روش تهیه خورش میگو در کدو حلوایی خوشمزه

  دوشنبه، 04 بهمن 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه خورش میگو در کدو حلوایی خوشمزه
غذاهای دریایی از جمله غذاهای خوشمزه و پرخاصیت هستند که بهتر است در کنار مرغ و گوشت آنها را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید ؛تا از خواص آنها بهره مند شوید.

خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی یکی از انوع خورش می باشد که بسیار خوشمزه است و خواستگاه آن به برزیل کشور برمی گردد. در ادامه ما را دنبال کنید تا به نحوه طبخ خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی بپردازیم.

مواد لازم برای خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی

  • کدو حلوایی متوسط 1 عدد
  • روغن زیتون 4 قاشق غذاخوری
  • میگو بزرگ 450 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل هالوپینو 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • گوجه فرنگی 4 عدد
  • گشنیز تازه 1/4 پیمانه
  • پنیر خامه ای 1 پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش میگو در کدو حلوایی برزیلی

ابتدا فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید.کدو تنبل (کدو حلوایی) را بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. سپس قسمت بالای آن را ببرید. با چاقو مواد داخل کدو تنبل را به همراه تخم های آن خالی کنید. سپس آن را داخل فویل آلومینیومی بپیچید. کدو تنبل را روی سینی فر قرار دهید (طرف برش خورده ی آن را به سمت پایین قرار دهید).

کدو حلوایی را به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا زمانی که تقریبا نرم شود. سپس آن را از فر بیرون بیاورید و از فویل آلومینیومی جدا کنید و کنار بگذارید تا خنک شود.در قابلمه ای نسبتا بزرگ روغن زیتون بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و داخل روغن زیتون داغ شده بریزید و آن را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

سیر رنده شده (یا له شده) را به همراه فلفل هالوپینوی خرد شده به پیاز اضافه کنید و آن ها را نیز به مدت ۳ تا ۴ دقیقه خوب تفت دهید.میگوها را که از قبل پوست کنده و شسته اید، به شکل درسته داخل قابلمه بریزید و به مواد اضافه کنید. مجددا ۱ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید تا میگوها با سایر مواد ترکیب شوند و بپزند.

گوجه فرنگی ها را خرد کرده و به میگوها اضافه کنید. به خورش میگو نمک و فلفل بزنید و آن را طعم دار کنید.اجازه دهید مواد بپزند. هر چند دقیقه آن ها را کمی هم بزنید تا زمانی که گوجه ها بپزند و نرم شوند. بعد از حدود ۵ دقیقه خورش را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.با استفاده از قاشق، پنیر خامه ای را داخل کدو تنبل بریزید و آن را در تمام قسمت های آن پخش کنید تا پنیر همه ی داخل کدو تنبل را بپوشاند.

خورش میگو را داخل کدو تنبل بریزید و آن را داخل فر که مجددا آن را از قبل گرم کرده اید، قرار دهید. ۲۰ دقیقه زمان برای پخت خورش میگو در کدو حلوایی کافی است. یعنی تا زمانی که داخل کدو تنبل کاملا نرم شود. کدو حلوایی را از فر خارج کنید و روی خورش میگو کمی گشنیز تازه ی خرد شده بریزید. خورشت میگو در کدو را به همراه برنج سرو و نوش جان کنید.

خواص میگو

  1. میگو از غذاهای بسیار پرخاصیتی است که می تواند بر عملکرد مغز تاثیرات مثبتی بگذارد و از بیماری هایی مانند آلزایمر و سرطان جلوگیری کند.
  2. این غذا بسیار کم کالری است و باعث چاقی نمی شود و کسانی که قصد لاغر شدن دارند، می توانند آن را در برنامه ی رژیم غذایی خود قرار دهند.
  3. کمبود روی در بدن،یکی از عوامل ریزش مو شناخته شده است. با افزایش مصرف میگو در رژیم غذایی خود، نیازهای روی بدن به راحتی برآورده می شود.
  4. اغلب غذاهای دریایی طبع سرد دارند و در نتیجه بیشتر در فصول گرم خورده می شوند. اما میگو بر خلاف گوشت حیوانات دریایی طبع گرم و تر دارد و مصلح آن سکنجبین است و نباید تنها مصرف شود.
  5. از آنجایی که میگو شامل تمام مواد مغذی ضروری مانند کلسیم،فسفر،منیزیم، روی ،ویتامین (دی) است، برای ساخت استخوان قوی و محکم بسیار مفید است.
  6. میگو دارای آنتی اکسیدان های متنوعی , به ویژه آستاگزانتین می باشد. آستاگزانتین یکی از چند آنتی اکسیدانی است که برای حفظ سلامتی چشم ها, تسکین خستگی و کمک به جلوگیری از شکست و از دست دادن بینایی استفاده می شود.
  7. میگو دارای یک آنزیم فیبرینولیتیک است که لخته ها را از هم باز می کند. افرادی که سکته می کنند اگر در زمان مناسب به بیمارستان برسند و آنزیم فیبرینولیتیک به آنها برسد شانس خوبی برای بهبودی دارند. پس مصرف میگو می تواند قبل از اینکه این اتفاق ناگوار رخ دهد, لخته را نابود کند.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (225 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (134 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (53 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (50 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت