دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

رسوایی بزرگ لیونل مسی در فرانسه/ محرومیت ستاره فوتبال بخاطر این رسوایی 

چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402
ساعدنیوز: لیونل مسی این بار نه با یک جنجال بلکه با یک رسوایی در پاریس مواجه شده و اعتبار او زیر سوال رفته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرورزشی، جنجال جدید و رسوایی بزرگ برای لیونل مسی در پاری‌سن‌ژرمن؛ پس از این‌که مشخص شد این ستاره فوتبال به عربستان سعودی سفر کرده است، باشگاه تصمیم گرفت تا او را به مدت دو هفته تعلیق کند، زیرا او از مقامات باشگاه مجوز سفر نگرفته بود. این خبر را رسانه‌های فرانسوی لوپاریزین، آرام‌سی اسپورتس و اکیپ گزارش دادند. به این ترتیب این مهاجم 35 ساله دو بازی بعدی لیگ یک فرانسه را از دست خواهد داد.

همه چیز توسط پاری‌سن‌ژرمن برای آن‌چه که در داخل باشگاه به عنوان یک اشتباه بزرگ طبقه‌بندی می‌شود در نظر گرفته شده است. این رسانه‌ها تایید کردند پاری‌سن‌ژرمن این روند انضباطی را به دنبال تخلف/ غیبت کارمندان باشگاه بدون هیچ مجوزی اعلام کرده و هیچ نظر دیگری از سوی باشگاه اعلام نخواهد شد. سایت آراِم‌سی نوشته به این ترتیب فوق ستاره آرژانتینی در دو بازی بعدی پی‌اس‌جی غایب خواهد بود؛ مقابل تروا و آژاکسیو (دو رقیب ضعیف در لیگ) و در این مدت نیز با این تیم تمرین نخواهد کرد.

سوال بزرگ در حال حاضر این است که آیا این محرومیت بدون جریمه مالی خواهد بود؟ از نظر رسانه‌های اکیپ و آراِم‌سی اینطور خواهد بود اما بقیه رسانه‌های فرانسوی در حال حاضر این موضوع را تایید نکرده‌اند. انتظار می‌رود که باشگاه این وضعیت را که می‌تواند در آینده مسی تاثیرگذار باشد روشن کند.

ستاره اهل روزاریو به همراه اعضای خانواده‌اش سوار هواپیما شد و برای گذراندن ساعاتی در خاورمیانه به عربستان سفر کرد. اولین کسی که این خبر را تایید کرد، وزیر گردشگری عربستان بود. احمد الخطیب گفت: «من خوشحالم که به لیونل مسی سفیر گردشگری عربستان سعودی و خانواده‌اش در دومین سفر خود به اینجا خوش‌آمد می‌گویم.» احمد الخطیب اضافه کرد: «ما خوشحالیم که استقبال اصیل عربستانی خود را با همه شما به اشتراک می‌گذاریم.» بلافاصله پس از آن، او سه تصویر از اقامت لئو با همسرش، آنتونلا روکوزو، و فرزندانشان متئو و چیرو را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. در عکس‌ها حضور پسر بزرگتر آن‌ها، تیاگو، دیده نمی‌شد.

لازم به یادآوری است که مسی که بسیاری او را بهترین بازیکن جهان و یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال می‌دانند، برای ترویج گردشگری در عربستان سعودی با این کشور قرارداد امضا کرده است. در ماه می‌ 2022، برای اولین بار بود که سعودی‌ها او را به عنوان سفیر گردشگری خود در سفر به یک شهر تفریحی در کنار دریای سرخ معرفی کردند.

اما واضح است که پی‌اس‌جی سفر ستاره آرژانتینی را در این مقطع که این تیم دور از شرایط ایده‌آل است نپذیرفته، در شرایطی که این هفته تیم آن‌ها در پارک دو پرنس مقابل لوریان 3-1 شکست خورد. علاوه بر این، ستاره سابق بارسلونا هنوز قرارداد خود را با این تیم فرانسوی تمدید نکرده است، بنابراین شانس ادامه ندادن او در فصل آینده بیشتر می‌شود.

تیم کریستوف گالتیه با پنج امتیاز بیشتر از المپیک مارسی، در حالی که تنها 5 بازی تا پایان فصل باقی مانده است، در رتبه اول لیگ1 فرانسه است. اگر این محرومیت اعمال شود، مسی برای بازی 21 می مقابل اوسر به میدان بازخواهد گشت. پس از آن دوئل، پاری‌سن‌ژرمن به مصاف استراسبورگ می‌رود و فصل را در پارک دو پرنس مقابل کلرمون به پایان می‌رساند.

دو سال حضور مسی در پاریس با بهترین دوران حرفه‌ای او مسلما فاصله زیادی داشته است. باشگاه او را با هدف قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به خدمت گرفت اما در هر دو فصل این تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شد، با وجود این‌که خط حمله گران‌قیمتی با حضور مسی، نیمار و کیلیان امباپه تشکیل داده بود.

به گزارش سایت آرام‌سی، پس از این دو فصل خسته‌کننده، ناصر الخلیفی رئیس باشگاه تصمیم گرفته که سیاست باشگاه را تغییر دهد و این اقدام انضباطی علیه مسی بخشی از برنامه‌های او خواهد بود. این جریمه و محرومیت به عنوان پیامی به تمام اعضای تیم پاری‌سن‌ژرمن است که بدانند باشگاه از هر بازیکنی بالاتر است.

در پاریس از قبل پیش‌بینی می‌شد که چنین اتفاقی ممکن است رخ دهد. روزنامه اکیپ فوتبالیست آرژانتینی را روی جلد خود با تیتر جنجالی «کلاهبردار» خطاب کرد. این روزنامه ورزشی سرشناس فرانسه به عصبانیت کادر فنی و مدیریت پی‌اس‌جی از حرکت ستاره شماره 30 تیم اشاره کرد. اکیپ روی جلد خود اضافه کرد: یک روز بعد از شکست مقابل لوریان، بازیکن آرژانتینی تمرینات تیم را برای رفتن به عربستان سعودی بدون مجوز از باشگاه از دست داد.

در این گزارش همچنین آمده است که سرمربی تیم کریستوف گالتیه و کادرش «به بازیکنان پاریسی توضیح داده بودند که فقط در صورت پیروزی مقابل لوریان، آن‌ها دو روز مرخصی (دوشنبه و سه‌شنبه) خواهند داشت» اما در صورت شکست آن‌ها باید دوشنبه در تمرین حاضر می‌شدند و سه‌شنبه مرخصی داشتند. ایده تمرین دوشنبه و مرخصی سه‌شنبه هم به دلیل «جلوگیری از سفر بازیکنان به خارج از کشور» به ویژه بعد از انتقادها از عکس‌هایی که از برخی بازیکنانی منتشر شد که به گفته اکیپ «حس می‌کردند در تعطیلات هستند». اشاره این روزنامه به چهار روز مرخضی‌ای بود که سرمربی تیم چند هفته قبل به بازیکنان پاری‌سن‌ژرمن داده بود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان