روش تهیه پاناکوتای بلوبری خوشمزه

  جمعه، 06 اسفند 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه پاناکوتای بلوبری خوشمزه
با طرز تهیه پاناکوتا، محبوب‌ترین دسر ایتالیایی آشنا شوید و انواع رنگارنگ آن را برای مهمانی‌های مجلسی خود درست کنید تا میزی جذاب و زیبا داشته باشید. در ادامه با طرز تهیه پاناکوتای بلوبری آشنا می شوید .

طرز تهیه دسر پاناکوتا (Panna cotta) یک دستور دسر ذاتاً ایتالیایی است. پاناکوتا را می توان جزو دسته ی پودینگ ها دانست. این دسر محبوب عمر چندانی ندارد و احتمالاً باید تولد آن را حول وحوش ۱۹۶۰ میلادی جست وجو کرد؛ چون در کتاب های آشپزی قبل از این تاریخ نامی از این دسر دیده نمی شود. این دسر پرطرفدار این روزها به شکل آماده و در بسته بندی های مختلف در همه جا پیدا می شود، اما طرز تهیه ی آن بسیار ساده است. طرز تهیه دسر پاناکوتا نهایتاً نیم ساعت از شما وقت می گیرد و البته چهار تا پنج ساعت هم برای سرو باید داخل یخچال قرار بگیرد. ما طرز تهیه دسر پاناکوتای بلوبری را در این مطلب ساعد نیوز برای شما آورده ایم.

مواد لازم برای پاناکوتای بلوبری

  • خامه‏ صبحانه ۴۰۰ گرم
  • شیر یک لیوان
  • پودر ژلاتین۲ قاشق غذا خوری
  • عسل ۲ قاشق غذا خوری
  • ژله بلوبری ۲ بسته
  • آب جوش ۲ لیوان
  • چوب دارچین کوچک ۱ تکه

طرز تهیه پاناکوتای بلوبری

پودر زلاتین را داخل شیر بریزید و کناری قرار دهید تا زلاتین داخل شیر حل شود ( مخلوط نکنید ).خامه و عسل را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار دهید ، خامه را هم بزنید تا بپزد.چوب دارچین را نیز اضافه کنید ، وقتی خامه داغ شد و احساس کردید ممکن است به جوش بیاید باید مخلوط شیر و ژلاتین را اضافه کنید ، سریع مواد را مخلوط نمایید و از روی حرارت بخار بردارید ( دقت کنید خامه نجوشد ، در اخر کار چوب دارچین را خارج کنید ).

لیوان های دسر را بصورت کج داخل قالب های کاپ کیک قرار دهید ( میتوانید از هر وسیله دیگری برای کج قرار دادن لیوان ها استفاده کنید ) ؛ پاناکوتا را تا نیمه داخل لیوان ها بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

برای تهیه ژله ابتدا ۲ بسته پودر ژله بلوبری را در ۲ لیوان آب جوش حل کنید ، هم بزنید تا مایع شفاف شود سپس ۲ لیوان آب سرد به ان اضافه نمایید ، لیوان های پاناکوتا که بسته شده اند را از یخچال خارج کنید و به آرامی ژله بلوبری را روی آنها بریزید ،سپس داخل یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و سرد شوند.

 پاناکوتای بلوبری

مواد لازم برای پاناکوتای بلوبری روش دوم

  • شیر یک لیوان
  • خامه صبحانه یک بسته
  • دنت بلوبری یک بسته
  • پودر ژلاتین یک قاشق غذاخوری
  • آب سرد یک سوم پیمانه
  • بلوبری به مقدار لازم برای تزیین

طرز تهیه پاناکوتای بلوبری روش دوم

اول کار پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم و بعد روی کتری میگذاریم که حرارت غیر مستقیم ببیند و یا داخل ماکرویو میگذاریم تا هم شفاف تر بشود و هم پودر ژلاتین خودش را باز کند. و بعد یک لیوان شیر و یک بسته خامه صبحانه و شکر را به مواد اضافه می کنیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم که کاملا بهم بخورد و بعد میگذاریم روی اجاق تا مایع پاناکوتامان گرم شود و مرتب هم میزنیم و قبل اینکه مایع بجوشد زیر اجاق را خاموش می کنیم.

بعد از اینکه اجاق را خاموش کردیم دو سه دقیقه بعد ژلاتین شفاف می شود و بعد دنت بلوبری را اضافه می کنیم یا می توانیم به جای دنت بلوبری از نصف پودرمیوه ی بلوبری استفاده کنید و دوباره با همزن دستی مخوط را بهم میزنیم تا یکدست شود و بعد قالب دسر را روی یک دیس صاف یا بشقاب تخت میگذاریم و بعد قالب را از مواد پر می کنیم و حداقل 4_5 ساعت میگذاریم داخل یخچال تا کاملا مخلوط پاناکوتا خودشو ببندد و برای اینکه از قالب به راحتی جدا شود از شب قبل پاناکوتا را درست می کنیم.

در مرحله ی آخر که پاناکوتا کاملا خودشو بسته از یخچال در میاوریم و بعد چند دقیقه که خودش را از قالب رها کرد از قالب جدا می کنیم و داخل ظرف دلخواهمان میگذاریم و با بلوبری یا حتی آلبالو می توانیم تزیین و سرو کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (655 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان