دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

روسیه و چین به دنبال تغییر اساسی در نظم جهانی هستند 

چهارشنبه، 14 اردیبهشت 1401
کد خبر: 203672
ساعد نیوز: فرمانده ارتش آمریکا با اشاره به افزایش قدرت روسیه و چین، در خصوص بروز درگیری بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ جهانی هشدار داد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژنرال «مارک میلی» در سخنرانی خود در مجلس سنا، چین و روسیه را کشور هایی با قابلیت های نظامی قابل توجه توصیف کرد که به دنبال تغییر اساسی نظم مبتنی بر قوانین فعلی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جلسه استماع سنا ارزیابی نسبتاً بدی از وضعیت جهانی با توجه به بحران جاری در اوکراین ارائه کرد. به گفته این مقام دفاعی آمریکا، جهان در حال ورود به دنیایی است که بی ثبات تر از قبل می شود.

پیش از این، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه با اشاره به وجود خطر جنگ هسته ای اعلام کرد کشور هایی وجود دارند که این تهدید حمایت می کنند. لاوروف با تأکید بر این که مسکو همچنان به این اصل پایبند است که جنگ هسته ای غیرقابل قبول است، گفت خطر جدی است و نباید آن را دست کم گرفت.

لاوروف همچنین از کمک های نظامی آمریکا و برخی از متحدانش به اوکراین در بحبوحه درگیری ها انتقاد و استدلال کرد که این کمک ها روند حل مناقشه از طریق دیپلماسی را مختل می کند.

از زمان شروع درگیری ها در اوکراین، آمریکا، انگلیس، آلمان و تعدادی از کشور های اروپایی مجموعه وسیعی از تسلیحات و تجهیزات، از جمله سیستم های تسلیحات ضد هوایی و ضد تانک قابل حمل و خودرو های زرهی را در اختیار کی یف قرار داده اند.

تاکنون واشنگتن بالغ بر ۳۳ میلیارد دلار به کی یف کمک مالی و نظامی کرده است. این حمایت مالی با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری