دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

سعید راد: سردار سلیمانی غرور ملی من رو سیراب کرد+ویدیو 

سه شنبه، 02 مرداد 1403
ساعدنیوز: تصویری قدیمی از بوکس بازی کردن سعید راد را مشاهده بفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، احمد سعید حق‌پرست راد مشهور به سعید راد، زادهٔ 4 آبان 1323 در تهران نمایشنامه‌نویس و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. راد فارغ التحصیل مهندسی منابع طبیعی ار پردیس کشاورزی دانشگاه تهران است. وی در محله سنگلج شهر تهران چشم به جهان گشود و بعد از پنج سالگی به همراه خانواده به محله‌ای در شمیران (تجریش) درون کوچه‌ای به نام فردوسی سکنی گزید، کوچه‌ای مشهور که به انتهای آن نامِ «کوچه روشنفکران» اطلاق می‌شد و در آنجا خانهٔ جلال آل‌احمد، نیما یوشیج، علی آزاد و داریوش رفیعی نیز قرار داشت. به گفتهٔ خودش او و «شراگیم یوشیج» پسر نیما، دوست بوده‌اند.

رشته تحصیل راد طبیعی (تجربی) بود. پس‌از پایان تحصیلات متوسطه، مقطع دانشگاهی را در دانشگاه کشاورزی کرج (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران) ادامه داد. او در ادامهٔ جوانی از جذب خود به رشتهٔ بولینگ می‌گوید و در این رشته به قهرمانی نیز رسید. از اساتیدش در این رشته از کامبیز کیانی و محمد شهریاری یاد می‌کند. پاتوق او در مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران (بولینگ پرسپولیس: علی عبدُه) بوده است. از خاطراتش در این مجموعه پیرامونِ دیدار علی زرین‌دست می‌گوید که از طرف او به سعید راد پیشنهاد بازیگری شده است که در جواب نه می‌گوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 02 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "بستنی قیفی" را که در "اتاق اسباب‌بازی‌ها" افتاده است، قبل از آب شدن بستنی، پیدا کنند
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(عکس) ادعای یک کاربر فضای مجازی: کاپشن پزشکیان دو رو است، کاپشن جدید نخریده!
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری