دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رسم عجیب کوچک کردن پای زنان ؛ زنانی با کوچک‌ترین پاهای دنیا! 

چهارشنبه، 14 تیر 1402
کد خبر: 347055
ساعد نیوز: از خیلی وقت پیش تا اوایل قرن 20، در چین رسم بر این بود که وقتی نوزادی به دنیا می‌آمد پاهایش را می‌بستند تا رشد نکند و کوچک بماند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، با این کار استخوان‌های پا بدون اینکه کودک دردی را احساس کند رشد نمی‌کرد و در نهایت با پوشیدن کفش‌های بسیار کوچک رشد پا مختل می‌شد. هرچند نظریه‌های مختلفی در مورد علت این کار وجود دارد اما این کار به خاطر عوارضی مثل درد و نداشتن تعادل هنگام راه رفتن مدت‌هاست که دیگر رسم نیست.

با این حال «لیو» پیرزن 90ساله چینی یکی از افرادی بود که نشانی از این رسم کهن و تقریبا منسوخ داشت و پاهای او از سن پنج سالگی، دربند کفش‌هایی بسیار کوچک گرفتار شد. بااینکه از اوایل قرن بیستم بستن پاها در چین ممنوع شد و دیگر لازم نبود مردم به اجبار این کار را انجام بدهند اما بانو لیو معتقد بود که این کار احساس خوبی به پاهای او می‌دهد!

گرچه با اینکه حدود 100 سال عمر کرد اما پاهایش به اندازه بچه‌های هفت ساله هم رشد نکرد و به همین دلیل عنوان دارنده کوچک‌ترین پاهای دنیا به این زن رسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 17 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویوی چشم نواز و منحصربفرد حیاط ویلایی خانه ساره بیات در شمال تهران+عکس/ حیاطی پر از درختان چنار تا تاب مخصوص خانه های اعیانی
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
هزینه چاپ یک کتاب
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
ویدیو/ آب‌دزدک "سالپ" موجودِ شفاف دریایی که به تخم‌شربتی غواصان معروف است
کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍