دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

روش های موتورشویی خودرو 

پنجشنبه، 16 آذر 1402
یک اتومبیل هر چه کارایی و عملکرد بیشتری داشته باشد موتور آن نیز بالطبع در معرض آلودگی‌های زیادی اعم از چربی و روغن‌ها، گرد و غبار، سنگریزه و غیره قرار دارد. بنابراین موتورشویی خودرو اهمیت زیادی دارد . ما در ادامه این مطلب از ساعد نیوز روش های موتورشویی را بیان می کنیم.

مهم‌ترین بخش یا قطعه خودرو موتور آن است که در واقع، به عنوان محرک اصلی فعالیت مطلوب سایر قطعات خودرو محسوب می‌شود. از این رو اگر به طور متناوب و دوره‌ای آلودگی‌ها و چربی آن به طرف نشود در اثر گرمای بالا علاوه کاهش عملکرد خودرو در معرض خطر آتش‌سوزی نیز قرار می‌گیرد. چرا که جرم‌های موجود بر روی بدنه موتور مانع از تعویض هوا و خنک شدن درون محفظه احتراق می‌شود. بر این اساس موتورشویی می‌تواند طول عمر موتور و کیفیت بازدهی خودروی شما را تضمین کند.

انواع روش های شستشو موتور ماشین

از طریق روش‌های ساده و کاربردی که در ادامه ارائه خواهد شد موتورشویی خودرو به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت در نظر داشته باشید که بررسی، تعمیر و تمیزکاری موتور خودرو در کیفیت و طول عمر خودروی شما همواره نقش حائز اهمیتی دارد.

شستشو موتور ماشین با آب

یکی از رایج ترین روش های شستن موتور خودرو، شستشو با آب است که در صورت اشتباه در این کار اثرات منفی بر روی موتور خواهد داشت. برای اینکار باید به تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران مراجعه نمایید. رطوبت ایجاد شده در اثر شست و شو با آب، باعث رسوب شده و بر روی قطعات اثر منفی می گذارد.

شستشو موتور ماشین با نوشابه

استفاده از نوشابه برای موتورشویی باعث پاک شدن جرم و چربی ها از روی قطعات خودرو میشود اما در نهایت رطوبت باقی مانده روی موتور ماشین اثرات سو روی قطعات ماشین دارد و در نهایت باعث خرابی موتور ماشین می شود.

شستشو موتور ماشین با اسپری

اسپری های پاگ گننده چربی از دیگر روش های شستن موتور خودرو است که باعث از بین رفتن لک و چربی و آلودگی از قطعات می شود.

شستن موتور ماشین با بخار

کارواش بخار یکی از روش های شست و شوی موتور است که در کوتاه ترین زمان بیشترین پاکیزگی را ایجاد می کند. بخار ایجاد شده شامل عوارض شستشوی موتور خودرو نخواهد شد و تمامی چربی ها و آلودگی ها را به راحتی از بین می برد. بخار خشک ایجاد شده رطوبت را بر روی قطعات باقی نمی گذارد.

سخن پایانی

موتورشویی یک اقدام مفید جهت بهبود کیفیت و کارایی خودرو محسوب می‌شود. از این رو انجام حداقل سالی دو بار آن برای هر مدل اتومبیلی لازم است. با این حال، انجام این فرآیند در خانه یا کارواش بستگی به میزان فشار و عملکرد اتومبیل شما دارد. هر چند که موتورشویی از طریق کارواش می‌تواند به لحاظ ایمنی و کیفیت مناسب‌تر باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 31 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...