بیوگرافی سرنا ویلیامز بازیکن تنیس زن آمریکایی

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
بیوگرافی سرنا ویلیامز بازیکن تنیس زن آمریکایی
سرنا ویلیامز متولد 26 سپتامبر 1981 ايالت ميشيگان است. سرنا ویلیامز از سه سالگي تنيس را آغاز کرد و تاکنون توانسته است 13 عنوان قهرماني در رشته انفرادي و 14 عنوان در رقابتهاي دو نفره به دست آورد.

سرینا جیمکا ویلیامز (به انگلیسی: Serena Jameka Williams) (زاده ۲۶ سپتامبر ۱۹۸۱) یک تنیسور زن آمریکایی نفر اول رده بندی تنیسوران حال حاضر دنیا (آوریل ۲۰۱۵) در رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس است و قهرمان بیست و سه گرنداسلم و مدال طلا دربخش انفرادی المپیک دو مدال طلا المپیک در بخش دونفره است.او آخرین تنیسوری از میان مردان و زنان است که هر چهار عنوان گرنداسلم را کسب کرده است. در سال ۲۰۰۵، مجلهٔ تنیس، او را در ردهٔ هفدهم بهترین تنیسورهای چهل سال گذشته قرار داد. سرینا، خواهر کوچک تر یک تنیسور سابقاً رتبهٔ یک دیگری، ونوس ویلیامز، است. سرینا در حال حاضر در بلن آیلز در پالم پیچ گاردنز واقع در فلوریدا اقامت دارد.سرینا ویلیامز عضلات بسیار قوی دارد وسرویس های بسیاروحشناکی هم می زند سرینا جزء محبوبترین و مطرح ترین تنیسوران دنیا است چه بین تنیسوران مرد چه زن در واقع سرینا ویلیامز در کنار ماریا شاراپووا پرطرفدارترین تنیسوران زن دنیا هستند. سرینا ویلیامز درعرصه مدلینگ هم فعالیت دارد.

سرنا ویلیامز

خانواده و دوران کودکی سرنا ویلیامز

کوچکترین دختر Richard و Oracene Williams یعنی سرنا ویلیامز و خواهرش ونوس، از دوران کودکی طوری تعلیم دیدند که به قهرمانان بزرگ تنیس تبدیل بشوند. پدر آن ها که یکی از قبلا یکی از زارعان ایالت لوئیزیانا بود، تصمیم گرفت دخترانش را تشویق کند تا از کودکی تنیس تمرین کنند. او برای آن ها فیلم ها و کتاب هایی در مورد بازی تنیس تهیه می کرد تا یاد بگیرند که چطور باید تنیس بازی کنند. پدر سرنا بسیار در این زمینه سختگ یر بود. سرنا و خواهرش از سن ۳ سالگی در یک زمین تنیس که در نزدیکی محل زندگی شان بود تمرین می کردند. آن ها در برابر سختگیری های پدرشان ایستادگی می کردند. در سال ۱۹۹۱، سرنا در دوره مسابقات تنیس جوانان ایالات متحده آمریکا ۴۶-۳ بود و در بخش زیر ده سال نیز مقام اول را داشت. در این زمان پدر سرنا و ونوس حس می کرد برای اینکه دخترانش در حرفه تنیس موفق باشند، باید به شکل جدی تری تعلیم ببینند. به همین دلیل، خانواده ویلیامز دوباره نقل مکان کردند؛ این بار به فلوریدا. در آنجا ریچارد بعضی از مسئولیت های آموزشی خود را کنار گذاشت، اما همچنان حرفه دخترانش را مدیریت می کرد.

خواهران ویلیامز

سرنا و خواهر بزرگتر او یعنی ونوس ویلیامز (که متولد سال ۱۹۸۰ است) توسط پدر خود از سن ۳ سالگی برای فعالیت حرفه ای در زمینه تنیس تشویق شدند. سرنا و ونوس، هر دو سبک و استایل خاص خود را در بازی تنیس دارند و بدین ترتیب، وجهه بازی خود را تغییر دادند. قدرت و توانایی این دو خواهر همیشه رقبای آن ها را خسته و ناتوان کرده است و علاوه بر این، سبک بازی آن ها باعث شده است که به سلبریتی های مشهوری در زمین تنیس تبدیل بشوند.

مراسم ازدواج و همسر سرنا ویلیامز

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، سرنا ویلیامز با یکی از بنیانگذاران سایت «ردیت» به نام «الکسیس اوهانیان» نامزد کرد. در روز ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۷، ویلیامز و اوهانیان در مرکز هنرهای معاصر نیواورلئان، لوئیزیانا، ازدواج کردند. سرنا یک لباس عروس زیبا و خیره کننده از برند الکساندر مک کوئین که توسط سارا برتون طراحی شده بود را بر تن داشت. تعداد زیادی از افراد مشهور، از جمله بیانسه و کیم کارداشیان در مراسم عروسی سرنا ویلیامز حضور داشتند.

دختر سرنا ویلیامز

در ماه آوریل سال ۲۰۱۷، سرنا ویلیامز در یک پست اسنپ چت اعلام کرد که باردار است. در اولین روز ماه سپتامبر، دختر سرنا ویلیامز به دنیا آمد. سرنا ویلیامز در مصاحبه ای برای مجله ووگ در ماه فوریه سال ۲۰۱۸، از مشکلاتی صحبت کرد که بعد از به دنیا آوردن دخترش برای سلامت بدنش پیش آمده است. او گفت که پس از انجام عمل اورژانسی سزارین، دچار مشکل تنفسی شده و به همین دلیل خون در ریه هایش لخته شده بوده. پس از انجام دادن چندین عمل جراحی و پس از گذشت یک هفته در بیمارستان، سرنا توانست به خانه برگردد. با اینکه اولین تجربه سرنا ویلیامز از بارداری چندان خوشایند نبود، او به مجله ووگ گفته است که دوست دارد فرزندان بیشتری داشته باشد.

جوایز گرند اسلم سرنا ویلیامز

سرنا ویلیامز در طول دوران فعالیت حرفه ای خود موفق به کسب ۲۳ عنوان فردی گرند اسلم شد. او اولین مورد از این عناوین را در سال ۱۹۹۹ کسب کرد. او اخیرا در Australian Open سال ۲۰۱۷ نیز پیروز شده است و با شکستن رکورد استیفی گراف، در حال حاضر رکورد بیشترین تعداد قهرمانی در Open era را دارد.

افتخارات سرنا ویلیامز

در سال ۱۹۹۹، سرنا خواهر خود یعنی ونوس را شکست داد و اولین مقام گرند اسلم در خانواده را کسب کرد. این مرحله برای هر دو خواهر ویلیامز، یک این مرحله تعیین کننده جهت رسیدن به یک پیروزی قدرتمندانه و با شکوه بود. در سال ۲۰۰۸، سرنا و ونوس برای کسب دومین مدال طلای المپیک زنان، به شکل یک تیم دو نفره در بازی های پکن شرکت کردند. یک سال بعد از این قضیه، سرنا و ونوس سهام «Miami Dolphins» را خریداری کردند تا اولین زنان آفریقایی آمریکایی باشند که بخشی از یک تیم NFL هستند. در بازی های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۲، سرنا چهارمین مدال طلای المپیک خود را با همکاری خواهرش ونوس دریافت کرد. آن ها همراه با هم ستاره های تنیس اهل جمهوری چک یعنی Andrea Hlavackova و Lucie Hradecka را شکست دادند.

رویارویی سرنا ویلیامز و ونوس ویلیامز

سرنا در تابستان سال ۲۰۱۵، ناچار شد که برای کسب یک عنوان قهرمانی دیگر خواهرش ونوس را در ویمبلدون شکست بدهد. چند روز بعد او گاربینیه موگوروسا را در بازی فینال شکست داد تا برای دومین بار مقام سرنا اسلم را از آن خود کند و تبدیل شود به باتجربه ترین فردی که این مقام را کسب کرده است. در سال ۲۰۱۵ سرنا ویلیامز دوباره با خواهرش ونوس در دوره یک چهارم نهایی در مسابقات حذفی مسابقه داد. او در ست سوم این نبرد سخت که یک مرحله مهم بود، عقب کشید. نتیجه این کار دو پیروزی در تقویم گرند اسلم بود؛ شاهکاری که تنها توسط سه زن در تاریخ ورزش رقم خورده است. اما پس از آن، روبرتا وینچی که نامش در رده ۴۳ جهانی قرار دارد، موفق شد سرنا ویلیامز را با نتیجه ۲-۶، ۶-۴، ۶-۴ در نیمه نهایی شکست دهد. تنها چند ساعت پس از پیروزی سرنا ویلیامز در ویمبلدون در سال ۲۰۱۶، او و خواهر بزرگترش ونوس ویلیامز عنوان قهرمانی دو نفره را به دست آوردند. این ششمین ویمبلدونی بود که این دو خواهر همراه با هم برنده شدند.

جایگاه سرنا ویلیامز در رتبه بندی جهانی

در سال ۱۹۹۵ سرنا ویلیامز تبدیل شد به یک تنیسور حرفه ای. دو سال بعد، نام او در رتبه بندی جهانی در رده ۹۹ قرار گرفت. این در حالیست که دقیقا ۱۲ ماه قبل، رتبه او ۳۰۴ بود. یک سال بعد او از دبیرستان فارغ التحصیل شد و تقریبا بلافاصله یک قرارداد ۱۲ میلیون دلاری کفش با کمپانی مشهور پوما امضا کرد. در سال ۲۰۰۲، سرنا در مسابقات آزاد فرانسه، مسابقات آزاد آمریکا و همچنین ویمبلدون پیروز شد. او در مرحله فینال هر سه این بازی ها خواهر خود یعنی ونوس را شکست داد. سرنا اولین مقام مسابقات آزاد استرالیا خود را در سال ۲۰۰۳ کسب کرد و تبدیل شد به یکی از ۶ زنی که توانستند یک دوره گرند اسلم را به پایان برسانند. این پیروزی باعث شد که سرنا به آرزوی خود یعنی کسب هر ۴ عنوان اصلی به طور هم زمان برسد و عنوان سرنا اسلم را کسب کند.

سرنا ویلیامز

شکست سرنا ویلیامز

در بازی های المپیک تابستانی سال ۲۰۱۶ که در ریو برگزار شد، خواهران ویلیامز به شکل ناراحت کننده و تکان دهنده ای در ست اول مسابقات دو نفره، از مسابقات المپیک ریو حذف شدند. این دو خواهر قبل از این اتفاق، رکورد ۱۵-۰ را داشتند و ۳ مدال طلا نیز برنده شده بودند. در مسابقات آزاد استرالیا سال ۲۰۱۷، سرنا ویلیامز موفق به کسب یک پیروزی تاریخی شد. او با شکست دادن خواهرش ونوس با امتیاز ۶-۴ ۶-۴، بیست و سومین مقام گرند اسلم خود را به دست آورد. او با این کار توانست رکورد استفی گراف را بشکند و در مقام اول جهانی قرار بگیرد. سرنا خواهرش را به عنوان فردی الهام بخش برای این پیروزی به حساب می آورد و در این باره می گوید: “من واقعا دوست دارم که در این لحظه به خواهرم ونوس تبریک بگویم. او یک فرد فوق العاده است! امکان نداشت که من بتوانم بدون حمایت او بیست و سومین مقام گرند اسلم را دریافت کنم. امکان نداشت که من بتوانم بدون حمایت او نفر اول در دنیا بشوم. او الهام بخش من در زندگی است. او تنها دلیلی است که من امروز اینجا ایستاده ام، و تنها دلیلی است که نام «خواهران ویلیامز» وجود دارد.”

دوران مصدومیت و بازگشت به دنیای تنیس

در ماه آگوست سال ۲۰۰۳ سرنا ویلیامز تحت عمل جراحی زانو قرار گرفت. سه سال بعد، اینطور به نظر می رسید که سرنا انگیزه خود را از دست داده است و دچار مصدومیت های متعددی نیز شده است. او حتی دیگر برای داشتن یک بدن ورزیده و رقابت کردن در سطح قبلی خود هیچ تلاشی نمی کرد. در این زمان، رتبه سرنا به ۱۳۹ رسید. کمی بعد، سرنا برای تجدید غرور و به دست آوردن دوباره انگیزه رقابتی خود به غرب آفریقا سفر کرد. این سفر زندگی او را تغییر داد. در سال ۲۰۰۸، سرنا در مسابقات تنیس آزاد آمریکا پیروز شد و تا سال ۲۰۰۹ نیز تلاش کرد و توانست دوباره جایگاه قبلی خود در رده بندی جهانی تنیس را به دست بیاورد. او در سال ۲۰۰۹ برای بار چهارم در مسابقات آزاد استرالیا و برای بار سوم در ویمبلدون یک پیروزی فردی کسب کرد. علاوه بر این، سرنا در همان سال در مسابقات دو نفره آزاد استرالیا و ویمبلدون نیز پیروز شد.

مصدومیت ها و احتمال بازنشستگی

در سال ۲۰۱۱، پزشکان یک لخته خون در یکی از ریه های سرنا ویلیامز پیدا کردند که همین مسئله، او را ترساند و برای مدت چندین ماه از زمین تنیس دور نگه داشت. پس از انجام چند عمل جراحی که یکی از آن ها برای از بین بردن هماتوم بود، اینطور انتظار می رفت که سرنا بازنشسته بشود. اما تا ماه سپتامبر سال ۲۰۱۱، وضعیت سلامت او بهبود یافت و دوباره به دوران اوج خود بازگشت.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (65 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (58 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب خطاب به پسرانشان: اگر می‌خواهید داخل اقتصاد شوید، شناسنامه‌تان را عوض کنید، لقب خامنه‌ای را بردارید
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان برای تغییر استایل حماسه آفرید+عکس/ دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در حسینیه بیت رهبری
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌