سبک دکوراسیون اروپایی

  شنبه، 12 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
سبک دکوراسیون اروپایی
ساعد نیوز: سبک های طراحی داخلی نیز همیشه بر اساس روندهای فعلی در حال پیشرفت و تغییر هستند و یا حتی سبک های قدیمی را باز می گردانند. ما اغلب در می یابیم که سبک ها و روندها راه خود را به خارج از کشور باز می کنند و شروع به استقرار در مناطق مختلف می کنند، و به خصوص خانه های لوکس که طراحی معماری برای ایده های مختلف داخلی انعطاف پذیر تر هستند.

یسبک دکوراسون اروپایی یکی از طراحی هایی است که فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و فضای کافی برای مبلمان را فراهم می کند این اتاق های اصلی اغلب با استفاده از هر آنچه در دسترسشان است مانند مبلمان به سبک یورو، رنگ و تزئینات دیوار ، که "عظمت" اتاق را نشان می دهند، به نقطه کانونی تبدیل می شوند. این ترکیب چیزها، همراه با فضای بزرگ و طراحی معماری اتاق، تلفیقی را ایجاد می کند که، با هم، به طراحی داخلی پیچیده اروپایی تبدیل می شود.

برخی از سبک های طراحی داخلی اروپایی

یکی از رایج ترین سبک ها Bohemian است.

جذابیت در چگونگی ایجاد آرامش جو وجود دارد، با تمرکز بر طبیعت، رنگ های روشن مانند بنفش و قرمز و الگوهای پیچیده. بسیاری از عناصر مورد استفاده در طراحی Bohemian در سبک های دیگر نیز استفاده می شود، از جمله سبک طراحی التقاطی. مخلوط مبلمان همان ویژگی منحصر به فرد سبک بوهمی است (اگرچه هر طراحی واقعی به خودی خود بی نظیر است)، و یک روند محبوب در بین طراحان داخلی است.

رنسانس هلند

سایر سبک های طراحی با ترکیبی از بافت، مبلمان و محل قرارگیری رشد می کنند. اما در سبک رنسانس هلند همه چیز در مورد تقارن و تناسب است، و بر خطوط و قوس های منحنی تأکید می کند. در مقابل طراحی داخلی بوهمی، رنسانس هلندی رنگ های خاموش را ترجیح می دهد تا مبلمان بتوانند در فضا برجسته شوند. در این سبک، مبلمان مانند زره پوش، کمد، کیف و صندلی با درخت و طومار تراشیده می شود. علاوه بر این، تجهیزات آهن و فرفره های سنگی عناصر غالب هستند که واقعا جوهر این انتخاب می باشند.

سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی اروپایی

سبک کلاسیک در واقع سبک سنتی غربی است. عناصر مهم این سبک مبلمان آنتیک، گچ کاری های زیبا، وسایل چوبی تزئینی با جزئیات فراوان، پرده های لوکس با پارچه های طرح دار منگوله دار، آینه های بزرگ قدی و کلکسیون ها هستند. در این سبک اصالت به زیبایی تمام نمایان است. رنگ های به کار رفته شده در سبک کلاسیک رنگ های خنثی، بژ، کرم وخاکستری هستند. تقارن و حفظ آن یکی از اصول اساسی در دکوراسیون کلاسیک است.

سبک باروک در طراحی دکوراسیون داخلی

سبک باروک ساختن فضاهای منحنی به رنگ نور و طرح های نا متقارن را به تصویر می کشد. استفاده از تزئینات زیبا، رنگ های صورتی و آبی در این سبک به زیبایی خود نمایی می کند. استفاده از مبلمان رسمی عموما با رنگ تیره از خصوصیات بارز سبک باروک است.

دکوراسیون فرانسوی

طراحی به سبک فرانسوی بیشترین محبوبیت را در منطقه جنوبی ایالات متحده دارد. با تمرکز بر ظرافت و ظرفیت، رنگ های گرم و رنگهای چوبی فراوانی وجود دارد. سبک فرانسوی کانتری با داشتن ملایم از رنگهای قرمز، زرد، قهوه ای، خاکستری سنگی، احساس خاکی را متمرکز می کند. مبلمان ممکن است شامل میزهای قهوه چوبی منبت کاری شده، صندلی ها و مبل های رنگی گرم، زره پوش های چوبی و برخی از گیاهان سبز که با دکوراسیون کامل همراه باشد.

سبک روکوکو در طراحی داخلی

این سبک ادامه سبک باروک است با این تفاوت که تزئینات به صورت مجسمه های کوچک، آینه های تزئینی، پرده های نقش دار و منسوجات لوکس اما سبک است. در سبک روکوکو بیشتر از رنگ روشن برای مبلمان استفاده می شود.

سبک گوتیک در معماری داخلی

سبک کوتیک یکی از سبک های مذهبی است. نوع ارتباطات در آن به صورت عمودی ترسیم شده است. در این سبک الگوهای طراحی به صورت فلش های رو به بالا که نشان دهنده خداوند است طراحی شده اند. قوس های نوک تیز یکی دیگر از مشخصه های بارز این سبک است. شمع های استوانه ای همراه با شمعدان های فلزی و شومینه های سنگی نمای مذهبی سبک باروک را چند برابر می کند.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی تجلی از سادگی سبک زندگی ساده مردم شمال اروپا است. در طراحی اسکاندیناوی، مبلمان استفاده شده مانند یک اثر هنری نستا ساده هستند. از جمله ویژگی های سبک دکوراسیون اسکاندیناوی، می توان به پالت تمام رنگی سفید و ترکیب عناصری مانند چوب، پلاستیک های روشن و استیل، کفپوش های قطعه ای، نورپردازی طبیعی و استفاده از لوازم جانبی کمتر اشاره کرد. سبک اسکاندیناوی بسیار به سبک مینیمال نزدیک است و در واقع می توان گفت که سبک مینیمال بیشتر ویژگی های خود را از سبک اسکاندیناوی مدرن وام می گیرد.

سبک دکوراسیون سنتی غربی

در سبک سنتی شاهد المان های کلاسیک همراه با مبلمان مجلل با تعداد زیاد لوازم تزئینی هستیم. از جمله ویژگی های مطرح در خانه های طراحی شده به سبک سنتی، می توان به استفاده از چوب های تیره، پالت های رنگی پررنگ، تنوع بافت های استفاده شده در طراحی، مبلمان با پارچه های بافتنی یا مخمل مانند، ابریشمی و گلدوزی و استفاده از خطوط منحنی اشاره کرد. سبک سنتی ریشه در حساسیت های اروپایی در طراحی دارد.

دکوراسیون داخلی اروپایی

چیدمان به سبک اروپایی، هنر انتخاب و ترکیب رنگ ها به تناسب فضا و جایگاه آن ها است که می تواند به دلباز و زیبا جلوه دادن خانه ها کمک شایانی کنند. از آنجا که در تمام دنیا و در هر فرهنگ و اقلیمی، خانه مکانی برای آرامش و گذران وقت با خانواده و بستگان به شمار می رود، لذا شکل خانه، مدل چیدمان آن و سبک و سیاق طراحی قسمت های مختلف آن بسیار مهم است. برای آن که بتوانیم فضایی صمیمی و دلچسب را به وجود آوریم و خانه خود را با بهترین و زیباترین وسایل و طرح ها تزیین کنیم، باید در انتخاب دکوراسیون آن تعمق کرده و با دقت آن را بررسی نماییم. وقتی با شناخت کامل و تحقیق و جست و جو در زمینه چیدمان، سبکی از دکوراسیون را انتخاب می کنیم که به خانه ما شکل و طرحی زیبا می دهد، با نگاه کردن به خانه احساس خوبی خواهیم داشت و از طرفی، سپری کردن اوقات در خانه لذت بخش خواهد بود.

گزینش طراحی دکوراسیون داخلی اروپایی برای دیزاین منزل خود، امکانی را فراهم می کند تا حتی با وجود وسایلی ساده، بهترین چیدمان را به واسطه انتخاب صحیح رنگ ها و طرح ها روی قسمت های مختلف خانه خود اعمال کنیم. دکوراسیون های داخلی اروپایی که هر یک از فکر و هنری بی نظیر نشات می گیرند و فلسفه ای دیرینه را در خود جای داده اند، به هر چه زیباتر شدن فضاها و بخش های مختلف خانه کمک می کنند. گرچه لازم به ذکر است که این سبک های دکوراسیون اروپایی همه از سبک های قدیمی پیروی نمی کنند و بسیاری از آن ها طرح های جدیدی هستند که به موازات و تناسب زندگی امروز، توسط طراح های دکوراسیون و متخصصان در امر چیدمان و دیزاین داخلی خانه ها، ارائه شده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (251 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (187 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (61 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (51 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (9 نظر) بهنوش بختیاری : علی دایی ستونه نباشه تهران کجه، برج میلاد خلال دندونشه...+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز