تفاوت سبک مدرن تاخر و سبک مید سنچری در طراحی داخلی

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تفاوت سبک مدرن تاخر و سبک مید سنچری در طراحی داخلی
در سبک مید سنچری از طراحی دکوراسیون جایی برای شلوغی و به‌هم‌ریختگی نیست و بنای آن بر سادگی، تمیزی و نظم می‌باشد.

سبک مدرن متاخر

همانطور که از نام این سبک مشخص است سبکی است که به دوره اخیر معماری و دکوراسیون مربوط می شود و اشاره به دوره بعد از جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هفتاد دارد در این دوره برخی از طراحان و معماران به سوی تندیس گرایی روی آوردند، المان یا تندیس فرمی مجسمه وار می باشد که با اصول و مفاهیم مدرن طراحی و ساخته می شود این سبک مرحله آخر مدرن می باشد که تناقض و کنتراست در کنار انقلاب تکنولوژی را در درون خود دارد. می توان گفت که دقیقاً در مقابل اصول و قواعد معماری سنتی است. یکی از خصوصیات این سبک جهت گیری افقی احجام می باشد در بازسازی منزل در این سبک متریال های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند که حاصل همان انقلاب صنعتی میباشند بتن یکی از این متریال ها می باشد در اصل خشن بودن و سردی معماری مدرن را می توان در این مرحله از تکامل آن به راحتی مشاهده کرد

طراحی به سبک پست مدرن

می توان این سبک را واکنشی به سبک مدرن و بین الملل دانست که آن را به نام معماری پسانوگرا نیز میشناسند. معماری پست مدرن و استفاده از آرایه نا متجانس و رنگ های پرزرق و برق مشهور می باشد در واقع در این نوع معماری بار دیگر پای تزیینات به طراحی داخلی باز شده است.

در معماری پست مدرن شما می توانید نمادها و جزئیات، روابط هندسی دلخواه خود، مقیاس های متناقض و ابهام در فرم ها را مشاهده کنید که می توان گفت در نقطه مقابل سبک مدرن قرار دارند با اینکه در این سبک نیز نام مدرن وجود دارد اما بسیاری از مفاهیم آن مخالف سبک مدرن هستند معماری این سبک به این دلیل به وجود آمد که بسیاری از طراحان احساس می کردند سبک بین الملل بیش از حد ماشینی و خشن می باشد و همه جا یکنواخت بوده و به یک شکل طراحی شده که مناسب نیست. بازسازی ساختمان به سبک پست مدرن توجه محیط های اجتماعی و خود افراد را مبنای کار خود قرار داده است و سعی بر این دارد که با استفاده از مواد و مصالح و تکنیک و ترفندهای ساخت ساز و پیشرفت عصر جدید یک ترکیب مناسب تری را ایجاد کند در واقع می توان گفت که هر اصل که در معماری مدرن به آن اشاره کردیم در این سبک کنار می گذارند و دوباره از رنگ ها و تزئینات طبیعی استفاده می شود. لوستر ها ارتفاع بیشتری دارند و گاهی در برخی موارد فرم های نامتعارف نیز دیده می شود در مبلمان نیز از مبلمان سبک نئو کلاسیک استفاده می کنند مبلمان مانند مبلمان مدرن و مینیمال چندان ساده نیست و رنگ های مختلف با هم ترکیب می شوند و فرم های استفاده شده از قانون خاصی پیروی نمی کند و با انواع مختلف کنار همدیگر قرار میگیرند.

سبک مید سنچری

سبک مید سنچری نوعی از معماری مدرن می باشد که به اواسط قرن بیستم اشاره دارد با این وجود که این سبک به قرن پیش برمی گردد اما باز هم در این دوره مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی نیز دارد یکی از مه م ترین ویژگی های این سبک استفاده از خطوط ساده و مستقیم می باشد. ویژگی های این سبک و سبک مدرن بسیار نزدیک میباشد و تفاوت چندانی با هم ندارد زیرا این سبک نیز شاخه ای از سبک مدرن محسوب می شود وسایل و مبلمان این سبک به خوبی با طراحی داخلی خانه مدرن و معاصر هماهنگ می شود با این وجود که طراحی های آن ها به قرن پیش برمی گردد اما همچنان زیبایی و جذابیت خود را دارند مبلمان این سبک دارای خطوط مستقیم و ساده می باشد لبه ها و گوشه های آن فرم نرمی داشته و طراحی آن به شکل منحنی می باشد و مبلمان این سبک یا بدون نقش و ساده هستند

تصویر

نتیجه گیری

به طور کلی ویژگی های متمایز سبک مید سنچری را می توان در ظاهر کلاسیک و منحصربفرد همراه با خطوط صاف و مینیمال دانست.وبعد از انجام طراحی و معماری و خرید وسایل، نوبت به چیدمان وسایل در سر جای مناسب خود می رسد و بهتر است از فرم های ال شکل یا دایره و نیم دایره برای چیدمان دکوراسیون داخلی خانه های مدرن استفاده کنید.

در سبک مدرن نیازی نیست که حتما تقارن در قسمت های مختلف خانه رعایت شود و رعایت کردن تقارن مختص سبک کلاسیک است. اگر برای تکمیل فضا قرار گذاشتید که از پرده ها استفاده کنید، حتما از پرده های ساده تک رنگ یا با رنگ های ملایم استفاده کنید که از نظر دوخت و طراحی هم ظاهر ساده ای داشته باشند و درخور سبک مدرن باشند.

  • معمولا در این سبک کاربرد مبلمان بسیار مهم تر بوده و شکل آن تابعی از عملکرد آن می باشد.
  • تمامی خطوط صاف و منظم بوده و اشکال هندسی دارای منحنی های نرمی می باشد.
  • زرق و برق در این سبک جایی نداشته و از حداقل تزئینات در آن استفاده می شود.
  • معمولا از هر دو مواد سنتی و صنعتی در دکوراسیون آن استفاده می شود.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در معماری


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (121 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (101 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (62 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (26 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز