سبک دکوراسیون آسیایی

  پنجشنبه، 10 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
سبک دکوراسیون آسیایی
ساعد نیوز: همان طور که از نامش پیداست این سبک طراحی دکوراسیون داخلی مربوط به کشور های آسیایی است، چین، ژاپن، هند، ایران و... از آن جایی که معماری و طراحی دکوراسیون داخلی در این کشور ها با یکدیگر تفاوت زیادی دارد لذا اول بایستی مشخص کنید که می خواهید مطابق با معماری کدام کشور آسیایی، خانه را طراحی کنید.

سبک آسیایی در دکوراسیون داخلی نشان دهنده سنت ها و تفاوت های ظریف فرهنگی است که برای هزاران سال وجود داشته است. زیبایی دنیای طبیعی یا همان طبیعت یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی است که با دغدغه هایی خاص از سوی هر یک از مناطق موجود در آسیا دنبال می شود، به عنوان خصوصیتی بارز، ظریف و یکپارچه مورد توجه قرار می گیرد. گرچه این سبک از طراحی دارای ویژگی هایی عجیب و منحصر به فرد است، اما در عین حال باعث ایجاد احساس آرامش و راحتی می شود.

محوریت اصلی این سبک زیبا و جذاب، آرامش و تعادل در آن است. همچنین در سبک دکوراسیون آسیایی، تفکرات عمیق فلسفی و معنوی را در تمامی کلیات و جزئیات آن می توان مشاهده نمود. یکی از جالبترین ویژگی های این سبک قابلیت انعطاف پذیری آن نسبت به سلیقه ها و تفکرات مختلف است. به طور مثال ممکن است فردی با این سبک، محیطی آرامش بخش و خنک را خلق کند در صورتی که فردی دیگر می تواند با استفاده از دکوراسیون آسیایی محیطی مرموز و دلهره آور را ایجاد نماید. زمانی که صحبت از دکوراسیون آسیایی می شود شاید فکر کنید که این سبک، برگرفته از کشورهای ژاپن و چین می باشد در صورتی که دکوراسیون آسیایی تلفیقی از دکوراسیون کشورهایی چون تایلند، هند، سنگاپور، کشورهای بخش خاورمیانه و … می باشد.

ایده های طراحی داخلی به سبک آسیایی

پالت رنگ شما باید بدون نیاز باشد – نباید برای توجه رقابت کند و یا از حواس پرتی از آرامش باشد. سفید و نرم نیترو برای پوشش دیوار و قطعات بزرگ مبلمان مانند مبل، در طراحی داخلی آیزن ذن مناسب است.شما می توانید رنگ های تیره تر را به منظور اضافه کردن عمق به فضای خود، در حالی که نگه داشتن آن آرام و آرامش بخش است.

در حالی که طراح داخلی آیزن زین به طور معمول نیترو نور و نور تیره را نشان می دهد، فراموش نکنید که این رنگ نیز جای خود را دارد. پاپ رنگ اینجا و آنجا را در فضای خود اضافه کنید فکر می کنم رنگ های روشن که در طبیعت می بینید، سبز، بلوز، قرمز و پرتقال، چشم پوشی از یک پرنده روشن رنگی را در نظر بگیرید.

رنگ های آرامش بخش در دکوراسیون آسیایی

در دکوراسیون به این سبک پالت رنگی شما باید در نهایت سادگی باشد تا توجهی جلب نکند و آرامش را به هم نزند. سفید و رنگ های خنثی لطیف برای دیوار و مبلمان بزرگ مناسب هستند. در دکوراسیون آسیایی می توان از کمی رنگ های تیره نیز استفاده کرد. با این کار هم به دکوراسیون عمق می بخشیم هم آرامش فضا را حفظ کرده ایم.
با این که پالت رنگی این طراحی رنگ های خنثی و تیره است اما خودتان را از دیگر رنگ ها دور نکنید. می توان از رنگ های روشنی که در طبیعت وجود دارد مانند سبز، قرمز، نارنجی و آبی استفاده کرد. حتی می توانید یک پرنده رنگارنگ را تصور و از آن الهام بگیرید. البته نیازی نیست زیاد از این رنگ ها استفاده شود اما همان مقدار کم هم دکور را خاص تر می کند.

نور در دکوراسیون آسیایی

در دکوراسیون آسیایی همانند سبک هایی چون سبک دکوراسیون مینیمال، اسکاندیناوی و … استفاده از نور طبیعی خورشید بسیار اهمیت دارد. بهتر است برای ورود هرچه بهتر نور خورشید به داخل محیط، از پنجره های بلند از سقف تا کف استفاده کنید. همچنین برای منابع نوری مصنوعی می توان از منابع نوری فانتزی و امروزی نیز استفاده کرد. تنها نکته ای که بهتر است در مورد منابع نوری مصنوعی رعایت کرد، استفاده از سوئیچ های دیمر است تا بتوان توسط آن ها شدت نور محیط داخلی را کنترل کرد. یکی دیگر از کارهایی که در این سبک می تواند زیبایی خاصی را ایجاد کند استفاده از شمع به عنوان منبع نوری در شب است. با این کار می توان به راحتی، فضایی آرام و رمانتیک را ایجاد نمود.

متریال طبیعی

در این سبک تا جایی که ممکن است از متریال طبیعی استفاده کنید تا حس آرامش بخشی فضا از بین نرود. می توان از فیبر طبیعی استفاده کرد زیرا علاوه بر راحت بودن ساده نیز هست. از فیبرهای رنگ نشده با طیف های طبیعی برای قالیچه یا رویه مبلمان استفاده کنید. چوب بامبو گزینه مناسب دیگری برای کف است. حتی می توانید هیچ فرش و قالیچه ای روی کف چوبی نیندازید تا فضای طبیعی تر باشد. از کف پوش سنگی مخصوصا برای آشپرخانه یا سرویس بهداشتی هم می توان استفاده کرد.

نقش آب در دکوراسیون داخلی به سبک آسیایی

آب از دیگر عناصری است که در طراحی به شیوه آسیایی به آن تاکید شده است. در واقع آب جز عناصر ضروری این سبک است. استفاده از آب بسته به فضای خانه و اندازه آن متغیر است. اگر در خانه باغ و یا باغچه وجود دارد می توانید فواره ها و یا حوض و استخر های کوچک طراحی کنید. ولی اگر فضایی برای ساختن این ها وجود ندارد از اشیای تزیینی که در ساختن آن ها از آب استفاده شده می توانید کمک بگیرید.

به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک و شیوه آسیایی باید برای طبیعت ارزش و احترام قائل بود. به همین دلیل است که از متریال طبیعی تا جایی که می شود استفاده می کنیم. ناگفته نماند المان های طبیعی نظیر آب و خاک و گیاهان هر جایی که باشند حس و انرژی خوبی به محیط پیرامون منتقل می کنند پس بیخودی نیست که در این شیوه بر لزوم استفاده از آن ها تاکید شده است. در این سبک، هدف مان این است که فضایی آرام و دل نشین و دور از هیاهو خلق کنیم. فضایی که بشود در آن به راحتی تفکر کرد و به آرامش رسید.

مبلمان در طراحی داخلی به سبک آسیایی چگونه باید باشد؟

در این شیوه ما به دنبال آرامش هستیم، پس مبل های ساده با رنگ هایی که هماهنگ با رنگ اصلی دکوراسیون داخلی خانه انتخاب شده اند می توانند انتخاب خوبی باشند. بسته به کشوری که انتخاب کرده اید می توانید مدل مبلمان را انتخاب کنید. مثلا پاف های هندی در طراحی به شیوه هندی حتما باید مورد استفاده قرار بگیرند. یک قاعده کلی که در مورد مبلمان در شیوه آسیایی وجود دارد این است که میز و صندلی ها در ارتفاع کمی نسبت به زمین قرار می گیرند. حتی برخی از انواع تشک ها هستند که روی زمین قرار داده می شوند.

حمام و سرویس بهداشتی در دکوراسیون آسیایی

یکی از نکات بسیار جالب در مورد دکوراسیون آسیایی اهمیت زیادی است که به فضای داخل حمام و سرویس بهداشتی می دهند. به طوری که با ورود به آن انگار به بخش تازه و زیبایی از خانه وارد شده اید و دیگر دوست نخواهید داشت که از آن خارج شوید.

الهام بخش طراحی داخلی به سبک آسیایی

از مصالح طبیعی هر کجا که ممکن است برای دکور آسیایی زین استفاده کنید، این امر به ارتعاش آرامش بخش و احساس کلی آرامش می افزاید. الیاف طبیعی ملایم و بدون نیاز است؛ الیاف بی رنگ و رنگ های طبیعی را برای تشک و مبلمان نرم انتخاب کنید. هنگام انتخاب کفپوش، کفپوش های کفپوش بامبو را در نظر بگیرید، یا تخته های فعلی خود را به یک آشکارترین شکل ظاهر کنید، نور را نگاه کنید و طبیعی باشید. شما حتی می توانید استفاده از کف سنگ، به ویژه در آشپزخانه و حمام دکوراسیون داخلی آزی دن.

خطوط ظریف

این خطوط در جای جای سبک آسیایی به چشم می خورد. شکل های معمول مربع، مستطیل و مکعب هستند. دایره ها در میان این شکل ها قرار می گیرند تا برروی سادگی تاکید کنند. اشکال هندسی خالص به راحتی بازشناسایی می شوند، می توان رویشان تمرکز کرد و پس از مشاهده فضا بدون درگیری به سرعت به آرامشی ذهنی رسید.
میزهای عسلی کوتاه با پایه های مربعی و مبلمان مکعبی شکل مناسب این سبک هستند. اگر می خواهید کاملا این سبک را حفظ کنید از نشیمن های بدون پشتی یا بالشتک های بزرگ به جای مبل استفاده کنید و روی زمین بنشینید. حتی یک قالیچه مستطیلی ساده هم برای نشستن روی زمین کفایت می کند. خطوط ظریف کمک می کنند تا فضایی آرامش بخش به دور از شلوغی داشته باشید.

ناهار خوری در دکوراسیون آسیایی

یکی از چیزهایی که در این سبک بسیار خودنمایی می کند چیدمان اتاق مخصوص ناهار خوری است. در سبک آسیایی می توان با توجه به منطقه جغرافیایی هر کشور، این بخش را چیدمان کرد اما به طور کلی می توان تجمل و اشیاء زینتی را در این بخش از دکوراسیون آسیایی مشاهده کرد.

چکیده ای از ویژگی های سبک آسیایی

  • ارگانیک بودن فضاهای معماری و معماری داخلی
  • احترام و ارج نهادن به حضور طبیعت و تعیین جایگاه خاصی برای آن در درون و بیرون فضا
  • الهام از طبیعت و قرارگیری المان های طبیعی درکل فضا که شامل سازه و متریال و مبلمان و دکوراسیون و متعلقات می شود.
  • بازی نور و سایه درفضا
  • خلق فضای آرام و دلنشین

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (36 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (18 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز