روش تهیه رولت حلوا کاکائویی لذیذ

  دوشنبه، 08 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه رولت حلوا کاکائویی لذیذ
حلوا یکی از پرطرفدارترین دسر های ایرانی هست که آن را در طعم ومزه های مختلف تهیه می کنند. رولت حلوا کاکائویی یکی از آن هاست که بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. امروز به آموزش آن می پردازیم با ما همراه باشید.

رولت حلوا کاکائویی یا همان حلوا شکلاتی نوعی از حلوای پایه است که فقط در مواد اولیه ی حلوا، شکلات و یا پودر کاکائو نیز اضافه شده است. از حلوای کاکائویی نیز می توان با استفاده از نان بستنی میکادو را آماده سازی کرد. می توانید حلوا را قبل از کاکائویی کردن به دو قسمت تقسیم کنید و به عنوان حلوای دو رنگ و یا حلوا شطرنجی نیز استفاده کنید. در ساعد نیوز برای شما عزیزان طرز تهیه حلوا کاکائویی را آماده کرده ایم تا شما عزیزان با استفاده از حلوای کاکائویی و زعفرانی بتوانید طرح های جدید و نویی را برای پذیرایی در مرسمات سوگواری آماده کنید.

مواد لازم برای رولت حلوا کاکائویی

  • آرد گندم 2لیوان
  • روغن حیوانی50گرم
  • روغن مایع نصف لیوان
  • گردو صد گرم آسیاب شده
  • شیر 1لیوان
  • گلاب 1/4لیوان
  • پودر کاکائو 2قاشق سوپ خوری
  • شکر 1لیوان به اضافه سه قاشق چایخوری

طرز تهیه رولت حلوا کاکائویی

در مرحله اول تهیه رولت حلوا کاکائویی قبل از هر چیزی آردهایتان را دو الی سه بار الک کنید تا خوب سبک شوند. نصف لیوان روغن را درون یک قابلمه تفلون بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا خوب داغ شود. بعد آردهای الک شده را به آن اضافه کنید و برای مدت زمانی حدود 10 الی 15 دقیقه خوب تفت دهید. در طول این مدت تفت دادن را به طور مرتب انجام دهید تا هم بوی خامی آردها گرفته شود و هم رنگ طلایی شکلی به خود گیرند.

پس از آنکه از سرخ شدن کامل آرد ها اطمینان حاصل کردید می توانید سه قاشق غذاخوری یا 50 روغن حیوانی را به آن ها اضافه کنید و دوباره هم بزنید. البته می توانید از کره حیوانی هم برای انجام این کار استفاده کنید. این امر کاملا به سلیقه و ذائقه شخصی تان بستگی دارد .

در این مرحله که روغن و آردها را با یکدیگر ترکیب کرده و خوب هم زدید شعله گاز را خاموش کنید. سپس در یک قابلمه جداگانه دیگر یک لیوان شیر و یک لیوان شکر بریزید. آن ها را خوب هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و بگذارید به جوش آید. بعد می توانید به همان اندازه که گفته شد پودر کاکائو را به موادتان اضافه کنید. من خودم همیشه برای تعداد 6نفر دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو استفاده می کنم. چون دوست دارم به هنگام سرو آن طعم شکلات و کاکائو بیشتر احساس شود. سعی کنید در این مرحله پودر کاکائو را با مخلوط شیر و شکر خوب هم بزنید تا کامل در آن حل شود. بعد شعله گاز را خاموش کنید و همان اندازه ای از گلاب را که آماده کردید به آن اضافه کنید.

رولت حلوا کاکائویی همانطور که از نامش هم پیدا است حالت رول شکلی دارد که به خاطر داشتن مواد خوشمزه و پرکالری بدون شک یکی از اشتهاآورترین دسرهای موجود است. با تمامی این اوصاف خوردن چنین دسری به خاطر برخورداری از چیزی حدود 4100 کالری به کسانی که قصد گرفتن رژیم لاغری توصیه نمی شود.

حال وقت آن است که محلول شکر،شیر،کاکائو و گلاب را به آردهای تفت داده شده اضافه کنید و دوباره آن را روی اجاق گاز برگردانید. مرتب آن را هم بزنید تا حلوا قوام آمده و خوب غلیظ شود. حواستان باشد تا مرحله غلیظ شدن به اندازه حلوا دست از هم زدن آن نکشید. چون اینکار باعث می شود تا حلوا شکل و ظاهری زیبا به خود گیرد. از طرفی هم زیاد غلیظ و سفت نشود. بعد که حلوا خوب روغن انداخت می توانید شعله گاز را خاموش کنید و ماهیتابه را کنار بگذارید تا سرد شود.

در مرحله نهایی تهیه رولت حلوا کاکائویی ته یک سینی نسوز نچسب را که از قبل آماده کرده اید را خوب چرب کرده و تمامی آن را با کیسه فریزر تمیز و بهداشتی بپوشانید. بعد مواد آماده شده تان را با قشر نیم الی یک سانتی متر بر روی آن پهن کنید. به کمک یک قاشق پهن و صاف تمامی قسمت های خالی سینی را با حلوا پر کنید تا تمامی بخش های آن صاف و یکدست شود. سپس از گردوهای آسیاب شده آماده تان بر روی تمامی مواد بریزید. البته می توانید از خلال های خوشمزه دیگر برای طعم دادن هرچه بیشتر این دسر استفاده کنید.

حال که تمامی این کارها را انجام دادید می توانید تمامی مواد را به کمک کیسه فریزری که به عنوان لایه زیرین استفاده کردید رول کرده و جمع کنید. آن را داخل یخچال بگذارید تا خوب سرد شود. پس از گذشت چیزی حدود 15 الی 20 دقیقه که حلوا خوب سرد و سفت شد آن را بیرون بیاورید و با دقت و هم اندازه برش بزنید. رولت حلوا کاکائویی شما آماده است می توانید آن را در یک ظرف شیک و زیبا سرو کرده و نوش جان کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان