تاریخ قابل توجهی از یونان، به ویژه دوره ی باستانی آن و ثروت فرهنگی و هنرش در معماری بیان شده است، و هنوز هم میلیونها نفر خواهان دارد. ویژگی های سبک یونانی به یک هدف برای کسب پیروی در بسیاری از افراد تبدیل شده است ؛ از آنجا که ویژگی اصلی سبک یونان، عدم وجود عناصر لوکس، سادگی پایان ناپذیر، ظاهری تقریبا عملگرا و طبیعی است که افراد عملی و اقتصاددان این سبک را ستایش می کنند.سبک طراحی داخلی یونانی به طور کامل ترکیبی از عناصر قدیمی و مدرنیته است ؛ با رنگ های سرد، حضور کاشی های سرامیکی و سنگ مرمر مشخص می شود.

تاریخ سبک یونانی:

تاریخچه هر فرهنگ به طور جدایی ناپذیر با مراحل توسعه دولت و اغلب همسایگان آن ارتباط دارد.اعتقاد بر این است که سبک یونانی در دوره viii-vi قبل از میلاد مسیح رخ داده است.تاریخ توسعه قرون وسطی یونان دوره های مختلفی دارد. دوره های اولیه تاریخ توسعه سبک با یک جهت گیری اساطیری مشخص می شود که در آن محل اصلی به خدایان اساطیری باستانی که قدرت و شکوفایی امپراتوری یونان را نشان می داد، داده شد.

در یک مرحله بسیار اولیه (viii-vi قرون قبل از مسیح)، شکل گیری اصول اساسی صورت گرفت و تغییر تدریجی در اصول و عناصر معرفی شده از مصر و آسیا که در دوره ای از قرن پنجم تا 470 سال قبل از میلاد آغاز شد، مطابق با باورهای مذهبی مردم یونان، روح داشت و فرم گرفت

تصویر

سقف :

در این نوع سبک باید طراحی داخلی خانه به صورتی باشد که سقف خانه بلند باشد چراکه سقف بلند فضا را بازتر می کند. در طراحی داخلی سبک یونانی سقف توسط ستون ها با گچ کاری برجسته می شود. همچنین برای تزیین سقف در این سبک می توان از الگوهای رگه ای نیز استفاده کرد. در این سبک می توان در سقف از نورگیر های شیشه ای به ویژه نورگیر های استین گلس برای بهبود روشنایی نیز استفاده کرد.

معمولا در سبک یونانی در سقف از لوسترهای بزرگی با رنگ طلایی استفاده می شود. همچنین رنگ سقف باید با رنگ دیوار یکی باشد.

کف:

در این سبک برای پوشش کف از فرش استفاده نمی کنند معمولا در این سبک کف با سنگ های مرمر و کاشی های موزاییک پوشیده می شود. در این سبک همچنین می توان از ترکیب پوشش های مختلف نیز استفاده کرد.

دیوار ها:

برای پوشش دیوار ها در این سبک از گچ بری های بافتی استفاده می شود همچنین می توان از پانل های چوبی یا سرامیکی نیز استفاده کرد. اغلب در این سبک در دیوار ها طاقچه هایی را ایجاد می کنند که باعث بزرگ کردن فضا می شود.

رنگ در سبک یونانی:

طیف رنگی مورد استفاده در سبک یونانی رنگ های طبیعی می باشد که شامل رنگ های لیمویی، زرد، سفید، سایه های مختلف آبی و سبز می باشد.

مبلمان:

مبلمان مورد استفاده در سبک یونانی دارای این خصوصیات می باشد :

ساده اما خالص و استوار

چرمی اما نه مخملی

پایه های صندلی و میزها به سمت خارج با منحنی خم می شوند.

اکسسوری های مورد استفاده در سبک یونانی:

المان های دکوراتیو در سبک یونانی شامل موارد زیر می باشد :

  • کوزه
  • قهرمانان باستان یا اسطوره ها
  • لامپ دیواری
  • گلدان های گل (البته از این المان به ندرت در این سبک استفاده می شود.)
  • ظروف سرامیکی