دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

روستای عجیب و دیدنی نیاق در قزوین + فیلم 

چهارشنبه، 29 شهریور 1402
ایوان سنگی و کوه عجیب نیاق یکی از جاذبه‌های دیدنی در استان قزوین و روستای نیاق می‌باشد. اشکالی که طبیعت بر روی کوه ایجاد نموده است به گونه‌ای مشاهده می‌شود که گویی غول‌هایی بر روی کوه زندگی می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه شگفت‌انگیز با ما همراه شوید.

معرفی روستای نیاق

نیاق روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین در استان قزوین ایران است. این روستا در 11 کیلومتری شمال شهر قزوین و دارای دسترسی محلی از اتوبان قزوین-زنجان می‌باشد. نیاق در 15 کیلومتری شمال‌ این شهر قرار دارد. این روستا در دامنه کوه‌های به هم پیوسته و در دو طرف دره قرار گرفته و خانه‌های قدیمی آن عموماً با سنگ و خشت ساخته شده است.

جاذبه‌های دیدنی روستای نیاق

در ضلع غربی روستا سلسله کوه‌هایی معروف به ایوان نیاق قرار دارد و در قسمت شرقی آن باغات و معدن بزرگ گل سفید نیاق واقع شده است. از میان روستا رودخانه‌ای عبور می‌کند که به سمت شهر قزوین جاری است و سبب رونق کشاورزی در این محل شده است. از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی روستا می‌توان به بند، چشمه درخت توت، آسیاب و حمام تاریخی می‌توان اشاره کرد.

ایوان نیاق

ایوان نیاق در قسمت غربی روستای نیاق قزوین قرار دارد و در اصل یک پدیده طبیعی متعلق به دوره دوم زمین شناسی است. این پدیده بر بالای کوهی مشرف به روستا دیواره صخره‌ای مرتفعی وجود دارد که رو به شرق گسترش یافته و نیم طاقی طبیعی از سنگ به ارتفاع تقریبا 10 متر بر روی آن قرار دارد. این صخره در طول تاریخ به عنوان یک قلعه طبیعی نیز مورد استفاده قرار شناخته شده است و به همین خاطر در بین محلی‌ها به قلعه نیاق نیز شهرت دارد. در زیر این نیم طاق دو حفره بزرگ بر اثر عوامل طبیعی پدید آمده و در داخل این حفره‌ها حوضچه‌های مستطیل شکل با ابعاد چهار در دو توسط ساکنان احتمالی گذشته آن ساخته شده است. راه صعود به بالای ایوان از قسمت دامنه جنوبی دشوار است اما از قسمت دامنه شمالی و پشت ایوان شیب ملایم‌تری دارد.

نام دیگر ایوان نیاق

وقتی از سمت مقابل به کوه نگاه می‌کنید حفره‌های زیادی در سراسر کوه وجود دارند که از دور شبیه به غول‌هایی دیده می‌شوند که به همین دلیل به آن «ایوان دیو» هم گفته می‌شود.

فیلمی از ایوان نیاق


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟