دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

سفر گروسی به تهران؛ احیای برجام در وقت اضافه! 

شنبه، 13 اسفند 1401
کد خبر: 332465
ساعدنیوز: دکتر حسن بهشتی پور استاد روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز به تشریح اهداف سفر گروسی به تهران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به سفر آقای گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و تأثیر تعامل با آژانس در خصوص پرسش های مطرح شده گفت: اگر بتوانیم به سؤالات مطرح شده جواب دهیم و آژانس این جواب ها را قانع کننده ارزیابی کند، یکی از گره های اصلی مذاکرات ایران با 1+4 باز خواهد شد. سفر آقای گروسی به تهران نشان می دهد که تحولاتی در روابط ایران و آژانس رخ داده است و اساساً آقای اسلامی پیرو این تحولات از مدیر آژانس دعوت کرده تا به تهران سفر کند.

بهشتی پور با اشاره به اهمیت مذاکرات مقامات کشورمان با گروسی افزود: اخبار حکایت از آن دارد که در کلیات توافقاتی حاصل شده است و درباره جزئیات نیز مذاکرات آتی می تواند راهگشا باشد. مثل مسأله مدالیته که درباره آن به توافق رسیدند، در خصوص مسائل باقی مانده نیز به نظر می رسد، مذاکرات می تواند به یک توافق منتهی شود.

حسن بهشتی پور

این استاد روابط بین الملل تصریح کرد: سؤالات مطرح شده همان سؤالاتی است که ایران در اردیبهشت ماه امسال به آن ها پاسخ گفت، ولی آژانس از پاسخ های ایران قاانع نشد. سفر آقای گروسی به تهران حاکی از باز شدن برخی گره ها است و این بار به نظر، پیشرفت هایی در تعاملات ایران و آژانس رخ داده است و پاسخ های داده شده احتمالاً آژانس را قانع خواهد کرد.

دکتر بهشتی پور در واکنش به اظهارنظر اخیر انریکه مورا درباره تهدید موشکی ایران علیه اروپا و اولویت مسأله حضور ایران در جبهه اوکراین بر احیای برجام گفت: حرف آقای مورا اغراق است. برد موشک های ایران تا اروپا نمی رسد. سردار حاجی زاده اعلام کرد که ما به احترام اروپا و رعایت ملاحظات امنیتی اروپا، برد موشک هایمان را بیشتر از 1800 کیلومتر افزایش نمی دهیم.

این تحلیل گر مسائل هسته ای گفت: اساساً هدف ایران جای دیگری است و اروپا نیست. می گویند ایران به روسیه پهپاد یا موشک داده است در حالی که خود روسیه انبار انواع موشک ها و پهپادها است. اخیراً گزارشی در رسانه های اروپایی منتشر شده است که حاکی از فروش برخی تسلیحات از سوی ایران به اوکراین است. بنابراین، تهدید موشکی ایران بر علیه اروپا اصلاً موضوعیت ندارد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی