آشنایی با سبک کانتمپروری یا امروزی در دکوراسیون داخلی

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
آشنایی با سبک کانتمپروری یا امروزی در دکوراسیون داخلی
اغلب این سبک دکوراسیون داخلی با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود. اما دارای تفاوت هایی با سبک مدرن است. در این سبک معمولا فرم های خمیده بیشتر است و در عین حال نمی توانید این سبک را به عنوان یک سبک مشخص تعریف کنید. در واقع طراحی دکوراسیون داخلی معاصر طراحی آزاد و سیالی دارد.

سبک دکوراسیون امروزی که خیلی با سبک مدرن اشتباه گرفته می شود، بحث اصلی ما در این قسمت است. سبک مدرن از قرن بیستم شروع شده است و فضایی نسبتا رسمی تر از سبک امروزی دارد. سبک امروزی انعطاف پذیری بالایی داشته و پایبندی چندانی به سبک خاصی ندارد.در این سبک باید به گونه ای از وسایل و اثاثیه استفاده کنید که در ترکیب آن ها ترکیبی از خطوط منحنی و مستقیم دیده شود. مثلا اگر دیوارها و مبلمان شامل خطوط منحنی و مستقیم هستند در کنار آن از وسایل تزئینی، مثل تابلوهای نقاشی و آباژور که داری خطوط منحنی هستند استفاده کنید.برای این سبک باید از رنگ های خنثی مثل سفید، سیاه، قهوه ای روشن و خاکستری استفاده کنید.برای ایجاد نشاط می توانید در کنار این رنگ ها، از رنگ های قرمز آجری یا وسایل دارای بافت و نقش برای وسایل تزئینی استفاده کنید.در این سبک استفاده از منابع نوری اهمیت بالایی دارد، دیوارهای شیشه ای و پنجره های بزرگ را حتما در نظر بگیرید، منابع روشنایی مانند لوستر، آباژور پایه بلند، آباژور رومیزی و چراغ های سقفی در کنار منابع نور طبیعی به کمک شما خواهند آمد.نکته ی آخر اینکه این سبک بر سادگی بنا شده، پس از دکوری کمتر استفاده کنید و کلا از تزئینات پر زرق و برق و عتیقه دوری کنید.

مدرن یک واژه گسترده است که در زمینه دکوراسیون معمولا به یک خانه که با خطوط صاف و منظم، پالت رنگی ساده و موادی مانند استیل و شیشه طراحی شده است گفنه می شود. در دکوراسیون مدرن حس سادگی در همه المان های منزل از جمله مبلمان مشاهده می شود. صاف، صیقلی، براق و شفاف از جمله ویژگی هایی هستند که در سبک مدرن شاهد آن هستیم

یکی از ویژگی های مهم در دکوراسیون مدرن، استفاده از اشکال هندسی واضح مانند دایره ها و چهارگوش ها است. اشکال هندسی گوشه دار که نشان دهنده سرسخت بودن دنیای مدرن است، و اشکال منحنی نیز احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن را نمایش می دهند. ترکیب این دو با هم تصویری واضح و شفاف از مفهوم مدرنیته را رو بروی شما قرار می دهد. همچنین آثار نقاشی ابستره و مجسمه هایی با مفاهیم انتزاعی در این نوع سبک دکور خانه جایگاه ویژه ای دارند

طراحی داخلی معاصر در نهایت سادگی و با جود فضاهای روشن و کماکان اشکال هندسی منحنی فضایی آرام و دنج را ترتیب داده اند و این سبک با توجه به شرایط و محتوا قابل استفاده در طراحی اداری ، تجاری ؛ و مسکونی و .. میباشد . عنصری که بیش از هر چیز به این سبک هویت می بخشد «خط» است. خط می تواند در استفاده از سقف های بلند، لبه های «مربع شکل» مبلمان، خطوط طولی کفپوش های چوبی، پادری ها، پنجره های ساده و فرم های هندسی تزیینات دیواری و اکسسوری ها به کار آید. در این سبک فضاهای منفی (فضاهای بین مبلمان، فضاهای خالی روی دیوار، فضاهای نزدیک به سقف) درست به اندازه فضاهای پوشیده شده از اشیا، اهمیت دارد.

تصویر
نگهداری و تمیزکردن خانه

این سبک به راحتی قابل نظافت است و میتوانید خودتان از عهده کار بربیایید.

دکوراسیون سبک معاصر از لحاظ سازگاری با کودک

تقریبا ! طراحی آزادانه سبک معاصر برای کودک شما آسان و ایمن است.

دکوراسیون معاصر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مبلمان با یک سبک خوب علاقمند هستید که زیاد از مد افتاده نباشد در عین حال کمی هم کلاسیک باشد، این سبک طراحی داخلی برای شما ساخته شده است. در این طراحی دکوراسیون ، چیدمان و ظاهر مبلمان برای صاحبخانه طراحی شده است و یک زندگی آسان و راحت را فراهم می کند. بیشتر طراحان داخلی امروزه به این سبک گرایش دارند.

اگر شما به فکر طراحی خانه خود به سبک مدرن هستید میتوانید موارد زیر را دنبال نمائید تا به دکوراسیونی ایده آل دست پیدا کنید.

  • تاکید بر خطوط افقی و عمودی و محدودیت در استفاده از خطوط منحنی
  • مبلمان کم ارتفاع با زوایای منظم و خطوطی صاف
  • استفاده از نور طبیعی و پنجره های بدون تزئین
  • متریال های طبیعی مانند چوب رنگ نشده, فلز, چرم و فیبرهای طبیعی
  • استفاده از رنگ های طبیعی و خنثی
  • استفاده از سطوح بازتابی مانند استیل, شیشه و یا کروم
  • کاربرد چوب طبیعی و روکش های چوبی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (371 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (114 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (51 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (12 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره