دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

سامانه مودیان مالیاتی چیست + آموزش ثبت نام سامانه مودیان 

پنجشنبه، 28 اردیبهشت 1402
سامانه مودیان مالیاتی، سامانه‌ای الکترونیکی وابسته به سازمان مالیات و دارایی کشور است، که بستری مناسب جهت ارتباط مستقیم مودی (فرد مشمول مالیات) و سازمان مالیات را فراهم کرده است. این ارتباط از طریق پلی به نام کارپوشه سامانه مودیان برقرار می‌شود

سامانه مودیان مالیاتی، سامانه‌ای الکترونیکی وابسته به سازمان مالیات و دارایی کشور است، که بستری مناسب جهت ارتباط مستقیم مودی (فرد مشمول مالیات) و سازمان مالیات را فراهم کرده است. این ارتباط از طریق پلی به نام کارپوشه سامانه مودیان برقرار می‌شود.

از جمله اهداف قانون جدید سامانه مودیان مالیاتی می‌توان به افزایش درآمدهای مالیاتی، جلوگیری از فرارهای مالیاتی، تبادل کارآمد و امن اطلاعات مالی و مالیاتی مودیان، تعامل آسان مودیان با سازمان مالیات و... اشاره کرد.

براساس جدیدترین ویرایش‌های قانون سامانه‌ مودیان و فراخوان‌های متعددی که به صاحبان کسب و کار اعلام گردید. مودیان مالیاتی که هنوز نسبت به ثبت ‌نام سامانه مودیان و پایانه‌‌ های فروشگاهی اقدام نکرده‌اند، موظف‌اند هرچه زودتر ثبت‌نام خود را تکمیل نموده و گزارش‌ های مالی خود را در کارپوشه‌ سامانه‌ مودیان ارسال کنند. روش اتصال مودی به این سامانه‌ مالیاتی توسط هر وسیله­‌ای که دارای حافظه مالیاتی باشد مثل کامپیوتر و پایانه فروشگاهی امکان پذیر است.

لازم به ذکر است که عدم توجه اشخاص حقیقی و حقوقی به فراخوان‌های اعلام شده و قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، علاوه بر محرومیت‌های مالیاتی، مشمول پرداخت جرایم نقدی نیز می‌شوند.

نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی

جهت انجام ثبت ‌نام سامانه‌ مودیان لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ثبت‌نام در نظام مالیاتی از طریق ورود به سایت: tax.gov.ir

  • بعد از ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک از منوی سمت چپ که داشبورد مالیاتی شما نام دارد، گزینه عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه مودیان را انتخاب و روی آن کلیک کنید. بعد از انتخاب این گزینه، یک پیام با محتوای "آیا از عضویت در سامانه مودیان و ایجاد کارپوشه اطمینان دارید؟" روی صفحه شما ظاهر می‌شود، گزینۀ تایید را انتخاب کنید.

  • بعد از تایید، کارپوشه‌ مودیان برای شما فعال شده و پیامی با محتوای"کارپوشه شما در سامانه مودیان مالیاتی فعال شد و مشخصات کاربری به شماره همراه شما پیامک شد" نمایان خواهد شد. اطلاعات کاربری کارپوشه‌ سامانه مودیان ایجاد شده به شماره همراه ثبت شده ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که شماره تلفن همراه ثبت شده باید با شماره ملی متعلق به یک شخص باشد.

  • در این مرحله با مراجعه به صفحه ورودی سامانه مودیان و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد کارپوشه سامانه مودیان شوید.

  • در مرحله‌ی آخر، مودیان میبایست پس از کارپوشه‌، عضویت خود در سامانه‌ مودیان و پایانه‌ های فروشگاهی را تکمیل نمایند و سپس از بخش عضویت شناسه یکتای حافظه مالیاتی خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که شناسه یکتای حافظه مالیاتی دریافت شده به عنوان بخشی از شماره منحصر بفرد مالیاتی، در کلیه صورتحساب های فروش صادره درج خواهد گردید.

بر اساس قانون سامانه مودیان، کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی که مشمول پرداخت مالیات هستند، پس از تکمیل ثبت‌نام و تشکیل کارپوشه‎ سامانه‌ مودیان، میباست مستندات مالی و صورتحساب ‌های الکترونیکی خود را در کارپوشه‌ سامانه مودیان مالیاتی بارگذاری کنند.

کارپوشه مالیاتی به عنوان تنها درگاه ارتباطی مودی با سازمان امور مالیاتی کشور شناخته شده است، لذا مهم است که به درستی در سامانه مودیان ایجاد شود. همچنین مودیان تمامی فعالیت‌های مالی و مالیاتی خود را در کارپوشه مودیان می‌توانند مشاهده کنند؛ تا در محاسبه مالیات‌شان اشتباهی رخ ندهد.

نحوه‌ ارسال صورت حساب در سامانه‌ مودیان

بهتر است که ابتدا با تعریف صورتحساب ‌های الکترونیکی آشنا شوید. طبق ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقوقی می‌بایست برای انجام معاملات خویش با اشخاص ثالث، صورتحسابی صادر نمایند، تا شماره اقتصادی منحصر به فعالیت خود و طرف دیگر معامله در آن درج شود. صورت‌حساب ‌های الکترونیکی فرمت و قالب یکسانی ندارند و متناسب با نوع کسب‌وکار، اقلام اطلاعاتی درج شده می‌تواند متفاوت باشد.

با توجه به قانون جدید سامانه‌ مودیان و اعلامیه‌های اعلام شده، تمام افراد حقیقی و حقوقی که درآمد و سود کسب می‌کنند، از ابتدای سال 1402 باید صورتحساب ‌های الکترونیکی خود را در سامانه‌ مودیان مالیاتی و پایانه ‌های فروشگاهی ارسال کنند.

افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، می‌توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از طریق شرکت‌ های معتمد مالیاتی جهت ارسال مستندات مالی خود اقدام نمایند. شرکت ‌های معتمد مالیاتی، شرکت‌هایی هستند که توسط اداره مالیات و سازمان دارایی کشور به مودیان معرفی شده‌ و در ازای دریافت مبالغی سرسام‌آور، خدمات مالیاتی از جمله ارسال صورتحساب در سامانه‌ مودیان، به اشخاص ارائه می‌کنند.

پس واضح است که پرداخت هزینه‌های نه چندان کم به شرکت‌ های معتمد برای همه‌ی کسب و کارها مخصوصا کسب و کارهای کوچک و نوپا مقرون به صرفه نبوده و تمایلی به دریافت این خدمات ندارند.

معرفی سامانه‌ کاملا رایگان جهت ارسال صورتحساب‌ های الکترونیکی

سامانه ارسال صورتحساب الکترونیکی فرداد به صورت کاملا رایگان جهت رفاه حال مودیان و صرفه جویی در هزینه‌های تحمیلی توسط شرکت ‌های معتمد و همچنین بهبود امنیت اطلاعات مالی شرکت‌ها راه اندازی شده است. پس از ثبت نام سامانه مودیان، از طریق توکن نرم افزاری به فروشگاه و سازمان شما متصل می‌شود. این یعنی امنیت اطلاعات شما بسیار افزایش یافته و دیگر معتمدین به هیچ وجه به اطلاعات شخصی و مالی شما دسترسی نخواهند داشت. درواقع تمام اطلاعات شما در توکن نرم افزاری ذخیره شده و سپس این اطلاعات بدون وجود واسطه بلکه به صورت مستقیم برای سامانه مودیان مالیاتی ارسال خواهد شد.

سامانه‌ فرداد تاکنون موفق به کسب گواهینامه های معتبر از نهادهای معتبر شده است، همچنین کیفیت خدمات ارائه شده توسط این سامانه‌ مالیاتی رایگان، تاکنون اعتماد بیش از 20 هزار کسب و کار را به خود جلب نموده است.

جهت ثبت نام در سامانه‌ مالیاتی رایگان فرداد پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده ثبت نام خود را انجام دهید. پس از تکمیل ثبت نام لینک ورود به سامانه پایانه های فروشگاهی فرداد همراه با نام کاربری و کلمه عبور برای شما پیامک شده و از طریق این اطلاعات می‌توانید به پنل خود وارد شوید و بدون محدودیت ثبت، ارسال صورتحساب های الکترونیکی مالیاتی خود را انجام بدهید. سامانه مالیاتی فرداد به دلیل رایگان بودن متقاضیان زیادی را به خود جذب نموده است لذا ثبت نام خود را قبل از پر شدن ظرفیت‌های خالی، تکمیل نمایید.

لینک جهت ثبت نام:

https://www.fardadgroup.com/taxpayer-cloud/


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 11 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
کلیپ طنز خنده دار؛ طنز حسن ریوندی/میراث احسان علیخانی: میگه احسان از بس بغض میکرد گفتن ماه عسل و ول کن اونم رفت عصر یخبندان و راه انداخت حالا این ول میکنه شبکه 3 ول کن نیس
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) رونمایی پردیس پورعابدینی، بازیگر سریالهای "آقازاده" و "گناه فرشته"، از خواهر پزشکش/ قبول دارین تنها شباهتشون لبخندشونه؟
(تصاویر) 2 چیدمان کاملا متفاوت اتاق پسر تبریزی که نفر اول کنکور ریاضی شد و رتبه 1 کنکور تجربی، دختری از بندرعباس
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC