دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

رشته هایی که آینده شغلی ندارند از کنکور حذف می شوند 

دوشنبه، 18 اردیبهشت 1402
کد خبر: 339448
ساعد نیوز: معاون آموزشی وزارت علوم گفت: 40 درصدِ رشته‌هایی که هیچ آینده شغلی ندارد از دفترچه انتخاب رشته کنکور حذف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از تسنیم، قاسم عموعابدینی، معاون آموزشی وزارت علوم در حاشیه نشست کمیته آمایش رشته ها در آموزش عالی از برنامه های این وزارت خانه برای بررسی و حذف رشته های تحصیلی که بازار کار ندارند، خبر داد.

عموعابدینی گفت: حدود 2 هزار رشته تحصیلی در این کمیته بررسی می شود و رشته هایی تحصیلی که شغلی برای آنها وجود ندارد که ما فکر می کنیم حدود 40 درصد از این دو هزار رشته تحصیلی است، اگر قطعی شود که شغل ندارند و مورد استقبال نیستند از دفترچه کنکور حذف می کنیم.

وی افزود: مابقی رشته ها را هم مشروط کرده که اگر در بورس صنعت و جامعه یا از سوی دولت نیاز محوری اعلام شود و اعلام کنند این رشته را می خواهند و برای دانشجوی ما مسجل شود برای این رشته ها تا 90 درصد در آینده شغل وجود دارد وارد دفترچه کنکور می شود.

به گزارش تسنیم، پس از تذکر رهبر انقلاب درباره سندآمایش آموزش عالی در دیدار رمضانی دانشجویان وزارت علوم با ایجاد کمیته ای اساتید دانشگاه و معاونان این وزارت خانه را ملزم به بررسی رشته های تحصیلی و آینده شغلی انها کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب