آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی
مانند دیگر سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی، سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی سادگی، کارایی و کاربردی بودن را درون خود به تصویر می کشد.

مانند دیگر سبک های دکوراسیون مدرن و امروزی، سبک دکوراسیون داخلی اسکاندیناوی سادگی، کارایی و کاربردی بودن را درون خود به تصویر می کشد. این سبک تحولی در طراحی فضای داخلی خانه است که در اوایل قرن 20 شکل گرفته است و همان طور که از نامش پیداست، در دهه 1950 در کشورهای دانمارک، سوئد، فنلاند، نروژ و ایسلند بسیار مورد استفاده قرار گرفت. بد نیست بدانید استفاده از مواد طبیعی و عاری بودن از تزئینات و جزئیات اضافی از ویژگی های این سبک دکوراسیون است. همچنین سبک اسکاندیناوی اغلب از پالت رنگی سفید و سیاه به همراه رنگ آبی و خاکستری برای ایجاد فضایی زیبا در دکوراسیون استفاده می کند. ناگفته نماند که در این دکوراسیون استفاده از خطوط منحنی و سینوسی و نقش های ارگانیک به خوبی دیده می شود که حس راحتی را در فضای خانه ایجاد می کند.

از اوایل سال 1930 طراحان دیگری وارد این عرصه شده و سعی در تکامل و ورود سبک های خود در این زمینه شدند. از طراحی های صنذلی و مبلمان گرفته تا لامپ ها و پارچه های چاپی، همگی متأثر از طراحی سبکی بودند که هنوز نام اسکاندیناوی بر آن نهاده نشده بود. پس از آن بود که عصر طلایی دیزایین اسکاندیناوی شروع به رشد و بلوغ رسید.

با فراگیری این موضع از سال های اولیه دهه پنجاه تا اواخر دهه هفتاد میلادی همه جوایز طراحی به طراحان سبک دکوراسیون اسکاندیناوی دادده می شد و کالاهای ساخته شده با ویژگی های این سبک به سرعت در میان عموم شناخته می شدند. در سال 1954 نمایشگاهی با عنوان طراحی در اسکاندیناوی برگزار شد که در حوزه مد و برای دکوراسیون مدرن بنا شده بود. هدف از این نمایشگاه که در امریکا نیز شکل گرفته بود شناساندن این سبک در بخش مبلمان به مردم امریکا بود. و بر خلاف نام نمایشگاه که در حوزه مبلمان بود به هیچ وجه این نمایشگاه خود را به کالای خاصی مثل مبلمان محدود نکرد و تمام موارد مورد استفاده در دوره خود را به بررسی گذاشته و پیشنهاداتی ارائه می داد. تلفن همراه، الکترونیک، اتومبیل ها و بسیاری از این نوع در بخش طراحی صنعتی این نمایشگاه عرضه و مطرح گردید.

به سبک دکوراسیون اسکاندیناوی اثر تقلید یا شبیه سازی نیز گفته می شود؛ چرا که این سبک به نوعی از مینیمالیست و شاخه های دیگری از دکوراسیون شکل گرفته است. اکنون ما می خواهیم جنبه های مختلفی از این دکوراسیون را برای شما تشریح کنیم تا به همراه هم به یک کلیت و اجماع در مورد دکوراسیون اسکاندیناوی برسیم.

در سبک اسکاندیناوی، چیدمان از محبوبیت جهانی برخوردار بوده و یکی از ویژگی های بارز آن سادگی و وقاری است که با خود همراه دارد. وسایلی که به این سبک انتخاب می شوند، همگی در کنار سبک های دیگر به راحتی نشسته و از عناصری هستند که با هر وسیله دیگری در هر سبکی به راحتی هماهنگ خواهند شد.

یکی از مشخصه های اصلی در این نوع از سبک رنگ سفید آن است که به سان برف و یخ در شمال اروپا بوده و به بزرگ تر جلوه دادن فضا کمک می کند. عموماً وسایلی که در این نوع سبک جای دارند از چوب طبیعی درختانی همچون ساج، کاج و چنار بوده و عمده وسایل انتخابی آلومینیوم، شیشه، کروم و استیل می باشند.

مبلمان چوبی

با استفاده از لوازم چوبی، فضای بیرون را به درون خانه بیاورید. چوب افرا، کاج، بلوط و ساج برای این کار مناسب است و با پالت رنگی سبک اسکاندیناوی هماهنگ می شوند. کاناپه هایی با پایه چوبی، صندلی یا میز از ملزوماتی است که برای یکپارچه کردن فضا ضروری به نظر می رسد.

تصویر

وسایل مسی

براقی و شفافیت مس می تواند در فضای طبیعی، چشمگیر باشد. مس را با گلدان، کتری، چراغ و وسایل دکوری کوچک به خانه بیاورند. مس اصل بعد از مدتی زنگ می زند و ظاهری کهنه و روستایی پیدا می کند.

نمایش سادگی و زیبایی

سادگی و زیبایی در دکوراسیون داخلی این آپارتمان با سبک اسکاندیناوی می تواند ایده های جالبی را برای شما ارائه دهد. سبک اسکاندیناوی در دکوراسیون داخلی برای هرنوع فضا مناسب است. این سبک برای افرادی که می خواهند خانه ای ساده و کلاسیک داشته باشند توصیه می شود. استفاده از گیاهان طبیعی نیز در این سبک دکوراسیون به وفور دیده می شود.

هشت اصل از سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

1. زمین چوبی در سبک اسکاندیناوی

2. مبلمان ساده در سبک اسکاندیناوی

3. دکوریجات مدرن و ساده در سبک اسکاندیناوی

4. دیوارها و سطوح عمودی هموار و صیقلی در سبک اسکاندیناوی

5. استفاده از نور طبیعی در سبک اسکاندیناوی

6. رنگ های مات در سبک اسکاندیناوی

7. خطوط مستقیم در سبک اسکاندیناوی

8. چیدمان کاربردی در سبک اسکاندیناوی

و در آخر باید بگوییم که سبک دکوراسیون اسکاندیناوی دارای زیبایی ساده و غیر پیچیده است که ترکیبی از دکوریجات و وسایل ساده است. طراحی صادقانه و بی آلایش این سبک دکوراسیون، آن را تبدیل به یکی از سبک های پرطرفدار در بین مردم جهان کرده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (369 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (104 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (22 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (17 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (11 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره