رقصیدن را چگونه به طوطی یاد دهیم؟

  پنجشنبه، 08 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
رقصیدن را چگونه به طوطی یاد دهیم؟
طوطی پرنده باهوشی است که استعداد یادگیری حرف زدن و تقلید بسیاری از حرکات انسان از جمله رقصیدن را دارد. ما در این مطلب نحوه آموزش رقص به طوطی را بیان میکنیم.

یاد دادن رقص سر به پرنده بسیار شبیه به یاد دادن روش بله گفتن با سر به طوطی ها است . تفاوت در واقع این است که شما میخواهید به پرنده خانگی خود تکنیک رقص سر را برای عکس العمل به موزیک آموزش دهید .بسیاری از طوطی ها سر خود را به صورت غیر ارادی به انواع محرک ها تکان میدهند، اما حالا شما از پرنده خانگی خود میخواهید که این کار رو با نشانه هایی که شما به آن میدهید انجام دهد . در این تکنیک هیچ نشانه صوتی و کلامی وجود ندارد چون در اینجا موزیک یک نشانه است و در واقع نشانه های فیزیکی بخش کوچکی از آموزش در این روش میباشد.

رقصیدن طوطی ها

طوطی ها نه تنها الگوهای گفتار را تقلید می کنند و مکالمه دارند، بلکه به موسیقی نیز علاقه دارند. آشنایی طوطی ها با موسیقی را شما شاید در ویدیوهایی از رقص طوطی ها با آهنگ های جذاب دیده باشید. بسیاری از مردم بر این باورند که این یک رفتار آموزش دیده است و طوطی ها نمی توانند قدر موسیقی را بدانند، اما حقیقت جالب تر است.رقص طوطی ها با آهنگ رایج است. طوطی ها به جای عمل کردن بر اساس آموزش یا غریزه اولیه، توانایی های شناختی پیچیده ای دارند که به این معنی است که می توانند برای سرگرمی برقصند. همان بخشی از مغز آنها که به طوطی ها اجازه تقلید صداها را می دهد، آنها را قادر می سازد تا موسیقی را درک کنند، زیرا می توانند ریتم را تشخیص دهند و به یک ضرب حرکت کنند. و رقص طوطی ها با آهنگ اتفاق می افتد.

طوطی ها معمولا موسیقی کلاسیک، پاپ، راک و فولک را ترجیح می دهند. Dubstep و سایر موسیقی های الکترونیک معمولاً مطابق سلیقه آنها نیست. طوطی ها توانایی ذاتی در واکنش به موسیقی دارند، بنابراین به آنها اجازه دهید موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنند. با این اوصاف، اکثر طوطی ها حرکات رقص را با تقلید از صاحب خود یاد می گیرند. بنابراین، می توانید به طوطی خود رقصیدن را آموزش دهید.

آیا طوطی ها موسیقی را می فهمند؟

با توجه به Current Biology ، طوطی ها نه تنها از ضرب آهنگ خوب لذت می برند، بلکه می توانند شنیدن موسیقی را نیز پردازش کنند. پروفسور Aniruddh Patel کشف کرد که طوطی ها می توانند خود به خود به سمت موسیقی حرکت کنند.

سگ ها، گربه ها، میمون ها، مرغ ها و بسیاری از حیوانات دیگر را می توان رقصیدن را آموزش داد. با این حال، این چیزی نیست که آنها بتوانند به تنهایی انجام دهند. مربیان باید رفتارهای خاصی را با یک سیستم پاداش به آنها بیاموزند. از سوی دیگر، طوطی ها می توانند بدون تلقین یا با تماشای رقص انسان ها برقصند.

در کنار سایر یافته ها، این نشان داد که طوطی ها می توانند این موسیقی را از صداهای دیگر متمایز کنند. مهمتر از آن، آنها به طور خاص به آن احساس کردند و واکنش نشان دادند. محققان برای اثبات این نظریه که طوطی ها موسیقی را درک می کنند، آزمایش های مختلفی را بررسی کردند. توضیح اصلی به توانایی طوطی ها در تقلید صداها گره خورده است.

طوطی

آموزش حرکات موزون و رقص به طوطی

رقص طوطی ها با آهنگ اغلب با تماشای رقص صاحبانشان یاد می گیرند. با این حال، آیا ممکن است طوطی که هرگز کسی را در حال رقص ندیده است، سر خود را با صدای موسیقی تکان دهد؟ همانطور که مشخص است، طوطی ها رقصنده های طبیعی هستند.طوطی ها به طور طبیعی موسیقی را دوست دارند و از رقصیدن با آن لذت زیادی می برند. رقص یک شکل عالی از ورزش است و یک کاهش دهنده استرس موثر است.در حالی که طوطی ها ممکن است به تنهایی برقصند، اما همیشه می توانند از درس ها بهره ببرند. وقت گذاشتن برای آموزش رقصیدن به طوطی، نتایج عالی برای شادی کلی او به همراه خواهد داشت.

مرحله اول آموزش رقص به طوطی

وقتی شما می خواهید آموزش را شروع کنید پرنده شما باید کاملا اهلی بوده و با شما احساس آرامش کند. بهتر هست که زمانهای آموزش کوتاه باشه مثلا بجای یک جلسه ی بیست دقیقه ای، دو جلسه ی ده دقیقه ای داشته باشید و اگر پرنده تون به بازی کردن تمایل نداره بهتره که آموزش را شروع نکنید. برای اینکه پرنده ی شما حرکات را یاد بگیرد، خود شما نیز باید حرکات را انجام دهید.

مرحله دوم آموزش رقص به طوطی

انتخاب موسیقی بسیار مهم است بدلیل اینکه پرنده به آن موسیقی عادت کرده و هرگاه موسیقی پخش شود میداند که زمان رقص است و حدس میزند که چرا شما بدور خود میچرخید!طوطی ها به همان ژانرهای موسیقی واکنش مطلوبی نشان دادند. با این حال، آنها همچنین ترجیحات مختلفی را در مورد آهنگ های پخش شده نشان دادند.وقتی یکی دو طوطی در یک اتاق بودند، با شنیدن یک آهنگ، مثل بقیه با شور و شوق نمی رقصیدند یا آواز نمی خواندند. این نشان می دهد که طوطی ها سلیقه های فردی در موسیقی دارند.

مرحله سوم آموزش رقص به طوطی

آموزش را زمانی شروع کنید که پرنده شما فعال و پر انرژی است زیرا هنگامی که پرنده ی شما پر هیاهو باشد یعنی بخوبی به شما توجه میکند. بهتره زمان آموزش کوتاه بوده و حالت تفریحی داشته باشد چون اگر رفتار شما بد و آموزش حالت اجبار داشته باشد نتیجه ی معکوس میگیرید یا باید زمان بیشتری صرف کنید. طوطی ها معمولا حرکات ساده را طی یک هفته یاد میگیرند، بستگی داره که شما چطور با اونها کار کنید!!!

مرحله چهارم آموزش رقص به طوطی

برای شروع آموزش حرکات موزون به طوطی می توان از حرکت Head bobbing (تکان دادن سر به بالا و پایین) که یک حرکت ساده ی امروزی در جامعه ی بشری است استفاده کرد. برای اینکار ابتدا باید پرنده ی خود را روی قفس یا هر کجا که راحت تر است گذاشته و هنگامی که توجه آنها به شما جلب شد موسیقی را روشن کنید و چند ثانیه با شور و شوق سر خود را تکان دهید تا با دقت بیشتری به شما نگاه کند. دراین حالت شما می توانید پرنده را با کلماتی مثل صدا کردن اسم او، بیا و … تشویق کنید تا مشتاق شود، مطمئن شوید از کلمه یا عبارتی استفاده کنید که پرنده ی شما کاملا با آن آشنا بوده و متوجه شود که شما مستقیما به او اشاره دارید. این حرکات و کلمه ها را دوباره تکرار کنید. وقتی پرنده ی شما شروع به حرکت کرد به آرامی او را نوازش کرده و یا یک جایزه به او بدهید. به خاطر داشته باشید که اگر پرنده خسته و مضطرب بود به او یک زمان استراحت داده و سپس تمرین را شروع کنید. زمانیکه طوطی این حرکت را یاد بگیرد می توانید لحظات لذت بخشی را با یکدیگر سپری کنید.

مرحله پنجم آموزش رقص به طوطی

به دلیل تفاوت در ساختار بدن شما با پرنده لازم است که شما آموزش را برای او آسان تر کنید. چگونگی آموزش این حرکت بسیار مهم میباشد. برای اینکار ابتدا دستهای خود را زیر بغل قرار داده و سپس در همین حالت بازوی خود را به بدن چسبانده و به آرامی و به طور موازی با بدن خود بالا و پایین ببرید. زمانی که این حرکت را انجام میدهید از یک عبارت مثل “بالتو بکش” و… استفاده کنید. هنگامیکه پرنده شما این حرکت را یاد گرفت و تکرار کرد حتما به او یک جایزه بدهید.

مرحله ششم آموزش رقص به طوطی

یادگیری هر یک از این حرکات به صورت جداگانه می تواند برای پرنده ی شما آسان بوده و به خوبی آنها را انجام دهد، در این مرحله شما باید سعی کنید طوری به پرنده ی خود آموزش دهید تا بتواند این حرکات را به ترتیب با یکدیگر ترکیب کند، برای اینکار لازم است که شما پرنده ی خود را به خوبی بشناسید و همچنین بهتر است که از یک عبارت خاص استفاده کنید تا طوطی شما متوجه شود زمان رقص است. به یاد داشته باشید که تمرین و تکرار رمز یادگیری اوست.

مرحله هفتم آموزش رقص به طوطی

شما باید با ایده های خود حرکت پا را نیز به حرکات قبلی اضافه نمایید. می توانید از حرکت معروف پنجه (Thriller’s famous claw move) شروع کنید. فراموش نکنید هنگامیکه انگشت خود را به طرف پای طوطی می برید از یک عبارت دلخواه استفاده کنید، اگر پرنده ی شما پای خود را بلند کرد حتما او را تشویق کرده و حرکت را دوباره تکرار کنید. هنگامی که مشغول یاد دادن عبارت مورد نظر به طوطی خود هستید سعی کنید حرکت را خودتان نیز انجام دهید. همچنین می توانید به پرنده ی خود آموزش دهید که سر خود را به طرفین تکان دهد (برای اینکار می توانید از روش مرحله ی 4 استفاده کنید).
این حرکات را می توانید با ایده ها و تصورات خود گسترش دهید.

بهترین موسیقی برای پخش برای طوطی ها چیست؟

پخش هر آهنگی برای واداشتن طوطی به رقص کافی نیست. مطالعه ای که دکتر فرانک پرون با سه طوطی انجام داد نشان داد که طوطی ها از:

  • پاپ
  • راک
  • محلی
  • کلاسیک

به نظر می رسید موسیقی کلاسیک باعث آرامش پرندگان شده و آنها را تشویق می کند تا خود را تمیز کنند. در همین حال، موسیقی پاپ، فولک و راک آنها را وادار به رقصیدن و آواز خواندن کرد. آنها این کار را هم با جیغ زدن و هم با گفتن کلمات انسانی انجام می دادند.

چرا طوطی من نمی رقصد؟

اگر طوطی شما علی رغم تلاش شما نمی رقصد، پس نگران نباشید. می توانید چند عنصر را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست است:

  • پر انرژی نیست. اگر طوطی تغذیه مناسبی نداشته باشد، ممکن است انرژی لازم برای رقصیدن را نداشته باشد.
  • محدودیت های فیزیکی. اگر طوطی شما مجروح یا باردار باشد، ممکن است نتواند آنطور که دوست دارد حرکت کند.
  • همه پرندگان یکسان نیستند. همه طوطی ها یک موسیقی را دوست ندارند یا حتی نمی خواهند با آن برقصند. برخی از طوطی ها اصلاً علاقه ای به رقصیدن ندارند.
  • موسیقی ناراحت کننده. مراقب هرگونه نشانه ای از ناراحتی باشید. این درست است حتی اگر موسیقی کلاسیک می نوازید و طوطی در بالای ریه هایش فریاد نمی زند و از شما التماس می کند که موسیقی را خاموش کنید. ممکن است هنوز برای رقصیدن احساس ناراحتی کند.
  • طوطی ها می توانند با موسیقی برقصند. همانطور که علم ثابت کرده است، آنها از انجام این کار خوشحال هستند. فقط حتما یاد بگیرید که آنها چه موسیقی هایی را دوست دارند و بگذارید اوقات خوبی داشته باشند. با انجام این کار، هر دو می توانید از یک مهمانی رقص با هم لذت ببرید.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (463 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (323 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (308 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (184 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (83 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (82 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (81 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (79 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 8 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
فال انبیاء روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو