دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

سفر علیرضا زاکانی به بروکسل زمین و زمان را به هم ریخت؛ مقام بلژیکی استعفا داد 

دوشنبه، 29 خرداد 1402
کد خبر: 344770
ساعد نیوز: پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل به دلیل دعوت مقام‌های ایرانی و روس به اجلاس شهری پایتخت بلژیک از سمت خود کناره‌گیری کرد.اسمت گفت که او هیچ فشاری بر وزارت امور خارجه اعمال نکرده است و افزود که اگر اخطاریه‌ای از نهادهای فدرال مسئول صدور ویزا دریافت می‌کرد دعوت نامه‌های بحث برانگیز را پس می‌گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از انتخاب، پاسکال اسمت، مسئول شهرسازی و امور بین‌الملل شهرداری بروکسل به دلیل دعوت مقام‌های ایرانی و روس به اجلاس شهری پایتخت بلژیک از سمت خود کناره‌گیری کرد.

این استعفا سه روز پس از آن صورت گرفت که حاجا لحبیب، وزیر امور خارجه بلژیک وی را متهم کرد که با اجازه دادن به ایرانیان [شهردار تهران و هیات همراهش] و یک هیات روس برای شرکت در اجلاس شهری بروکسل، دعوتنامه صادر کرده است.

اسمت در یک نشست خبری اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

آقای اسمت اصرار دارد که «خطای شخصی مرتکب نشده است».
اسمت جمعه گذشته در برابر نمایندگان بروکسل درباره این موضوع صحبت کرد با این حال وی به‌عنوان یکی از اعضای دولت شهر بروکسل خود را مقابل شمار زیادی از نمایندگان مخالف که برای بازخواست او در جلسه عمومی پارلمان شهری بروکسل آمده بودند تنها دید.

اسمت گفت که او هیچ فشاری بر وزارت امور خارجه اعمال نکرده است و افزود که اگر اخطاریه‌ای از نهادهای فدرال مسئول صدور ویزا دریافت می‌کرد دعوت نامه‌های بحث برانگیز را پس می‌کرد.

وی تاکید کرد که تمامی اسناد و مدارک مربوط به تبادلات وی درباره دعوت و صدور ویزا برای مقامات ایران به پارلمان داده شده است.

وی به ماهیت جهانی این کنفرانس اشاره کرد که مقامات 120 شهر از سراسر جهان را گرد هم آورده بود.

وزیر امور خارجه بلژیک می‌گوید که اسمت علیرغم مخالفت‌های وزارت امور خارجه بر روی صدور ویزا برای زاکانی و 13 عضو دیگر هیات ایرانی اصرار داشته است.

دو مقام روس نیز برای شرکت در این گردهمایی ویزا گرفته بودند.

علیرضا زاکانی پس از روی کار آمدن شورای شهر اصولگرا در سال 1400 شهردار تهران شد. وی پیش از آن سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را داشت و در انتخابات سال 1400 ریاست جمهوری یکی از نامزدها بود.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
مهسا
1 سال پیش

وا خیلی هم دلشون بخواد
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویراستاری تخصصی مقاله
حضور حامد آهنگی مجری خوش خنده در جشن آبِ مدرسه پسرش آراد+ویدیو/ به حق چیزای ندیده زمان ما این چیزا نبود!
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویوی چشم نواز و منحصربفرد حیاط ویلایی خانه ساره بیات در شمال تهران+عکس/ حیاطی پر از درختان چنار تا تاب مخصوص خانه های اعیانی
کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍
(عکس) خرید های گران قیمت و لوکس جورجینا از یک برند خاص / چه شیک هم کادو پیچ کردن برا بانو جورجینا
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نوحه ترکی مسعود پزشکیان با رخت عزای امام حسین در مجلس با فرا رسیدن ماه محرم+ویدیو/ حسینه یئرلر آغلار، گویلر آغلار
اکرم بانو بیرانوند و لیلا حسینی همسران فوتبالیست های معروف در یک سالن زیبایی/ تیپ های اسپرت دخترانه و به روز خانم ها +عکس
ترجمه تخصصی متن