سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی

  پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403   زمان مطالعه 4 دقیقه
سفر به شهر ترابزون: آشنایی با آداب و رسوم محلی
ترابزون، شهری زیبا در ساحل دریای سیاه ترکیه، با طبیعت بکر، تاریخ غنی و فرهنگی منحصر به فرد، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. سفری به این شهر زیبا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از گشت‌وگذار میان کوه‌های سرسبز، سواحل شنی، بناهای تاریخی و آداب و رسوم محلی خواهد بود که در تعاملات روزمره مردم، غذاها، لباس ها و جشن هایشان نمود پیدا می کند.

در این مطلب جاذبه‌های گردشگری ترابزون و آداب و رسوم محلی آن‌ها معرفی شده است. در انتهای مطلب نیز با هتل هیلتون بومونتی استانبول به عنوان اقامتگاهی لوکس در استانبول، برای تکمیل سفر خود به ترکیه آشنا شوید.

جاذبه ‌های تاریخی ترابزون

قلعه ترابزون یکی از مهمترین جاهای دیدنی این شهر محسوب می شود. اگر عاشق بناهای اسرارآمیز تاریخی هستید، این مقصد کاملا مناسب شماست. این قلعه که بر فراز تپه ای مشرف به شهر واقع شده، قدمتی به دوران روم باستان دارد. گشت و گذار در میان دیوارهای قلعه و تماشای چشم‌انداز شهر، تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود.

صومعه سوملا

در دل صخره‌ای در ارتفاعات کوهستانی در نزدیکی آبشاری معروف، قرار گرفته و از مهم‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان ارتدوکس به شمار می‌رود. معماری خاص و مناظر اطراف آن، هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

جاذبه‌های طبیعی ترابزون

آلتین دره: این دره سرسبز با آبشارها و جنگل‌های انبوه، مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی و کمپینگ است.

حوض نِرِزه: این حوض طبیعی که از چشمه‌های زیرزمینی تغذیه می‌شود، با آبی زلال و فضایی آرام، مکانی عالی برای ریلکس کردن در دل طبیعت است.

کوه کارادنیز: این کوه مرتفع که پوشیده از برف است، در تمام فصول سال منظره‌ای چشم‌نواز را به نمایش می‌گذارد. صعود به قله کارادنیز چالشی هیجان‌انگیز برای کوهنوردان به شمار می‌رود.

دریاچه اوزونگول: این دریاچه یخی که در کوه ها واقع شده است، یکی از زیباترین مکان های طبیعی ترابزون است که در آن می‌توانید پیک نیک کنید یا به پیاده روی و قایق سواری مشغول شوید.

غار چال: تجربه بازدید از این مکان می‌تواند شور و هیجان خاصی به سفر شما ببخشید. این غار که یکی از بزرگترین غارهای جهان به شمار می‌رود، دارای تالارها و گذرگاه های متعدد و یک آبشار است. هوای درون غار، مطبوع و دل‌انگیز است که برخی معتقدند خاصیت درمانی نیز دارد.

آشنایی با فرهنگ محلی ترابزون

رقص هالای: این رقص سنتی که با لباس‌های رنگارنگ و موسیقی شاد اجرا می‌شود، نمادی از فرهنگ و شادابی مردم ترابزون است.

صنایع دستی: ترابزون به خاطر صنایع دستی خود، از جمله سبدبافی، نقره‌کاری و جواهرسازی شهرت دارد. بازدید از بازارهای محلی و خرید این صنایع دستی، یادگاری ارزشمند از سفرتان به ترابزون خواهد بود.

غذاهای محلی: آشپزی ترابزون ترکیبی از طعم‌ها و عطرهای مدیترانه‌ای، خاورمیانه‌ای و قفقازی است. از جمله غذاهای محبوب این منطقه می‌توان به کباب، کوفته، ماهی با طبخ های متفاوت و انواع سالاد اشاره کرد. اکمک، کویماک و ترابزون پیده از خوراکی های محبوب ترابزون هستند.

مهمان‌نوازی: مردم ترابزون به گرمی از مهمانان خود استقبال می کنند و آنها را به خانه های خود دعوت می کنند تا از غذاهای محلی لذت ببرند. این نشان دهنده احترام عمیق آن‌ها به بازدیدکنندگان است. اگر به خانه یک فرد محلی دعوت شدید، هدیه‌ای کوچک با خود ببرید.

پوشش: لباس های سنتی نقش مهمی در هویت فرهنگی مردم ترابزون دارند. زنان محلی لباس های رنگارنگ و زیبایی که شامل روسری و پیراهن بلند است، می‌پوشند. مردان نیز کت و شلوار و کلاه سنتی به سر می گذارند. توجه داشته باشید که هنگام بازدید از اماکن مذهبی، مانند مساجد و کلیساها، باید لباس‌های پوشیده داشته‌باشید.

اقامتی لوکس در ترکیه با رزرو هتل هیلتون بومونتی

پس از گشت و گذار در ترابزون و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی این شهر، سفری به استانبول، پایتخت فرهنگی و تاریخی ترکیه، کامل کننده سفر شما خواهد بود. پس این فرصت را از دست ندهید. هتل هیلتون بومونتی، در قلب پویای استانبول، با شکوه و عظمت خود، پذیرای میهمانان است.

هتل هیلتون بومونتی استانبول یک هتل 5 ستاره لوکس، با ارائه خدمات و امکانات بی‌نظیر، اقامتی به یاد ماندنی را برای شما رقم خواهد زد. با اقامت در این هتل، می‌توانید به راحتی از مکان‌هایی مانند میدان تکسیم، کاخ توپکاپی، مسجد ایاصوفیه، بازار بزرگ و خیابان استقلال دیدن کنید.

هتل هیلتون بومونتی، در ارتفاعی مشرف به شهر واقع شده است. از پنجره‌های آن می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از بسفر، پل های تاریخی و شهر استانبول را تماشا کنید.

این هتل با 636 اتاق و سوئیت مجهز به مدرن‌ترین امکانات رفاهی، فضایی آرام و دلنشین را برای اقامت شما فراهم می‌کند. در هر اتاق، از تختخواب‌های king size و حمام‌های لوکس گرفته تا تلویزیون‌ و اینترنت رایگان، همه چیز برای آسایش و رفاه شما در نظر گرفته شده است.

هتل هیلتون بومونتی دارای سالن ورزشی و بدنسازی مجهز، استخر سرپوشیده، جکوزی، سونای مدرن و مرکز اسپا با انواع خدمات ماساژ است که تجربه ای جذاب را برای لحظات استراحت شما رقم می‌زند.

فضای باز هتل، با درختان سرسبز به همراه استخر روباز و رستوران در فضای آزاد نیز در خدمات شماست.

رستوران هتل با انواع غذاهای بین المللی به صورت شبانه روزی باز است. همچنین می‌توانید از صرف نوشیدنی‌های متنوع و خوشمزه در کافی شاپ هتل لذت ببرید. پرسنل حرفه‌ای، خدمات 24 ساعته و خدمات نگهداری از کودکان از دیگر امکانات این هتل هستند.

رزرو هتل با بهترین قیمت در فلای تودی

فلای تودی، به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های گردشگری، تمامی خدمات مورد نیاز شما برای سفر، مانند خرید بلیط هواپیما یا تور و رزرو انواع هتل را با گارانتی پایین ترین قیمت ارائه می‌دهد. برای رزرو آسان هتل هیلتون بومونتی استانبول با قیمت مناسب کافیست به فلای تودی مراجعه کنید.

علاوه برآن طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ در سراسر جهان در سامانه فلای تودی موجود است که می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت فلای تودی، لیست تمامی آن ها را به همراه امکانات و قیمت مشاهده کرده و پس از مقایسه قیمت با سایر سایت‌ها، به آسانی هتلی مناسب خودتان را را رزرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان