دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / Tomer (استانبولی) /

ساختار دوره های زبان تومر چگونه است؟ 

چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399
هدف از برگزاری آزمون تومر سنجش سطح زبان ترکی متقاضیان است. به زبان ساده تر، این مدرک شبیه به مدارک آیلتس و تافل در زبان انگلیسی ست.

آزمون تومر معیار سنجش مهارت های زبان ترکی متقاضیان ورود به دانشگاه های ترکیه می باشد.این آزمون زیر نظر دانشگاه آنکارا و هر هفته در این کشور برگزار می گردد. هزینه ثبت نام در این آزمون 100 یورو می باشد. حداقل نمره ورود به دانشگاه ها در آزمون تومر 60 می باشد. در این آزمون شما به 100 سوال در 240 دقیقه باید پاسخ گویید. نتایج آزمون بین 10 الی 15 روز بعد از آزمون اعلام می شود.

ساختار دوره های زبان تومر چگونه است؟

می توانید برای یادگیری زبان ترکی استانبولی و کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون تومر، کلاس ها و دوره های آن را بگذرانید و سپس با شرکت در آزمون تومر و کسب نمره لازم، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه اقدام کنید. کلاس های تومر در ایران هم برگزار می شوند و شما می توانید انتخاب کنید که در ایران دوره های تومر را بگذرانید یا ترکیه.

دوره های زبان تومر

دوره های زبان تومر به 4 دوره و سطح اصلی تقسیم می شوند؛ Elementary یا ابتدایی؛ Intermediate یا متوسط؛ Upper-Intermediate یا بالاتر از متوسط و در نهایت Diploma و پیشرفته. در پایان هر دوره، مهارت های 4 گانه زبان آموز مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد و زبان آموز باید در هر 4 مهارت نمره قبولی بگیرد. در صورت اینکه زبان آموز موفق به قبولی در هر 4 مهارت شود، به سطح بالاتر خواهد رفت، اما اگر در یکی از مهارت ها نمره قبولی نگیرد، باید دوباره امتحان بدهد و اگر هم در بیش از 1 مهارت، قبول نشود، باید کل دوره را دوباره بگذراند.

4 دوره تومر:

دوره ابتدایی یا Elementary هم خود به 4 بخش تقسیم می شود که البته فقط در پایان دوره امتحان برگزار و در صورت قبولی زبان آموز، مدرک صادر می شود؛ سطح Elementary 1 و Elementary 2 که معادل سطح A1 در سیستم اروپایی محسوب می شوند و Elementary 3 و Elementary 4 که معادل A2 در سیستم اروپایی هستند.

دوره متوسط یا Intermediate هم شامل 4 بخش است که معادل سطح B1 در سیستم اروپایی هستند. امتحان این دوره هم در پایان Intermediate 4 برگزار می شود و تا پیش از آن، مدرک صادر نمی شود.

دوره Upper-Intermediate هم به 4 بخش تقسیم می شود؛ Upper-Intermediate یک و دو که معادل سطح B2 اروپایی ارزیابی می شوند و در پایان Upper-Intermediate 2 هم آزمون برگزار می شود.

Upper-Intermediate سه و چهار هم معادل C1 اروپایی به حساب می آیند و در پایان Upper-Intermediate 4 آزمون Diploma برگزار می شود.

نکته: حداقل نمره یا سطح لازم برای ورود به دانشگاه های دولتی ترکیه تومر Intermediate یا B1 است. برای رشته های مهندسی عموما B1 و B2 می تواند کافی باشد اما برای تحصیل علوم پزشکی در ترکیه (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) معمولا مدرک پیشرفته تومر (C1) مورد نیاز است. برای تحصیل در ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هم متقاضیان باید حداقل مدرک B2 تومر داشته باشند.

سطوح آزمون تومر:

آزمون تومر دارای 6 سطح از A1 الی C1 می باشد. که در زیر سعی شده است به اختصار به آنها اشاره شود:

  1. سطح A1 : در این سطح توانایی داوطلب در پاسخ گویی به سوالات ساده با پاسخ های بسیار ساده سنجیده می شود.
  2. سطح A2 : در این سطح دانش ابتدایی زبان مورد ارزیابی قرار گرفته می شود. در این سطح شخص باید بتواند به مباحث قابل پیش بینی پاسخ دهی داشته باشد. نمرات فرد در این سطح مابین 50 الی 59 می باشد.
  3. سطح B1 : در این سطح شخص باید دارای دانش متوسطی از زبان ترکی باشد که بر اساس آن بتواند کارهای شخصی خود را انجام دهد و یا بتواند در شرایط غیر معمول و غیر منتظره از پس کارهای خود بربیاید. نمره این قسمت مابین 60 الی 65 می باشد.
  4. سطح B2 : در این سطح فرد دارای دانش خوب و معقولی از زبان ترکی باید باشند به صورتی که قادر به درک و فهم طیف بی شماری از مسایل باشد. نمره این سطح مابین 66 الی 70 می باشد.
  5. سطح C1 : در این سطح فرد باید دارای دانش بسیار خوبی از مسایل باشد. مسایل و مباحث غیر قابل پیش بینی را فرد باید بتواند مدیریت کند. نمره این سطح مابین 71 الی 100 می باشد.
  6. سطح C2: این سطح بالاترین سطح در زبان ترکی می باشد به صورتی که فرد می تواند در حد و اندازه زبان مادری با زبان ترکی آشنایی داشته باشد.

نکته مهم: لازم است بدانید به متقاضیانی که مجموع نمرات آنها کمتر از 50 باشد مدرک تومر اعطاء نمی شود. همچنین به شما پیشنهاد می شود برای آشنایی با این آزمون در آزمون آزمایشی تومر شرکت داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 20 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم