روش تهیه کاپ کیک نوتلا لذیذ

  سه شنبه، 04 آبان 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کاپ کیک نوتلا لذیذ
کاپ کیک نوتلا یکی از خوشمزه ترین کاپ کیک های شکلاتی می باشد برای افرادی که طعم و مزه کیک شکلاتی و نوتلا را دوست دارند شما می توانید در مواد میانی این کاپ کیک نرم و پنبه ای از نوتلا و یا به دلخواه شکلات صبحانه فندوقی نیز استفاده کنید و با گاناش شکلاتی فرم گرفته و یا خامه قنادی و تکه های میوه تزئین کنید.

امکان ندارد دوست دار شکلات و شیرینی باشید اما نوتلا را دوست نداشته باشید. این محبوب دل ها احتمالا خودش هم فکر نمی کرده است به جایگاهی برسد که به عنوان هدیه بین افراد مبادله شود. اما حالا با گذشت چندین دهه از ساخت این شکلات فندقی، هنوز شرکت دیگری موفق به تهیه ی چنین طعمی از شکلات صبحانه نشده است. نوتلا را حتی به تنهایی هم می توان میل کرد اما برای کاهش در هزینه ها و نشکستن کمرتان پیشنهاد می کنیم آن را با با مواد خوراکی مخلوط کنید. در حال حاضر پخت کیک یا کاپ کیک نوتلا می تواند بهترین پیشنهاد برای این مخلوط باشد.

مواد لازم برای کاپ کیک نوتلا

  • روغن مایع 1 قاشق غذا خوری
  • آرد سفید 3 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه 1 قاشق مرباخوری
  • پودرقند 1/4 پیمانه
  • نوتلا 1/4 پیمانه
  • کره 2 قشق غذاخوری
  • وانیل 1 قاشق چای خوری
  • شیر 5 قاشق غذاخوری
  • قالب کاغذی 2 عدد
  • جوش شیرین 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا

  1. ابتدا فر را با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود قالب های کاغذی را درون قالب ها گذاشته تا آماده باشند.
  2. آرد و دو سوم پودر قند و پودر قهوه و جوش شیرین و پودر کاکائو را در ظرفی ریخته و همه مواد را با هم مخلوط می کنیم.
  3. نصف شیر و روغن مایع و نصف وانیل را به مواد ترکیبی اضافه کرده و با همزن هم می زنیم تا کاملا مواد مخلوط و میکس شوند.
  4. مواد ترکیبی آماده شده را درون قالب ها ریخته توجه کنید که فضای یک سوم درون قالب باید خالی باشد و به مدت 20 الی 25 دقیقه درون فر می گذاریم بعد از زمان مقرر خلال دندان را فرو برده باید هنگام بیرون آوردن تمیز باشد در این صورت خوب پخته است.
  5. نوتلا را در ظرف مناسبی ریخته و با هم زن خوب هم می زنیم سپس باقی وانیل و شیر و پودر قند و کره ذوب شده را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم باید غلظت خویی داشته باشد کمی سفت باشد تا وقتی روی کاپ ها می ریزیم خوب حالت بگیرد.حال مواد ترکیبی را درون قیف ریخته و روی کاپ ها می ریزیم و تزیین می کنیم.

مواد لازم برای طرز تهیه کاپ کیک نوتلا روش دوم

با تهیه ی این کیک به عرش اعلای طعم و مزه نزدیک خواهید شد. فقط کافیست چند قدم محکم و پیوسته بردارید. اولین قدم طرز تهیه کاپ کیک نوتلا آماده کردن کردن مواد اولیه است. پس برای آماده سازی دست به کار شوید

  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ قاشق غذاخوری
  • نوتلا یا شکلات صبحانه ۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل ۱/۴ قاشق مرباخوری
  • بکینگ پودر ۱ و ۱/۴ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • خامه فرم گرفته برای تزئین به میزان دلخواه

طرز تهیه کاپ کیک نوتلا روش دوم

فوت کوزه گری در طرز تهیه کاپ کیک نوتلا، رساندن مواد اولیه به دمای محیط است. پس همه مواد اولیه را از یخچال خارج کنید تا هم دما شوند. در این فاصله ی زمانی چه کنید؟ فر را روشن کنید. نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشت این است که فر باید پیش از گذاشتن مواد داخل آن گرم شده باشد. پس آن را روشن کرده و در دمانی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. فوت دیگر کوزه گری در این مرحله الک کردن است. باید آرد و بکینگ پودر و پودر کاکائو را مخلوط کرده با الک مناسب، الک کنید. قالب را چرب کرده یا کاغذ روغنی داخل آن قرار دهید و برای آماده سازی و ترکیب مواد آماده شوید. حالا دیگر مواد هم هم دما شده اند.

قدم سوم را با کره شروع کنید. کره ی نرم شده را داخل ظرفی ریخته و شکر را به صورت تدریجی به آن اضافه کنید تا رنگ کره روشن و بافت آن کرمی شود. حالا نوبت تخم مرغ هاست. تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط شکر و کره اضافه کنید و هربار ۱ دقیقه با همزن مخلوط کنید تا شروع به حجم گرفتن کند. در این مرحله نوبت اضافه شدن وانیل و مخلوط کردن مجدد با همزن است

چرا؟ چون بار طرز تهیه کاپ کیک نوتلا روی شانه های قدم چهارم است. در این مرحله نوتلا را اضافه کنید و بدون همزن به آرامی مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن نوتلا، شیر را اضافه کنید و باز هم به آرامی مخلوط کنید

مواد آردی را که قبلا الک کرده بودید را به این مواد اضافه کرده و با لیسیک هم بزنید. به خاطر داشته باشید که باید این مواد را به آرامی و در چند مرحله اضافه کنید.

مواد را داخل قالب ریخته و در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید.به خاطر داشته باشید که این کاپ کیک ها پف می کنند پس حتما نیمی از قالب را مواد بریزید و نیمه دیگر قالب را خالی بگذارید. زمان پخت این کاپ کیک بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است. برای مطمئن شدن از پخت کیک می توانید یک خلال چوبی را داخل آن فرو کنید. اگر خلال چوب تمیز از داخل کیک بیرون آمد، نوبت بیرون آوردن از فر است.

مرکز کاپ کیک ها را به کمک ماسوره و به آرامی تخلیه کنید. داخل حفره را با نوتلا پر کرده مجددا قسمتی که از کیک جدا کرده اید را روی حرفه قرار دهید. همچنین می توانید برای تزئین روی کیک خامه فوم گرفته را با نوتلا هم زده و با قیف روی کاپ کیک بریزید.حالا وقتش رسیده که یک فنجان چای برای خودتان بریزید و با یک کاپ کیک نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان