تفاوت سبک ها در طراحی داخلی: مدرن، پست مدرن

  سه شنبه، 20 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
تفاوت سبک ها در طراحی داخلی: مدرن، پست مدرن
مفاهیم در معماری کمی گیج کننده اند. اگر وارد دنیای آن ها شوید، متوجه خواهید شد که بیش تر از آن از یکدیگر متفاوت باشند، شبیه هم هستند. این موضوع تا حدود زیادی به خاستگاه سبک های مختلف برمی گردد. معماری مدرن و شاخه های آن، هر چقدر هم که متفاوت باشند، از دل معماری کلاسیک درآمده اند

تفاوت سبک ها در طراحی داخلی :

مفاهیم در معماری کمی گیج کننده اند. اگر وارد دنیای آن ها شوید، متوجه خواهید شد که بیش تر از آن از یکدیگر متفاوت باشند، شبیه هم هستند. این موضوع تا حدود زیادی به خاستگاه سبک های مختلف برمی گردد. معماری مدرن و شاخه های آن، هر چقدر هم که متفاوت باشند، از دل معماری کلاسیک درآمده اند و با تغییر و دگرگونی خصوصیات آن به شکل امروزی رسیده اند. به همین خاطر، چیزی در بطن همه این سبک ها وجود دارد که آن ها را به هم ارتباط می دهد و قابل انکار هم نیست. از این بحث ها که بگذریم، به این می رسیم که چطور می توان انواع سبک ها را در معماری از هم تشخیص داد؟

. اکثر شما با مفهوم معماری مدرن آشنا هستید، اما مفاهیمی مثل پست مدرن، مدرن متاخر و میدسنچری چطور؟ آن ها را می شناسید؟ شاید هم تفاوتی بین آن ها نمی بینید. این همان چیزی است که در این مطلب به رفع ابهام آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید با تفاوت سبک ها در طراحی داخلی .

تصویر

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

این سبک در دکوراسیون داخلی با دو مفهوم عملکرد و فرم و رابطه بین این دو سر و کار دارد. این سبک بر مبنای عملکرد طراحی می شود و زندگی مدرن نیز بر همین پایه استوار می باشد بر اساس اصول و قواعد آن هر چیزی که کارکرد نداشته باشد اضافه می باشد یعنی هر چیزی که در ارتقای عملکرد فضا به ما کمک نکنند و تزئینات بیش از حد حذف می گردد البته این به این معنا نیست که دکوراسیون های سبک مدرن زیبایی خاصی را ندارند و یک فضای خیلی ساده و بی روح می باشند نه این سبک با داشتن سادگی فرم های جذاب خود را دارد و در عین سادگی فضای شیک را ایجاد می کند در طراحی های سبک مدرن از طرح های ساده استفاده می کنند هدف این سبک تمرکز بر روی عملکرد گرایی می باشد فرم از عملکرد پیروی می کند در واقع این به خود شما برمی گردد که چگونه در اوج سادگی زیبایی ایجاد کنید در سبک مدرن حداکثر استفاده را از فضا می کنند

رنگ دیوار در سبک مدرن

استفاده از کاغذ دیواری با نقوش باشکوه در این سبک جایگاهی ندارد. در سبک مدرن ، دیوارها با رنگ های خنثی رنگ می شوند. رنگ های سفید ، طوسی و خاکستری از جمله محبوب ترین رنگ ها برای دیوار می باشد.

دکوراسیون به سبک مدرن با خطوط صاف

خطوط صاف و ساده یکی از مهم ترین ویژگی ها در سبک مدرن است. از خطوط عمودی و افقی صاف و غیر منحنی می توان در مبلمان خانه استفاده نمود.

طراحی به سبک پست مدرن

می توان این سبک را واکنشی به سبک مدرن و بین الملل دانست که آن را به نام معماری پسانوگرا نیز میشناسند. معماری پست مدرن و استفاده از آرایه نا متجانس و رنگ های پرزرق و برق مشهور می باشد در واقع در این نوع معماری بار دیگر پای تزیینات به طراحی داخلی باز شده است.

در معماری پست مدرن شما می توانید نمادها و جزئیات، روابط هندسی دلخواه خود، مقیاس های متناقض و ابهام در فرم ها را مشاهده کنید که می توان گفت در نقطه مقابل سبک مدرن قرار دارند با اینکه در این سبک نیز نام مدرن وجود دارد اما بسیاری از مفاهیم آن مخالف سبک مدرن هستند معماری این سبک به این دلیل به وجود آمد که بسیاری از طراحان احساس می کردند سبک بین الملل بیش از حد ماشینی و خشن می باشد و همه جا یکنواخت بوده و به یک شکل طراحی شده که مناسب نیست. بازسازی ساختمان به سبک پست مدرن توجه محیط های اجتماعی و خود افراد را مبنای کار خود قرار داده است و سعی بر این دارد که با استفاده از مواد و مصالح و تکنیک و ترفندهای ساخت ساز و پیشرفت عصر جدید یک ترکیب مناسب تری را ایجاد کند

جایگاه اشیاء در دکور پست مدرن

«هر چه عجیب غریب تر بهتر»؛ این جمله دقیقاً وصف حال طراحی پست مدرن است. اگر مبلمان را به عنوان یکی از مهمترین انتخاب های طراحی داخلی خانه در نظر بگیریم، پیدا کردن مبلمانی که از لحاظ ترکیب رنگی، جنس و مواد اولیه متفاوت باشد، ایده آل طراحان پست مدرن به شمار می رود. این رویه برای اشیای تزئینی و دکوراتیو مثل گلدان ها، تابوهای نقاشی و.. نیز وجود دارد.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در معماری


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (97 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز