سفر رضا پهلوی به اسرائیل و شکاف در صفوف براندازان

  سه شنبه، 29 فروردین 1402 ID  کد خبر 337065
سفر رضا پهلوی به اسرائیل و شکاف در صفوف براندازان
ساعدنیوز: حبیب ترکاشوند تحلیلگر مسائل ایران معاصر اهداف سفر رضا پهلوی به سرزمین های اشغالی را تشریح می کند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، حبیب ترکاشوند تحلیلگر مسائل ایران معاصر در گفتگو با خبرنگار ساعدنیوز و در واکنش به سفر رضا پهلوی به فلسطین اشغالی و دیدار با نتانیاهو گفت: سفر اخیر رضا پهلوی به سرزمین های اشغالی بار دیگر هویت واقعی این خاندان و خصوصاً این شخص را به مردم ایران و حتی اپوزیسیون نظام شناساند و مشخص کرد که خط فکری این افراد کجاست و در چه جهانی تفکر می کنند؟! البته برای کسانی که با عالم سیاست از نزدیک آشنا هستند، اینها مسائل غریبی نیست. اما برای مردم عادی و افرادی که خیلی از سیاست سررشته ای ندارند، این سفر تا حدودی پرده ها را کنار زد و واقعیت ها را به مردم شناساند.

ترکاشوند تصریح کرد: در حالی که رژیم صهیونیستی پس از گذشت نزدیک به 75 سال از تولد جعلی و غاصبانه خودش، در بدترین وضعیت امنیتی و هویتی قرار دارد، این سفر علاوه بر این که ماهیت کثیف رضا پهلوی را فاش می کند، نشان از ناآگاهی وی از ابتدایی ترین مسائل سیاسی است. طی چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی با دو بحران خارجی و داخلی مواجه است. اولاً در بُعد داخل با بحرانی ترین وضعیت خودش روبرو است، روزانه صدها هزار نفر علیه دولت نتانیاهو تظاهرات می کنند که طول کل حیات این رژیم بی سابقه بوده است. عملاً اگر تا چندی پیش ایران و جبهه مقاومت از فروپاشی رژیم صهیونیستی صحبت می کرد، الان مسئولان خود این رژیم از فروپاشی زودهنگام رژیم صهیونیستی قبل از رسیدن آن به 80 سالگی سخن می گویند.

حبیب ترکاشوند

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام و غرب آسیا افزود: در پی این تحولات، جبهه مقاومت تقویت شده است، و جریان سازش به قهقرا رفته است و عملاً کمتر کشوری در این شرایط حاضر است که به صورتی علنی دم از عادی سازی با رژیم صهیونیستی بزند. کشورهایی که هم چند ماه پیش این ایده را داشته اند، اکنون به این نتیجه رسیده اند که مردم کشورشان و جهان اسلام این مسأله را نخواهند پذیرفت، و برای آنها خط قرمز است. بنابراین، آنها علیرغم افکار اشتباه شان سعی می کنند که با مردم خودشان تا حدودی همراهی کنند. ما شاهد این هستیم که جبهه مقاومت به رهبری ایران روز به روز تقویت می شود و حتی عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس پیرو توافقات سیاسی صورت گرفته با ایران و جبهه مقاومت هماهنگ تر هستند. اخیراً مسئولان حماس و شخصیت های برجسته جبهه مقاومت سفرهایی را به کشورهایی مثل عربستان سعودی داشته اند که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

ترکاشوند در تشریح اهداف سفر نمایشی رضا پهلوی وکیل خودخوانده اپوزیسیون و طیف برانداز گفت: مشکل رضا پهلوی این است که در کودکی از ایران خارج شده است، و حتی با بدیهی ترین مسائل دیپلماسی جهان آشنا نیست. هرچند پدر و پدربزرگ او به لطف مشاورانشان تا حدودی از مقداری مسائل سیاسی خبر داشتند، وی این حداقل ها را نمی دهد. رضا پهلوی مواضعی می گیرد که یک کارشناس با علم حداقلی از مسائل دیپلماتیک را هم متعجب می سازد! حتی رضا شاه پهلوی علیرغم بیسوادی سعی می کرد ارتباطات خودش با رژیم صهیونیستی را از دیدِ مردم شیعه و مسلمان ایران دور نگه دارد. محمدرضا پهلوی سفرهای خودش به اسرائیل و بالعکس، سفرهای مقامات اسرائیلی به ایران را مخفی نگه می داشت و توافقاتی را که بین شان بود، کمتر کسی اطلاع داشت و اگر افشاگری های شخصیتهایی مثل امام خمینی (ره) نبود، مردم عادی از وجود چنین روابط دیپلماتیک خبردار نمی شدند.

وی افزود: رضا پهلوی نه در یک سفر مخفیانه بلکه در سفری آشکار به اسرائیل چند روز بعد از تظاهرات باشکوه روز قدس در سراسر جهان با حضور میلیون ها نفر علیه سبعیت رژیم غاصب صهیونیستی، پیام دوستی خودش و همراهانش را به نخست وزیر جانی رژیم صهیونیستی مخابره می کند. این چیزی نیست که حتی از چشم اپوزیسیون و براندازان هم پنهان بماند. این حرکت باعث شده است که رضا پهلوی حتی در میان مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیز روز به روز منفورتر شود. اختلافات آنها بیشتر خواهد شد. قطعاً در چند روز آینده شاهد موضع گیری طیف های مختلف اپوزیسیون علیه این اقدام رضا پهلوی خواهیم بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (196 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان