دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟ 

چهارشنبه، 31 خرداد 1402
کد خبر: 345188
ساعد نیوز: خبرگزاری قطر گفته است مذاکرات بازگشت به برجام یکی از موضوعات گفتگوی مورا و وزیر خارجه قطر است / امیرعبداللهیان در سفر رسمی به دوحه رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از عصر ایران، رسانه های قطری امروز چهارشنبه ازحضور همزمان وزیر خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه خبر دادند. رسانه های قطری امروز چهارشنبه ازحضور همزمان وزیر خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه خبر دادند.انریه مورا هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+4 و امریکا نیز هست.

با این حال تاکنون هیچ خبری از مذاکرات یا دیدار میان امیرعبداللهیان و مورا منتشر نشده است.

همچنین در هیات همراه وزیر خارجه ایران هم اثری از علی باقری معاون وزیر خارجه و مسوول مذاکرات هسته ای دیده نمی شود.

پیش از این یک خبرنگار غربی هم از دیدار و مذاکرات میان امیرعبداللهیان و مورا در قطر خبر داده بود اما هیچ منبعی در ایران یا اتحادیه اروپا یا قطر این موضوع را تایید نکرده است.

یک هفته قبل، علی باقری معاون وزیر خارجه ایران و مسوول مذاکرات هسته ای از دیدار و گفتگو با مورا در سفر به شهر ابوظبی امارات خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان در سفر رسمی دوشنبه و سه شنبه به دوحه رفت و با وزیر خارجه و امیر قطر دیدار کرد. قطر یکی از کشورهای میانجی میان ایران و کشورهای غربی از جمله امریکاست. قطر همچنین برای احیای برجام تلاش می کند. دوحه قطر در سال 1401 میزبان مذاکرات هسته ای غیرمستقیم ایران و امریکا بود.

امیرعبداللهیان بعد از قطر راهی مسقط شد تا با مقامات این کشور دیدار داشته باشد.

مذاکرات احیای برجام میان ایران ، گروه 1+4 و امریکا، از دو سال قبل تاکنون متوقف شده و هم اکنون به دلیل اختلافات امریکا و ایران در بن بست قرار دارد. همزمان رسانه ها از مذاکرات غیرمستقیم ایران و امریکا در عمان و دست یابی دو طرف به توافق جدید غیررسمی و کوچک خبر می دهند.

روزنامه الشرق چاپ دوحه و پوشش دو خبر از دیدارهای مقامات ایران و اتحادیه اروپا با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر - در قطر نخست وزیر با حفظ سمت وزیر خارجه نیز هست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه