دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

باغ گل دبی، دنیایی از رنگ و عطر در قلب بیابان + فیلم 

شنبه، 21 بهمن 1402
در دل کویر سوزان دبی، باغی سرسبز و شگفت‌انگیز به نام "باغ گل دبی" یا "باغ معجزه دبی" واقع شده است. باغ گل دبی با تنوع بی‌نظیر گل‌ها، مجسمه‌های گل آرایی شده، طراحی و معماری چشم‌نواز و امکانات رفاهی متنوع، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

دبی، شهری که به خاطر آسمان خراش های سر به فلک کشیده، مراکز خرید لوکس و سواحل زیبا مشهور است، در دل خود راز دیگری نیز دارد: باغ گل دبی. این باغ با وسعتی بیش از 72 هزار متر مربع، به عنوان بزرگترین باغ گل موضوعی دنیا شناخته می شود و هر ساله میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می کند.


سفری به دنیای رنگ و عطر


قدم به باغ گل دبی که می گذاری، گویی پا به دنیایی دیگر گذاشته ای. دنیایی سرشار از رنگ و عطر، که در آن هر ذره ای از خاک، نغمه ای از زیبایی و ظرافت را زمزمه می کند. بیش از 150 میلیون گل از 50 نوع مختلف، در یک هارمونی بی نظیر از رنگ و طرح، چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. گویی نقاش چیره دستی، با قلم موی جادویی خود، رنگ های شاد و متنوع را بر بوم نقاشی طبیعت پاشیده است.


طراحی‌های منحصر به فرد


یکی از ویژگی‌های بارز باغ گل دبی، طراحی‌های خلاقانه و منحصر به فرد آن است. گل‌ها در اشکال مختلف، از جمله مجسمه‌های حیوانات، شخصیت‌های کارتونی، قصرها و بناهای معروف دنیا چیده شده‌اند. این طراحی‌های چشم‌نواز، باغ را به مکانی جذاب برای عکاسی تبدیل کرده است.

باغ گل دبی یا همان باغ گل معجزه دبی را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که از هر طرف 3 بعدی به نظر برسد. معماری و طراحی آن به دست طراحان ماهر و زبردستی انجام شده که با انواع ماکت ‌ها، تپه‌ ها و نقش برجسته‌ ها این باغ را همانند یک تابلوی نقاشی به دیوار نصب شده در مقابل نگاه گردشگران و بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

در تمام این باغ ماشین‌ها، اتومبیل‌ها، ماکت‌ها، هواپیماها و اشکال و احجام مختلفی را مشاهده می‌کنید که سرتاسر با گل‌ها پوشانده شده و در هر قدم گردشگران و بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کنند. بعد از آن توصیه می‌کنیم که حتماً به باغ پروانه که در جوار یا به عبارتی درون باغ گل‌های دبی قرار گرفته هم سری بزنید و از مشاهده این شگفتی‌ها نیز خود را محروم نکنید.


بخش‌های مختلف در باغ گل دبی


باغ گل‌ها یا همان باغ گل معجزه دبی قسمت‌های مختلف و گوناگونی دارد که در ما در این قسمت بخش‌های گوناگون این باغ را با هم بررسی کرده و مشاهده می‌کنیم.

باغ‌های متعدد گل


محوطه اصلی در باغ معجزه دبی یک پارک وسیع و بسیار بزرگ است که گوشه‌وکنار آن می‌توانید انواع و اقسام گل‌ها در گونه‌های متنوع و جذاب را مشاهده کنید. برایتان جالب خواهد بود که بدانید محوطه باغ گل‌ها را تقریباً با 11 میلیون دلار هزینه آماده کرده‌اند و به زیر کشت گیاهان و گل‌هایی رفته که همه در دسته گیاهان دارویی قرار دارند. مکانی فوق‌العاده که گیاهان آن را تقریباً از 200 کشور دنیا جمع‌آوری کرده و در محوطه باغ گل‌های دبی کاشته‌اند.

مهم‌ترین تفریح در این باغ قدم‌زدن در میان گیاهان، گل‌ها و زیبایی‌های آن‌ها، عکاسی و فیلم‌برداری و لذت‌بردن از طبیعت و محیط اطراف است. اینکه شما در دل کویر چنین باغی را مشاهده کنید بی‌شباهت به معجزه نیست. تمامی گل‌ها و گیاهان در فصل تابستان ترمیم و بازکاشت شده و مطمئن باشید که هیچ‌کدام از بازدیدهای شما از این باغ شبیه به بازدیدهای قبلی‌تان از آن نخواهد بود.

باغ پر نقش‌ونگار پروانه‌ها


قسمت دیگری از باغ گل‌ها در دبی به باغ پروانه‌ها اختصاص‌داده‌شده. تقریباً 1800 مترمربع مساحت دارد و شما در گنبدهای سرپوشیده و مختلف با انواع و اقسام مختلف گونه‌های پروانه‌ها روبرو هستید. این پروانه‌ها تقریباً از قسمت‌های مختلف جهان جمع‌آوری شده‌اند و در 15 هزار گونه در این باغ قرار داده شده‌اند. این قسمت از باغ را کاملاً سرپوشیده طراحی کرده‌اند تا پروانه‌ها در قسمت‌های دیگر محوطه پخش نشده و همگی در یک قسمت باشند. 9 گنبد بزرگ پلاستیکی وظیفه حفاظت و نگهداری از این پروانه‌ ها را به عهده دارند.

همچنین جالب است بدانید که در هر نوبت فقط 300 نفر می‌توانند به این باغ وارد شده و از تماشای زیبایی‌های آن لذت ببرند. چون ازدحام جمعیت باعث آزار و اذیت پروانه‌ها خواهد شد. در همین راستا باید بدانید که در این قسمت از باغ همه چیز حول محور پروانه‌ها می‌گردد. گیاهان، طراحی و دیزاین داخلی و دکوراسیون همگی برای درنظرگرفتن رفاه و راحتی پروانه‌ها هستند

فروشگاه‌های مختلف و متعدد خرید سوغاتی


در این قسمت از باغ شما به‌راحتی می‌توانید برای خود و دوستانتان سوغاتی‌های جذاب و مختلفی بخرید. در این قسمت از باغ غرفه‌ها و فروشگاه‌های متعددی تعبیه شده‌اند که سوغاتی‌های آن‌ها در انواع و اقسام موضوعاتی مانند پروانه و گل عرضه شده و شما هیچگاه از خریدن آن‌ها پشیمان نخواهید شد. ضمن اینکه تمامی محصولات ارائه شده در این قسمت همگی با مارک باغ گل‌ها و پروانه هستند و بهترین هدیه و سوغات برای دوستان و خانواده شما به‌حساب می‌آیند.

حوضچه جذاب ماهی


در باغ گل معجزه دبی قسمت دیگری وجود دارد با نام حوضچه ماهی که یکی از چشم‌نوازترین جاذبه‌های این باغ به‌حساب می‌آید. 3 حوضچه جذاب رنگارنگ که بازدید کنندگان می‌ توانند بر لب حوضچه ‌ها نشسته و از مناظر زیبا و آب و هوای مطبوع اطراف آن ها لذت ببرند.

محوطه مخصوص بازی کودکان


در زمان ساخت و بازسازی باغ گل دبی محوطه‌ای را برای سرگرمی و بازی کودکان هم در نظر گرفتند تا والدین با خیال راحت فرزندان خود را به این محوطه سپرده و خود سرگرم لذت‌بردن از زیبایی‌های باغ شوند

میکی موس و الهه ته فیتی


یکی از معروف ترین شخصیت های کارتونی در کمپانی والت دیزنی میکی ماوس است که مجسمه بزرگی از آن را در باغ گل معجزه دبی گل آرایی کرده اند و برای بازدیدکنندگان به خصوص کودکان بسیار هیجان انگیز است. ته فیتی (Te Fiti) نام یک الهه در انیمیشن موآنا محصول کمپانی والت دیزنی است که توانایی ایجاد زندگی را دارد.

خرس تدی


با توجه به این که باغ گل معجزه ی دبی در روز عشق افتتاح شده یک عدد خرس تدی و شکلات گل آرایی شده را می توانید در این باغ مشاهده کنید


دسترسی به باغ گل معجزه دبی


به منظور بازدید از باغ گل معجزه دبی می توانید علاوه بر تورهای گردشگری از وسایل نقلیه عمومی نظیر مترو، تاکسی و اتوبوس استفاده کنید.

ساعت کار اتوبوس ها

  • در روزهای عادی: 14:00-20:00

  • در تعطیلات و آخر هفته ها: 12:00- 22:00

بازدید از باغ در فصل تابستان

تعطیل است.

ساعت کاری در سایر فصول

9:00 تا 21:00

تعطیلات رسمی

9:00 تا 23:00

متوسط زمان گشت گذار در باغ

بیش از 3 ساعت

آدرس

امارات متحده عربی، دبی، منطقه 2، خیابان البرشا 3، دبی لند.

وب سایت

www.dubaimiraclegarden.com


بهترین زمان و بهترین فصل برای بازدید از باغ معجزه دبی


باغ زیبای گل‌ها یا باغ معجزه دبی تقریباً هر ساله در فصل تابستان تعطیل است. یعنی از اواسط خردادماه تا اواسط شهریورماه شما امکان بازدید از این باغ را ندارید.

اما در ابتدای فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از این باغ است. هرچه به پایان فصل بهار نزدیک می‌شویم بازدید از این باغ به دلیل گرمی هوا سخت‌تر و دشوارتر می‌شود.

پدر فصل پاییز هم باغ مجدداً باز شده و آماده پذیرایی از جمعیت مسافران و گردشگران است. فصل پاییز هم یکی از بهترین فصل‌ها برای بازدید از این باغ است؛ چون هوا در شهر دبی به‌اندازه کافی خنک شده.

و در نهایت فصل زمستان بهترین زمان برای حضور در باغ معجزه دبی و مشاهده گل‌ها و گیاهان آن است. هوا خنک است و گل‌ها در بهترین و شاداب‌ترین حالت ممکن خود به سر می‌برند.


سخن آخر


باغ گل دبی، نگینی در قلب بیابان، با زیبایی خیره کننده و جاذبه های منحصر به فرد، مقصدی ایده آل برای تمام افراد در هر سن و سالی است. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و سرشار از رنگ و عطر هستید، باغ گل دبی را در لیست مقاصد گردشگری خود قرار دهید. در این باغ، گویی پا به دنیای قصه ها و افسانه ها گذاشته اید و تجربه ای فراموش نشدنی را رقم خواهید زد.

علاوه بر این، باغ گل دبی نمادی از خلاقیت، نوآوری و تعهد به حفظ محیط زیست است. این باغ، با استفاده از سیستم های نوین آبیاری، مواد بازیافتی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، گامی مهم در جهت حفظ کره زمین برداشته است.

پس اگر به دنبال سفری زیبا، سرگرم کننده و آموزنده هستید، باغ گل دبی منتظر شماست.


  برچسب ها: دبی گل

19 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم