صدور مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از اول آذر/نحوه حضور در کلاس‌ها بر عهده مدارس است

  شنبه، 15 آبان 1400 ID  کد خبر 176483
صدور مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی از اول آذر/نحوه حضور در کلاس‌ها بر عهده مدارس است
ساعد نیوز: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از صدور مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: خوشحالم اعلام کنم مدارس آماده می‌شوند که از ابتدای آذرماه، میزبان دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و ابتدایی هم باشند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی با اشاره به بازگشایی مدارس متوسطه دوم از امروز اظهار کرد: به اولین گروه از دانش آموزانی که وارد فضای مدرسه شدند خوشامد می گویم و امیدوارم زمینه حضور به گونه ای فراهم شده باشد که حضور بیشتر دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم. امروز نخستین گروه از دانش آموزان یعنی دانش آموزان متوسطه دوم آموزش حضوری را آغاز کردند و آن هم بر اساس الگویی است که خود مدارس بر اساس ظرفیت ها و پروتکل ها تنظیم کردند. به این ترتیب دانش آموزان در مدارس در قالب یک، دو یا سه گروه حضور پیدا می کنند.

وی افزود: از رئیس جمهور تشکر می کنم که بیشترین دغدغه را در این زمینه داشت و با همراهی ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت توانستیم مجوز بازگشایی مدارس ابتدایی را هم اخذ کنیم. بنابراین مدارس ما آماده می شوند که از اول آذر ماه، میزبان دانش آموزان دوره متوسطه اول و دانش آموزان ابتدایی باشند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش برای کاهش نگرانی خانواده ها گفت: واکسیناسیون کارکنان و عوامل اجرایی مدارس ۱۰۰ در صد و به طور کامل انجام شده است. واکسیناسیون معلمان در سراسر کشور به نزدیک ۹۰ درصد رسیده است و تلاش می کنیم آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم. واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز به حدود ۸۸.۵ درصد رسیده و قطعا با بازگشایی مدارس به مرز ۱۰۰ درصد نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم در اولین روزهای بازگشایی، تمرکزمان را بر رعایت پروتکل ها، حفظ سلامت و امنیت دانش آموزان باشد و ارتباط بیشتری با والدین برقرار کنیم. همینطور الزاماتی که نیاز است را دنبال کنیم تا اگر خلاءهایی وجود دارد برطرف شود.

کاظمی به برگزاری گردهمایی مدیران کل سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر در روز جاری اشاره کرد و گفت: به ابهامات در زمینه بازگشایی مدارس پاسخ داده شد. همچنین یکی از موضوعاتی که دغدغه همه دلسوزان تعلیم و تربیت و مسئولان کشوری است، بازماندگی از تحصیل و تارکان تحصیل است که در این جلسه برنامه ریزی و تلاش برای شناسایی، جذب و آموزش بازماندگان از تحصیل به ویژه در دوران ابتدایی انجام شد.

وی درباره اینکه آیا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری خواهد بود یا اجباری یا دانش آموزان برخی روزهای هفته، در تمام شهرهای کشور به مدرسه می روند؟ گفت: رویکرد ما در بازگشایی مدارس، تدریجی است. اینطور نیست که اگر گفتیم حتما بازگشایی مدارس از امروز آغاز می شود، همه مدارس کارشان را از امروز آغاز کنند، بلکه امروز فرایند بازگشایی مدارس متوسطه شروع شده است. حال ممکن است یک مدرسه فردا یا مدرسه دیگری پس فردا بازگشایی شود. به هرحال کار در این یکی دو روزه آغاز می شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه ای با شبکه خبر افزود: اینکه دانش آموزان چگونه و در چه روزهایی در مدارس حضور پیدا کنند در اختیار شورای مدرسه و تأیید منطقه است. سامانه ای نیز برای این منظور طراحی شده است که الگوی بازگشایی مدارس در آن ثبت می شود. علاوه بر این نظارت های میدانی توسط آموزش و پرورش و شبکه های بهداشت انجام می شود و هرجا که احتمال دادیم ممکن است دانش آموزی به کرونا مبتلا شود، دستورالعمل های ویژه ای صادر شده است تا بتوانیم سلامت دانش آموزان را حفظ کنیم. جای نگرانی از این بابت نیست.


23 دیدگاه
  دیدگاه ها
ریحانه
3 سال پیش

من اجازه نمیدم پسرم مدرسه بره حضوری
نیایش
3 سال پیش

خواهش میکنم مدرسه ها حضوری بشه بچه ها انگار نه انگار که کلاس و مدرسه دارند بخدا حضوری بشه ۲ حداقل میدونیم یک چیزی بچه ها یاد گفتند
بازدیدکننده
3 سال پیش

من بچمو نمی فرستم بره مدرسه ،اونم بچه ابتدای
خانم حسنی
3 سال پیش

دبستان خطرناکه که حضوری بشوند
سهام خلفی
3 سال پیش

سلام خواهش میکنم مدرسها حضوری بشن واقعا. بچه هامون بی سواد شدن وبا آنلاین هیچ درسی رو یاد نگرفتم
بازدیدکننده
3 سال پیش

نه به حضوری بودن مدارس
بازدیدکننده
3 سال پیش

ممنون حضوری کنید مدرسه هارو واقعا بچه ها هیچی نفهمیدن ازمدرسه
بازدیدکننده
3 سال پیش

من بچمو نمیفرستم اوضاع خوب نیست جون بچه ها مهم تره
..
3 سال پیش

سلام لطفا مدارس رو حضوری کنید.. بارعایت پروتکل ها میشه حضوری برن...
بازدیدکننده
3 سال پیش

من نمی خوام به خاطر درس بچه هامو از دست بدم فقط مجازی
بازدیدکننده
3 سال پیش

🌸🌸💗💗
دانش آموز
3 سال پیش

خدا رو شکر ، ممنون🌸
دانش آموز
3 سال پیش

😍💗💗ممنون
کلاس نهم
3 سال پیش

دست تون درد نکنه
کلاس ششم‌.
3 سال پیش

ممنون
کلاس پنجم
3 سال پیش

ممنون حتمن با رعایت پروتکل های بهداشتی باز کنید.🌸🌸
کلاس هشتم
3 سال پیش

ممنون که باز میکنید 🍓💙♥️💜🍒⭐💗🌸💐
نیما
3 سال پیش

چرا مدارس حضوری دراین شرایط کرونایی
بی نام
3 سال پیش

کاش ابتدایی ها رو اختیاری کنی.مطمین باشید اگر هم مدرسه رو باز کنید باز هم به خاطر کلاس های حضوری تو این وضعیت باز هم باز مانده از تحصیل دارید . چون یه عده هم جرات نمی کنن بچه ها شون رو حضوری بفرستم.
حالا
3 سال پیش

خیلی هم خوب
مادر نگران
3 سال پیش

من نمیخام بچمو به خاطر مدرسه از دست بدم لطفا مجازی ادامه بدین
بازدیدکننده
3 سال پیش

بازگشایی دبستان ها تجدید نظر بشه بچه ها واکسن نزدن تا بهار صبر کنید کلاس ها در زمستان تهویه درست نخواهند داشت .خطرناکه خطرناکه خطرناکه
مادر
3 سال پیش

نه به حضوری دراین شرایط وخیم کرونا فقط مجازی
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان