دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع آش و سوپ /

سبزی خشک نیشابور و افزایش صادرات آن به کشورهای عربی 

سه شنبه، 26 مهر 1401
ساعدنیوز: از محصولات بسیار خوب و به صرفه برای صادرات می توان به سبزی خشک اشاره کرد، سبزی خشک به دلیل عمر و ماندگاری بسیار خوب می تواند گزینه بسیار مناسبی برای صادرات به خصوص صادرات به کشورهای گرم باشد.

روشهای مختلفی برای خشک کردن سبزیجات وجود دارد، روش خشک کردن صنعتی سبزیجات :توسط دستگاه های مخصوص خشک کن انجام می گیرد سبزی های تازه را توسط دستگاهای مخصوص شسته وتمیز میکنند سپس در دستگاه های مخصوص خشک کن قرار می دهند تا کاملا خشک شود.

روش خشک کردن سبزیجات خانگی دور از نور آفتاب و در سایه: اگر سبزیجات زیر نور آفتاب قرار بگیرند رنگشان به سرعت تغییر می کندبهترین زیر انداز برای خشک کردن سبزی ها پارچه های نازک نخی هستند به شرط آنکه سبزی ها را هر چند ساعت یکبار روی آن زیر زیرو کنیم، توجه داشته باشید که پهن کردن زیرانداز های پلاستیکی برای خشک کردن سبزیجات مناسب نیست زیرا مانع تبادل هوا میشود وبعد از چند ساعت سبزیجات حالت گندیدگی پیدا می کند. بعد از خشک کردن کامل سبزیجات آنها را درون ظرف سربسته شیشه ای ریخته و در آن را محکم ببندید و در محیط خشک و تاریک و خنک قرار دهید. مدت زمان نگهداری سبزی خشک به میزان خشک شدن آنها بستگی دارد .وقتی سبزیجات در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرند رنگ آنها تغییر کرده و مقداری از ویتامین های Aو C از دست می دهند اگر سبزی خشک خوب نگهداری شود ماندگاری آن به یک سال هم می رسد. در این راستا سایت شرکت بزرگ آراد برندینگ با وجود مقاله های بسیار زیاد راهنمای خوبی برای شما مشتریان عزیز خواهد بود.

قیمت سبزی خشک

یکی از پر مصرف ترین انواع سبزی خشک ها سبزی خشک قورمه سبزی است. سبزی خشک قورمه سبزی در مناطق مختلف با نسبت های متفاوتی ترکیب می شود. اما معمولا سبزی های پایه ای که در قورمه سبزی به کار می روند: تره، جعفری، گشنیز، اسفناج و شنبلیله می باشد. در مناطق مختلف این سبزی ها با نسبت های متفاوت ترکیب می شوند. همچنین ممکن است سبزی های دیگری به این ترکیب افزوده یا کاسته شود. تره و جعفری عمده ی ترکیب سبزی قورمه را به خود اختصاص می دهند و بقیه ی سبزی ها نسبت کمتری را در این ترکیب دارند. سبزی های خشک انواع مختلفی دارند. وبا روش های مختلف خشک می شوند.

از این رو قیمت سبزی خشک هم در بازار ها و فروشگاه های مختلف با هم فرق دارد هرچه سبزی قورمه ریزتر خرد شود قورمه سبزی خوشمزه تر و جا افتاده تر می شود.سبزی خشک قورمه به دو صورت به خورش اضافه می شود. بعضی ها ابتدا سبزی خشک را برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب گرم خیس می کنند سپس آن را سرخ کرده و به خورش اضافه می کنند، برخی هم آن را به صورت خشک همراه با پیاز داغ کمی تفت می دهند و سپس بقیه ی اجزای خورش را اضافه می کنند.

سبزی خشک نیشابور

سبزی نعنا که امروزه به عنوان یک گیاه دارویی نیز شناخته می شود به دلیل خواصی که دارد بسیار پر طرفدار بوده و مصرف آن هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده دارای فواید زیادی برای بدن می باشد. برای تهیه نوع مرغوب این محصول باید به خرید ارگانیک آن دقت شود. زیرا محصولی که برای تولید آن از مواد شیمیایی استفاده شده فاقد ارزش غذایی می باشد و ارزش خرید ندارد. بنابراین با خرید نعنا تیار از ارگانیک بودن آن مطمئن شوید و پس از شست و شو و ضدعفونی آن مراحل خشک کردن سبزی را انجام داده و مدت زمان زیادی از آن استفاده کنید. بسته بندی صحیح و اصولی به گونه ای که بتواند کیفیت محصول را تا حد زیادی حفظ کند، از دیگر مواردی است که باید در امر صادرات به آن توجه نمود. سبزی از محصولات پر مصرفی است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است سبزی نقش ویژه ای در سلامت بدن دارد و به صورت تازه و خشک شده، مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد طرفداران زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.

به همین دلیل سبزی خشک نیشابور علاوه بر عرضه در سراسر کشور به بسیاری از کشور های جهانی نیز صادر می شود. سبزی تازه محصولی فوق العاده و با ارزش است که ترکیبات و مواد معدنی زیادی را در خود دارد. متقاضیان بسیاری در سراسر کشور، در صدد خرید سبزی های خشک معطر هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب