ساعدنیوز
ساعدنیوز

سنگ آمازونیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
سنگ آمازونیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
آمازونیت سنگ نیمه ماتی است که به طور گسترده توسط مصریان که آن را سنگ شجاعت می خوانده اند، استفاده شده است و گفته می شود نامش را از زنان جنگجوی آمازون که الهه ماه، دیانا را می پرستیدند گرفته شده است.سنگ عزت نفس، متانت و اطمینان به خود است.

آمازونیت یک کانی سبز تکتوسیلیکات از انواع فلدسپار پتاسیم به نام میکروکلین است. این سنگ، تحت نام های مختلف ، حداقل از زمان فراعنه مصر باستان مورد استفاده قرار گرفته است زیرا جواهرات برش داده شده و جلا یافته و مهره های موجود در مقبره های آن دوره ، از جمله پادشاه توت انخ آمون از حدود سال 1300 قبل از میلاد یافت شده است. در سال 2006 ، دو معدن باستانی آمازونیت یا میکروکلین در کوههای کویر شرقی مصر کشف شد که اولین معادن یافت شده تاکنون بودند و قدمت آن به 1800 سال قبل از میلاد باز می گردد.

آمازونیت یک نام مدرن یا تجاری برای میکروکلین است. این سنگ اولین بار در قرن 18 از روی رودخانه آمازون برزیل “سنگ آمازون” نامگذاری شد. این نام توسط کانی شناس آلمانی یوهان بریتهاوفت در سال 1847 ساخته شده است ، اما ما واقعاً مطمئن نیستیم که چرا او با این نام آشنا شد زیرا این سنگ نه در رودخانه آمازون و نه در جنگل آمازون یافت نمی شود.

شاید از نام میکروکلین یا فلدسپار سبز بیزار بوده است ولی بنظر رنگ سبز تا فیروزه ای آن یادآور آب های سبز تا جنگل های سبز آمریکای جنوبی میباشد. این نام بعدها به آمازونیت تکامل یافت ، که برای گوهر یا یک کانی معدنی مناسب تر به نظر می رسد. در نوشته های تاریخی ، آمازونیت مدت طولانی با فیروزه و یشم اشتباه گرفته شده بود. درک کانی شناسی از آمازونیت از دهه 1790 آغاز شد ، هنگامی که فلدسپارها به عنوان یک گروه معدنی عمومی شناخته شدند.

تشخیص آمازونیت

آمازونیت به روش های مختلفی شناسایی و تشخیص داده می شود. این سنگ شباهت زیادی به بسیاری از سنگ های جواهر دیگر دارد، اما به راحتی قابل تشخیص است. آزمایش شاخصه ی انکساری و تراکم روشی بسیار رایج و موثر برای شناسایی آمازونیت به شمار می رود. آزمایش قطبش سنج سنگ های ایزوتروپیک ( انکسار مفرد) و آنیسوتروپیک (دو طرفه انکساری) را تمیز داده و در تشخیص سنگ های جواهر مشابه کارآمد خواهد بود.

شکل و برش آمازونیت

سنگ های جواهر آمازونیت در اشکال مختلف و برش های متنوعی در دسترس قرار می گیرند. این سنگ ها اغلب به صورت کوژ برش می خورند و بسیار به ندرت پیش می آید که تراش دار باشد. سنگ های به هم ریخته و مهره ها از محبوب ترین جواهرات دست ساز آمازونیت به شمار می روند. بیشتر جواهرات کوژ تراش به شکل گرد یا بیضی هستند، اما اشکال فانتزی نیز در میان آنها یافت می شوند. حکاکی های سنگ جواهر آمازونیت، به ویژه برجسته کاری، حیوانات و دیگر اشیای طبیعت نیز از نمونه های دیگر این جواهرات هستند. بسیاری از کنده کاری هایی که امروزه یافت می شوند تاریخی بوده و به مصر باستان بازمی گردند.

رنگ آمازونیت

آمازونیت در طیف رنگی از سبز مایل به آبی، سبز و به ندرت تا آبی مایل به سبز رخ می دهد. این رنگ ها با اشباع زیاد می توانند کمرنگ ، تقریباً پاستیل یا زنده باشند. رنگ آمونازیت اغلب توسط رگه ها و اجزای کوارتز سفید یا فلدسپات گسیخته می شود. البته برای سالهای متمادی ، علت رنگ آمازونیت رمز و راز بود. برخی تصور می كنند كه این رنگ به دلیل مس است زیرا ترکیبات مس اغلب دارای رنگهای آبی و سبز هستند.

یک مطالعه در سال 1985 نشان می دهد که رنگ آبی-سبز از مقادیر سرب و آب موجود در فلدسپات حاصل می شود. یک مطالعه اخیر در سال 2010 همچنین نقش آهن دو ظرفیتی را در رنگ سبز نشان داد. چندین مطالعه دیگر موادی چون روبیدیوم، سرب و تالیم در مقادری بسیار ناچیز در فلدسپار را نشان میداد. این مطالعات و فرضیه های مرتبط نشانگر ماهیت پیچیده رنگ در آمازونیت و به عبارتی اثر جمع چندین عامل متقابل و ضروری است.

معادن آمازونیت

آمازونیت در بخشهای مختلف جهان در ذخایر کوچک یافت می شود. این منابع در ایالات متحده ، افغانستان ، استرالیا ، برزیل ، کانادا ، چین ، اتیوپی ، ماداگاسکار ، نامیبیا ، نروژ ، لهستان ، روسیه و سوئد شناخته شده اند. در سیستان و بلوچستان نیز نمونه های بسیار خوبی از این کانی دیده شده است. بلورهای خوش فرم آمازیت معمولاً در پگماتیت ها ، رگه ها و حفره های دیگر یافت می شود. اینها مکانهای زیرزمینی است که بلورهای معدنی بدون مانع رشد می کنند. بعضی اوقات به عنوان سنگ های حجیم یا سنگ زینتی مورد استفاده قرار می گیرد. قطعات معدنی از نوع آمازونیت گاهی در هنگام استخراج پگماتیت استخراج می شود.

خواص کریستال شفا دهنده سنگ آمازونیت

مدتهاست که از این سنگ زیبای روح و روان به عنوان طلسم حقیقت و امید استفاده می شود. همانطور که جریان انرژی ملایم طرح رنگ آن نشان می دهد ، که از سواحل رودخانه های سبز و انبوه جنگل های بارانی آمریکای جنوبی ناشی می شود. سنگ آمازونیت را می توان در ماسه های ماداگاسکار و درعمق یخ تاندرا در کشور روسیه نیز یافت کرد.

این سنگ برای همیشه وجود داشته است و افسانه ها درباره این سنگ زیاد سخن گفته اند . آمازونیت سنگی بود که سپرهای شاهزاده خانم های جنگجوی آمازونی افسانه ای را می پوشاند. فضل و جلال این سنگ زیبا قرن ها گسترش یافته است ، همچنین این سنگ قیمتی بود که معابد و مقبره های توتانخامون را زینت می داد و برای ساخت لوح هایی که کتاب دست نیافتنی مردگان را تشکیل می داد ، استفاده می شد.

خصوصیات درمانی قوی و اتصالات عمیق به چاکرای قلب و چاکرای گلو ، آمازونیت را به عنوان یک سنگ خاص متمایز کرده است. اگر رویای زندگی عمیق تر ، ایستادن محکم و واقعی و ابراز عشق جهانی را دارید ، استفاده از این سنگ عرفانی می تواند یکی از بهترین تصمیماتی باشد که می گیرید. بیایید کمی بیشتر به ملکه سنگ های سبز عمیق بپردازیم و نگاهی دقیق به جادو و معانی پنهان پشت این سنگ شگفت انگیز بیندازیم .

خواص درمانی جسمی سنگ آمازونیت

در حالی که استفاده از سنگ های بهبود دهنده یک روش شگفت انگیز برای تقویت سلامت عاطفی و معنوی شما است ، سنگ آمازونیت همچنین یک سری از مزایای بهبود جسمی را نیز برای شما به ارمغان می اورد. ارتعاشات خنک این سنگ می تواند به تعادل مشکلات تیروئید مقدارمورد نیاز کلسیم را به استخوان های شما بازگرداند. همراه با تقویت سلامت استخوان ، سطح کلسیم بالاتر می تواند به رشد و براقیت مو کمک کند.

آمازونیت همچنین در کمک به سلول ها برای بازسازی سلولی بسیار موثر است. استفاده از این سنگ بعد از بیماری یا آسیب دیدگی، دوران نقاهت را کاهش می دهد. مالش و لمس این سنگ خنک کننده بر روی بثورات پوستی می تواند به تمیز و آرام نگه داشتن این مشکلات پوستی کمک کند.

خواص درمانی ذهنی و عاطفی سنگ آمازونیت

اگر فکر می کنید ذهن شما گاهی مانند شیشه های خرد شده با افکار پراکنده عمل می کند ، سنگ آمازونیت می تواند شگفت انگیزترین سنگ قیمتی برای به هم پیوستن همه آن رشته های احساسی فرسوده باشد.

آرامش بخشیدن به تمایلات اضطرابی و افکار خودتخریبی کاری است که این سنگ زیبا به بهترین وجه انجام می دهد. برای کسانی که با مشکلات گذشته دست و پنجه نرم می کنند ، سنگ آمازونیت می تواند انرژی شفابخش خود را به شما تزریق کند تا بتوانید به جلو قدم بگذارید.

آمازونیت ابزاری شگفت انگیز برای کمک به پراکنده کردن تمام انرژی منفی جمع شده از دنیای شما است. چه کلمات تندی باشد که برای خود استفاده می کنید ، چه نظرات ناعادلانه ، عوارض جانبی فیزیکی ناشی از EMF ، یا نگرش سمی از سوی افراد دیگر ، این سنگ قیمتی همه آنها را پراکنده می کند به گونه ای که ذهن شما را واضح و مثبت نگه می دارد.

سنگ آمازونیت و ارتباط آن با ثروت

آمازونیت به سنگ موفقیت و فراوانی نیز معروف است. وقتی این سنگ را در اختیار داشته باشید ، دچار احساس خوش شانسی و خوشبختی خواهید شد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود افرادی که عاشق قمار هستند هنگام بازی این سنگ را همراه خود داشته باشند. این سنگ می تواند پول ، خوش شانسی را به خود جلب کند!

وقت گذاشتن برای تصمیمات بزرگ ، پرهیز از صرف هزینه های ضروری و حتی داشتن چشم انداز بلند مدت در امور مالی و نحوه حمایت از خود برای یک روز بارانی ، همه اینها وقتی انرژی سنگ آمازونیت وجود دارد ، کمی آسان تر می شود.

چگونه از سنگ آمازونیت استفاده کنیم؟

سنگ آمازونیت را بر روی چاکرای گلو قرار داده تا چاکرای گلو خود را متعادل سازید.اگر شما با خود معتبر ساختن در حال دسته پنجه نرم کردن هستید تا بتوانید آنرا با خود وفق دهید و اینکه تمایل به چیزهایی دارید که برای شما مناسب نیست سنگ آمازونیت یک سنگ بسیار مناسبی برای استفاده منظم است.

چگونه از سنگ آمازونیت خود مراقبت کنیم؟

برای پاکسازی و تمیز کردن این سنگ فقط کافی است آنرا چند لحظه زیر آب ولرم بگیرید و سپس به آرامی خشک کنید. عنصر آب بودن به این معنی است که برای پاکیزه شدن دوباره این سنگ نیاز به چیز زیادی جز آب نیست. همراه با پاکیزه نگه داشتن این سنگ ممکن است بخواهید برای تقویت قدرت ، آن را شارژ کنید. این سنگ به طرز شگفت انگیزی در برابر بوسه گرم خورشید واکنش نشان می دهد ، بنابراین به سادگی سنگ آمازونیت خود را در مقابل نور آفتاب قرار دهید و اجازه دهید طبیعت کار خود را انجام دهد. با این حال ، توجه داشته باشید که این سنگ را بیش از حد در معرض نور خورشید نگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (154 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (109 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (78 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (51 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (34 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (33 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (33 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (32 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍 سکانس خنده دار لیسانسه ها: سشوار کشیدن حبیب در توالت و ژست های لاکچری او آخر خندست+ویدئو سنگ تمام فلور نظری در میزبانی از بازیگران با چیدن میز غذا و دسر لاکچری و باکلاس+عکس/ ماشالله چه خونه زندگی لوکسی هم دارن👌 بازی کردن های بامزه نبات دختر بانمک شاهرخ استخری با دایی جونش/ شاهرخ استخری چه برادر خانوم خوشتیپی داره👌 تصویری جالب از اولین روز تولد پنجمین نوه احمدی نژاد در آغوش پدربزرگش/ چقدر کوچولو و زیباست شاهکار خنده دار نصاب در وصل کردن هوشمندانه دوربین مداربسته به دیوار حماسه آفرید+عکس/ هنوزم دیر نشده به فکر یه شغل جدید باش😂 (ویدئو) سکانسی فراموش نشدنی از شبهای برره /دو برره برای چهره نگاری به پلیسا کمک میکنه😂 خلاقیت شاهکار و زیبای یک شاطر خوش ذوق برای تبلیغ نانوایی‌اش با آرد/ هنرمند واقعی فقط خودت+ویدیو حرکت تحسین برانگیز الهام پاوه نژاد در حمل تابوت مادرش تا محل دفن برای پر کردن جای خالی برادر نداشته اش+عکس/ آفرین به غیرتت خوانندگی غش آور احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت به زبان محلی با اصرار شهاب حسینی/ فقط خنده هاش😂+ویدئو خلاقیت خنده دار اُوستا بنّا با طراحی نمای خانه اش حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 روزمرگی های پر دردسر ولی قشنگ ستاره سادات قطبی با پسر کوچولوهاش/ راسته میگن بچه شیرینی زندگیه+ویدیو دیس غذای محمود احمدی نژاد در خانه اش با فرش ماشینی و پشتی/ ظروف غذاش از چینی های قدیمیه +عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی جملات قصار خنده دار جواد خیابانی ملقب به جواد بلا به بهنام تشکر، نیمای سریال ساختمان پزشکان+فیلم
تیتر امروز   
مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد! ضرب المثل های ایرانی با هوش مصنوعی جان گرفت نگاهی به فضای کتابخانه‌ی رهبرمعظم انقلاب؛ چه کتاب‌هایی در آن وجود دارد؟ جزئیات جدید از ماجرای مهمانی29 پزشک در شیراز و مرگ یک متخصص پوست و مو جوان
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده