان شناسان در سراسر جهان علاقه‌مند به یافتن مقبره و بقایای او هستند. برخی حتی گمان می‌کنند که او پشت مقبره توت عنخ آمون پنهان شده است. اگر حواس بقایای او را در چهار ماه تایید کند، این یکی از بزرگترین اکتشافات مصر باستان در تمام دوران خواهد بود. شاید این بار مومیایی‌ها سرانجام بتوانند پرونده محل اختفای ملکه گمشده را فاش کنند.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
ویدیو/ تبدیل تنۀ درخت به راه‌پله فقط میتونه کار یه مهندس خلاق باشه/ یا راهی خواهم یافت، یا راهی خواهم ساخت...
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
پربازدید شدن بگو مگوی دو دختر وسط نماز جماعت به امامت رهبرمعظم انقلاب+ویدیو
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
عکس منتشر شده توسط میکاپ آرتیست اکرم بیرانوند/ تغییرات جادویی چهره همسر علیرضا بیرانوند را ببینید
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌