ساعدنیوز
ساعدنیوز

سنگ چاروئیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  پنجشنبه، 27 خرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
سنگ چاروئیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
چاروئیت ، یکی از سنگ های بسیار زیبا با اشعه های بنفش می باشد که از طریق آن جریان انرژی بسیار با شکوهی در اطراف ایجاد می شود.سنگ چاروئیت یکی از سنگ های شگفت انگیز و کمیاب می باشد و از بهترین سنگ های روشنگر و رویای طبیعت می باشد که با استفاده از آن می توان راه هایی را به سوی آینده ای درخشان کشف کرد.

سنگ چاروئیت (Charoites stone) معمولاً به رنگ بنفش ، یاسی یا اسطوخودوسی است و در سایه های بنفش تیره تا روشن متفاوت خواهد بود. همچنین آثاری از رنگ سیاه ، سفید و خاکستری بر روی سنگ وجود دارد که آن را به یکی از جذاب ترین سنگ های قیمتی جهان تبدیل کرده است. الگوهای چرخشی بنفش و رنگ های دیگر نیز آن را به یکی از بی نظیرترین سنگ ها تبدیل کرده است!چاروئیت که سنگ یشم بنفش نیز نامیده می شود ، اولین بار در جمهوری ساخای روسیه و در امتداد رودخانه چارا در دهه ۱۹۴۰ کشف شد وهنگام ورود به بازارهای غربی آن را چاروئیت نامیدند. کلمه chary در زبان روسی به معنای جادو یا جذابیت است.

این سنگ زیبا با ترکیبی منحصر به فرد از مواد معدنی مختلف که همه در کنار هم قرار گرفته اند برای ایجاد یک سنگ قیمتی خاص که در هیچ جای دنیا یافت نمی شود ، تشکیل شده است. به همین دلیل قیمت سنگ چاروئیت بسیار بالا است.صدها میلیون سال پیش یک کوه سنگ آهک با نفوذ ماگما از زیر سطح زمین منفجر شد ، این ماگمای داغ حاوی تعداد زیادی ماده معدنی و شیمیایی مختلف بود با سنگ آهکی که خود مخلوط چندین ماده دیگر بود، باهم ترکیب شدند. این مخلوط به خصوص در نقطه برخورد ماگما با سنگ آهک خنک شد و سنگ جدیدی را ایجاد کرد و که بعدها به عنوان سنگ چاروئیت شناخته و استخراج شد.

این سنگ زیبا به عنوان سنگ روح نیز شناخته شده است که می تواند انرژی های درمانی جسمی و عاطفی قوی را فراهم کند. این یک سنگ معنوی قدرتمند است که به شما یادآوری می کند در حال حاضر زندگی کنید.

زندگی بسیار زودگذر است و انرژی این سنگ به شما یادآوری می کند تا آنجا که می توانید لحظه های فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید ، شما می خواهید خاطره ای داشته باشید که هنگام فکر کردن به آنها لبخندی بر لب شما بنشیند.

چاروئیت همچنین سنگ بینش نیز می باشد و آموزه های زیادی در مورد زندگی و عشق و همچنین روابط ، چه شغلی و چه شخصی به شما می آموزد. این سنگ باعث بهبودی در بدن ، قلب ، ذهن و روح شما می شود. این سنگ به شما کمک می کند تا انرژی های منفی را از زندگی خود حذف کرده وخود را از انرژی های منفی محافظت کنید.

سنگ چاروئیت برای بدن چه فوایدی دارد؟

به احتمال زیاد شما در خصوص خواص انواع سنگ ها مطالبی شنیده اید؛ اما شاید تا به حال در خصوص سنگ چاروئیت مطلبی نشنیده باشید که البته طبیعی است؛ زیرا برخلاف سایر کانی های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یاقوت، مروارید، فیروزه، عقیق و غیره که سابقه و تاریخچه ای دیرین دارند؛ سنگ چاروئیت کمتر از ۵۰ سال است که کشف شده است. تنها معدن این سنگ در نزدیکی شهر آلدن در سیبری است. همان طور که می دانید منطقه سیبری منطقه پوشیده از یخ و برف است در نتیجه فقط چند ماه در سال می توان این سنگ ارزشمند را از معادن استخراج نمود.

طبق بررسی های به عمل آمده توسط کانی شناسان عناصری چون هیدروژن، اکسیژن، کلسیم، منیزیوم، استرانسیوم، سدیم، پتاسیم، باریوم، سیلیکون و غیره عناصر این سنگ قیمتی را تشکیل می دهند؛ با وجود این عناصر این سنگ دارای خواص منحصر به فردی است.چاروئیت به عنوان سنگ قدرت یاد می شود و می تواند احساسات منفی را به احساسات مثبت تبدیل نماید. این سنگ برای افرادی که مدام عصبانی می شوند و یا افرادی که از چیزی ترس و وحشت دارند؛ می تواند مفید باشد.

  • این سنگ می تواند بعد معنوی را تقویت کند و باعث افزایش عزت نفس شود.
  • از نظر گوهر شناسان این سنگ می تواند برای درمان دردهایی چون سردرد، گرفتگی عضلات و مشکلات چشمی مفید باشد.
  • افرادی که مشکلات قلبی، اعصاب و مشکلات کبدی دارند می توانند از این سنگ برای بهبود بیماریهای خود استفاده نمایند.
  • همراه داشتن این سنگ می تواند شما را از شر تشعشعات خطرناک نجات دهد؛ پس وجود آن برای انسان های قرن جدید که مدام در معرض تشعشعات مختلف قرار می گیرند می تواند مفید باشد.

سنگ چاروئیت چگونه بر قلب تاثیر می گذارد؟

  • چاروئیت با تنظیم ضربان قلب و تنظیم فشار خون بر سلامت قلب و عروق تأثیر می گذارد. برای بهره بردن بیشتر از خواص سنگ چاروئیت برای قلب بهتر است که آن را به صورت گردنبند استفاده نمایید.
  • گردنبند چاروئیت در انواع مختلف موجود است؛ مثلاً چاروئیت اصل را تراش و صیقل داده اند و بر روی قاب های نقره، طلا، مس و برنج سوار کرده و پلاک های زیبا با آنها تهیه کرده اند.
  • برخی از افراد سنگ چاروئیت را به صورت خام و تراش نخورده استفاده می کنند؛ که می توان به تکه ای از سنگ خام مفتولی به عنوان آویز وصل نمود و آن را به عنوان گردنبند استفاده کرد.

تاثیر سنگ چاروئیت بر روان

سنگ چاروئیت می تواند بر روان انسان تاثیر گذار باشد. درون این سنگ انرژی هایی با فرکانس بالا نهفته است که این انرژی ها بر بدن افراد استفاده کننده تاثیر می گذارد. استفاده از چاروئیت می تواند به انسان کمک کند؛ تا بر خستگی غلبه پیدا کرده و انرژی مضاعفی برای پیشرفت به دست آورد. همچنین این سنگ باعث آرامش اعصاب شده و خواب راحتی را برای شما به دنبال می آورد. با استفاده از این سنگ شما می توانید بر انرژی های منفی ورودی به بدن خود غلبه پیدا کنید و جمیع انرژی های مثبت را بر بدن خود حاکم نمایید.این سنگ می تواند به ما کمک کند تا با جهان بیرون به خوبی تعامل داشته باشیم.عشق، شور و منطق در درون اشعه های بنفش این سنگ نهفته است و باعث افزایش این احساسات در درون شما می شود.

چاروئیت در جواهرات

قطعات با کیفیت بالا از چاروئیت را می توان با تراشهای کابوشن یا بیضی بنفش جذاب درآورد. درخشش مروارید یا چاتویانسی غالباً زیبایی این گوهر را افزایش می دهد. معمولا از این سنگ در دستبندها به صورت مهره و یا نگین درشت آویز نیز استفاده میشود. از آنجایی که سختی چاروییت پایین و در کمی بیشتر از سختی فیروزه است بنابراین باید در نگهداری از آن بسیار دقت کنید زیرا سنگهای سخت تر از آن میتوانند بر روی آن خش بیندازند.

از چاروئیت های کم کیفیت تر برای ساخت مجسمه های کوچک و یا به عنوان روکش جعبه جواهرات و وسایل تزینی آنتیک نیز استفاده میشود. بیشتر راف ها و نمونه های آنتیک چاروئیت با کیفیت در خود بازار روسیه بفروش میرسند و در مارکت های دیگر به دلیل محدود بودن ذخایر و هزینه های آن آنچنان به چشم نمیخورند.

چاروئیت در جواهرات

تشخیص چاروئیت اصل

چاروئیت اصل و طبیعی دارای نقوش و لکه های راه راه است و میتواند حاوی تکه های سبز یا با داشتن ائوژیرین تکه های سیاه و یا حتی به علت حضور تیناکسیت دارای تکه های نارنجی روی خود باشد.از آنجایی که ذخایر باکیفیت این سنگ کمیاب هستند، در بازار نمونه بدل های زیادی از آن میتوان دید. مثلا اغلب آنها را رنگ میکنند. هرچند به طور کلی این سنگ نمیه قیمتی و کیفیت های متوسط آن در قیراطی یک دلار معامله میشود. دقت کنید که چاروئیت سنتتیک (مصنوعی) به علت پیچیدگی های ترکیب شیمیایی آن وجود ندارد و ظاهرا بهسازی خاصی روی آن انجام نمیشود.

خواص انگشتر جواهر چاروئیت

برای بهره مندی از خواص سنگ چاروئیت می توان آن را به عنوان انگشتر نیز استفاده کرد. مغول ها در روز خاصی از سال این سنگ را همراه با چای جوشانده برای تقویت روابط خانوادگی و صمیمیت بیشتر این چای را می نوشند. ادعا می شود که می توان با استفاده از این سنگ از وابستگی های بیهوده رها شد و از آن طرف پیوندهای خانوادگی را عمیق تر کرد. این سنگ بر روی چاکراهای ششم هفتم و هشتم اثر گذاشته و باعث تقویت آنها می شود.کسانی که اهل یوگا، مدیتیشن، پاکسازی روح و از این قبیل برنامه ها هستند می توانند از چاروئیت برای داشتن عملکرد بهتر استفاده نمایند.

شارژ چاروئیت با چه روشی صورت می گیرد؟

شارژ نمودن سنگ ها قدرت آنها را دو برابر می کند؛ در هنگام خرید سنگ نحوه نگهداری از سنگ و نحوه شارژ کردن آن را حتماً از فروشنده بپرسید ایا از یک جواهرشناس خبره کمک بگیرید.پس از مدتی استفاده از سنگ لازم است تا سنگ شارژ شود تا قدرت دوباره به دست آورد زیرا این سنگ ها به مرور زمان انرژی های منفی را جذب می نمایند و برای استفاده مجدد از قدرت آنها باید آنها را شارژ نمود. می توانید آنها را در یک جوی آب سرد به مدت یک الی دو ساعت قرار دهید. می توانید ۴ قاشق غذاخوری سنگ نمک را در یک کاسه آب ریخته و سنگ خود را به مدت ۶ الی ۷ ساعت در آن قرار دهید.

نحوه تمیز کردن سنگ چاروئیت

سنگ چاروئیت یک سیلیکات پیچیده می باشد و از عناصر پتاسیم، سدیم، کلسیم، باریم، استرانسیم، اکسیژن، سیلیکون و هیدروژن تشکیل شده است.رنگ آن شبیه به رنگ اسطوخودوس می باشد و از ارغوانی تا بنفش متغیر می باشد و از آن برای ساخت حلقه و دست بند های زیبا استفاده می شود.برای تمیز کردن جواهرات ساخته شده با سنگ چاروئیت باید آن ها را توسط بخار آب تمیز نمود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (247 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (115 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (26 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (13 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (14 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر)
دیگران می‌خوانند   
حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبا با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! جنجالِ بیلبورد پرحاشیه در تهران؛ شباهت کاراکتر مافیای زباله به بهنام بانی!+عکس آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت +عکس خوانندگی خنده دار حامد آهنگی به زبان چینی/ سلطان اشعار نامفهوم😂+فیلم تعریف و تمجید پسر شقایق فراهانی از مادرش + ویدئو/مامانش چه ذوقی میکنه باورش نمیشه ...! تحلیل خنده دار مهران مدیری از تبلیغات تلویزیونی/ رب گوجه فرنگی چه ربطی به کیک داره آخه!! +فیلم کادوی عجیب و معنادار بهرنگ علوی برای مهران غفوریان؛ آدامس ترک سیگار!+ویدیو/ بخاطر دخترت خریدم (فیلم) ماجرای عکس معروف حاج قاسم که روی زمین خوابیده و برگ های پاییزی روی ایشان ریخته / عسل خانم تنها تسکین دهنده روزهای ناراحتی سردار ... چیدمان قاشق چنگال های خوشگل و شبرنگ فریبا نادری روی میز شام رنگی و مفصلش برای بازیگران/ چه باسلیقه عکس هایی که شایعه رابطه داماد و مادرزن بودن مریم امیرجلالی و مجید یاسر را بر سر زبان‌ها انداخت! تاب بازی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری با دخترش پناه در بلژیک+ویدیو/ چه مامان باحوصله و پایه‌ای😍 صفی الدوله “سریال گیل دخت” در کنار همسر هنرمند و دختر زیباش +عکس عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم عربی حرف زدن دم دری و خنده دار حامد آهنگی با علی انصاریان/ اهلا وسهلا حبیبی😂+فیلم تصاویر جهانی از پَرش بلند حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی/ برگای رونالدو با این عکس ریخت +عکس گریه‌های تلخ و دردناک ساکنین روستای امامزاده ابراهیم در رشت پس از آتش سوزی مهیب چند روز پیش+ویدیو/ تصاویر قبل و بعد گویای همه چیزه تصویری از منوچهر هادی و یکتا ناصر در پشت صحنه سریال دل قبل از طلاقشان/چهره شاد هنرمندان و لبخندی که دیگر نیست +عکس رونمایی از مادر کم سن و سال و محجبه امید نورافکن ستاره فوتبال/ همیشه کنار هم و سلامت +عکس آیت‌الله جنتی: رهبر انقلاب، جوانی ما را قبول ندارند! +فیلم نگاهی به موتور سوزوکی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر افتخار آفرین/ علاقه خاص آقای ورزشکار به موتورها +عکس روایت قابل تامل مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرتش+ویدیو/ داغ بودم نفهمیدم! (عکس) وقتی همسر خلاق یک آقا تی شرتی منحصر به فرد برای او می دوزد! / مروری بر تی شرت های دو سال اخیر با یک مارک و سراسر جیب!!! چهره دلنشین و مظلوم آقای شمر سریال مختارنامه در واقعیت/ با این استایل عمرا بشناسیدش!+عکس وقتی رضا داوودنژاد خودش زمان فوتش را اعلام میکنه+فیلم (عکس) روش خلاقانه یک کارگر ساختمانی برای صرفه جویی در وقت در فضای مجازی پربازدید شد / قشنک تهدید صاحبکار رو به فرصت تبدیل کرده!
تیتر امروز   
شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...