دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رشد عجیب درخت انجیر وارونه از سقف یک ویلای باستانی+عکس 

چهارشنبه، 06 دی 1402
کد خبر: 368545
ساعد نیوز: در ناپل ایتالیا بازدیدکنندگان شهر باستانی بایا (Baia) که در محدودۀ شهر امروزی باکولی قرار دارد، با درخت عجیبی روبه‌رو می‌شوند که از سقف یک بنای تاریخی در پارک باستان‌شناسی ترمه‌دی‌بایا (Terme di Baia) به سمت پایین روئیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، این گیاه عجیب درخت انجیری است که در جهت وارونه رشد کرده است. اینکه این گیاه دقیقاً چگونه از جاذبه سرپیچی کرده موجب حیرت گیاه‌شناسان شده است، اما این حالت غیرعادی نه تنها رشد آن را کند نکرده بلکه این درخت وارونه حتی میوه هم داده است! محل رویش این درخت هم جالب توجه است. این درخت انجیر از قوس طاق عمارتی روییده که باستان‌شناسان فکر می‌کنند بخشی از ویلای خصوصی امپراطور نرون بوده است.

اینکه منبع تغذیۀ درخت از کجاست را می‌توان توضیح داد؛ مسلما بارانی که از لابلای سنگ‌ها به درون سقف بنا نفوذ می‌کند آب کافی برای رشد گیاه را تامین کرده است. اما با این حال هنوز هم دیدن درختی که کاملا به صورت وارونه رشد کرده است عجیب و غیر عادی است.

شهر رومی و باستانیِ بایا در دوران شکوفایی خود یک استراحتگاه سرزنده و به‌روز برای طبقه‌ی حاکم بود. این شهر که حالا یک پارک باستان‌شناسی بزرگ است و اندکی از آن زیر آب رفته به گفته‌ی باستان‌شناسان زمانی مونته‌کارلوی عصر روم باستان بوده است؛ جایی که امپراتورانی از قبیل آگوستوس، سزار و نرون در آن خانه داشتند. بایای پرجوش و خروش به شدت آتشفشانی هم بود. با گذشت چندین قرن، نوسانات پوسته‌ی زمین در این منطقه منجر به تحریک فعالیت گرمابی و لرزه‌ای این منطقه و در نهایت لغزش بخش زیادی از شهر به زیر خط ساحلی شد.

با این حال ناپدید شدن در تقدیر بای نبود چرا که در دهه‌ی 1940 در نزدیکی ساحل ناپل، خلبانی متوجه یک چیز غیرعادی در زیر امواج شد. تصاویری که این خلبان گرفت به ظاهر ساختار‌هایی در اقیانوس را نشان می‌داد اما دو دهه طول کشید تا محققان با زیردریایی به این ناحیه سفر کنند تا نگاه دقیق‌تری به آن بیندازند. علاوه بر درخت انجیر وارونه میان خرابه‌های رومیِ سطح زمین، بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر قایق‌های توریستی که کف‌شان شیشه‌ای است شهر غرق‌شده را هم تماشا کنند.

  برچسب ها: ایتالیا درخت

2 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
محسن محمدی
7 ماه پیش

من ازتمام.عزیزانی که صادقانه زحمت میکشن وبرنامه تهیه میکنن بسیارسپاسگذارم انشالازیرسایه پروردگاریکتاباشید شماخوبان
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍