سفری مجازی به لهستان و گشت و گذار در قرون وسطی و آشنایی با جاذبه های تاریخی آن

  پنجشنبه، 01 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
سفری مجازی به لهستان و گشت و گذار در قرون وسطی و آشنایی با جاذبه های تاریخی آن
لهستان کشوری با جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیر، قلعه‌ها، شهرهای تاریخی، فرهنگ و معماری شگفت‌انگیز قرون وسطی یکی از کشورهای توریستی دنیا و قاره اروپاست. بیش از ۱۴ اثر تاریخی این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است. اگر قصد سفر به لهستان را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با دیدنی های لهستان آشنا کنیم.

لهستان، کشوری در اروپای شرقی ست که در طی قرن ها بارها مورد تجاوز قرار گرفته و تخریب شده است. این کشور در جنگ جهانی دوم وقتی بسیاری از شهروندان این کشور از جمله یهودیان آنجا توسط نازی ها مورد حمله قرار گرفتند، سختی های فراوانی را از سر گذراند. با این وجود، شور و شوق مردمان این کشور باعث شد تا نابود نشوند و امروزه می بینیم که لهستان با ترکیب معماری قرون وسطایی خود با فعالیت های فرهنگی جالب توجه سعی در برآورده کردن نیازهای توریست های امروزی دارد. در اینجا شما را با مناطق دیدنی لهستان آشنا می کنیم تا به این کشور هوشمندانه سفر کنید.

اردوگاه کار اجباری آشویتس - اوشویمچین

تصویر

یکی از آثار مهم ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، اردوگاه اجباری آشوتیس لهستان است که از طرفی لقب نماد بیرحمی انسانی نسبت به هم نوعان خود را گرفته است چرا که در طول اشغال لهستان توسط آلمان ها، بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری، یعنی آشوتیس توسط نازی ها ساخته و تجهیز شد که سالروز آزادی این اردوگاه توسط سربازان اتحادیه شوروی (در سال 1945 میلادی)به عنوان روز ملی یادبود هولوکاست نام گذاری شده است.
آشوتیس از سه اردوگاه اصلی با اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی در 37 مایلی غرب کراکوف در سیسیلیا تشکیل شده است که صحنه شکنجه وکشته شدن سربازان، زندانیان سیاسی لهستانی و اسرای جنگی شوروی را به خود دیده است،

اشوینو اویشچه

تصویر

اشوینو اویشچه (Swinoujscie) در شمال لهستان و در دریای بالتیک و تالاب شچچن، به عنوان سرزمین ۴۴ جزیره ای شناخته می شود. این منطقه متفاوت از چندین جزیره تشکیل شده که تنها سه عدد از آن ها قابل سکونت هستند (اوزنام، ولین و کارسلیبور). در این منطقه چندین فانوس دریایی وجود دارد که معروف ترین آن فانوس دریایی سوئینموند است. ۸۰% از جزیره اوزنام توسط آلمان کنترل می شود و تنها ۲۰% از آن به محدوده لهستان تعلق دارد. در این جزایر جاذبه های طبیعی مختلفی وجود دارد که می توانید در آنجا به پیاده روی، ماهیگیری، دوچرخه سواری یا قایقرانی، بپردازید. در انتهای سفر خود به لهستان می توانید در اشوینو اویشچه استراحت کنید.

پارک ملی اسلوینسکی

تصویر

یک جاذبه طبیعی، عجیب و غریب – تپه ­های بی ثبات ماسه ­ای (بادی) با ارتفاع 44 متر در سواحل دریاچه تبسکو می باشد. منظره شبیه کویر که قبلاً به عنوان یک زمین آزمایش برای آفریقا کورپس رومل ساخته شده بود، موشک­ های V1 و V2 در اینجا مورد آزمایش قرار گرفتند. اکنون یک منبع مهم محیط زیست و پناهگاه گونه ­های پرنده ­ای نادر است.

معدن نمک ویلیچکا

تصویر

معدن نمک ویلیچکا برای اولین بار در قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته و از مهم ترین صنایع کراکوف بوده است و امروز از مهم ترین دیدنی های لهستان محسوب می شود. نکته قابل توجه این است که این معدن تا سال ۲۰۰۷ نمک سفره تولید می کرده است ولی امروز به یکی از دیدنی های لهستان تبدیل شده و در یونسکو نیز ثبت گردیده است، گردشگران در این مجموعه که هر ساله حدود ۱/۲ میلیون نفر میباشند از غارها، اتاق ها، تندیس ها، شاپل ها، شمعدان ها و کلیساهایی دیدن می کنند که همگی از سنگ نمک و توسط معدنچیان تراشیده و ساخته شده اند.

دریاچه ماسوریان

تصویر

‏این منطقه که شامل 2000 دریاچه می شود که توسط کانال های آب رودخانه بهم متصل هستند در نزدیکی مرز لیتوانی واقع شده ‏است. این منطقه از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری دریاچه ای در اروپا به شمار می رود. هتل ها و یا خانه هایی که برای ‏اقامت وجود دارند اکثرا در روستاهای اطراف این دریاچه ها هستند و گردشگران این منطقه اکثرا برای گشتن اطراف دریاچه از ‏دوچرخه یا قایق استفاده می کنند. ‏‏‏ ‏ ‏

قلعه واول و کلیسای جامع کراکوف

تصویر

«قلعه عصر گوتیک»، آخرین مقر سلطنتی شاهان لهستان، در قرن یازدهم میلادی ساخته شد. این قلعه همچنین از بناهای مختلفی که در دوره ها و عصرهای گوناگون ساخته و در محوطه مرکزی قلعه قرار گرفته اند تشکیل شده است. در قرن شانزدهم میلادی گروه های مختلفی از بهترین هنرمندان داخلی و خارجی همچون معماران ایتالیایی، مجسمه سازان و طراحان آلمانی برای تزیین و بازسازی این قلعه و تبدیل آن به یکی از کاخ های زیبای عصر رنسانس در کشور لهستان دعوت شدند. این قلعه در فاصله ای کوتاه پس از حضور این هنرمندان به الگویی از سکونتگاه های مجلل در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل شد. «کلیسای جامع واول» که همچنین معروف به کلیسای سنت استانیسلاو و واکلاف است، از جمله کلیساهای «تالار واول» بوده که همچنین محل تاج گذاری همیشگی شاهان لهستانی به شمار می رفته است.

پارک Łazienki

تصویر

نمی شود به لهستان سفر کرد و جاهای دیدنی لهستان را دید اما از پارک لاژینسکی بازدید نکرد! لاژینسکی به زبان لهستانی یعنی حمام! حالا چرا به این پارک حمام می گویند؟ چون در سالهای دور حمام سلطنتی در این مکان بوده است. در اواخر قرن 18 شاه استانیسلاو آگوست پونیاتووسکی دستور می دهد تا در این مکان باغ زیبایی بسازند. کنارش یک سالن آمفی تئاتر به سبک رومی و ساختمانی در میان آب ها بسازند. کاخ اصلی که در وسط رودخانه است چشم نوازی می کند! این گونه حمام سلطنتی تبدیل به یک پارک زیبا در دل شهر ورشو شد که طاووس ها در آن برای خودشان شادی می کنند و پرهای رنگی شان را باز می کنند تا برای گردشگران دلبری کنند. جاذبه اصلی این پارک رودخانه آن است که می شود ساعت ها کنارش نشست و آرامش را در تک تک لحظه ها حس کرد، البته اگر سنجاب ها مزاحم نشوند!

بهترین زمان برای سفر

بهار بهترین فصل برای سفر به لهستان است. در این فصل می توانید در نواحی کوهستانی، پیاده گردی در طبیعت را تجربه کنید در حالی که گل ها و شکوفه ها، زمین را زینت داده اند. البته احتمال بارش باران هم وجود دارد. تابستان، فصل شلوغ گردشگری در لهستان است. روزهای آفتابی متعددی به خصوص در نواحی ساحلی دریای بالتیک وجود دارد جایی که گردشگاه های تفریحی آن از ژوئن تا اوت بسیار شلوغ هستند و میانگین دمای هوا در حدود ۲۴ درجه ی سانتیگراد است.

اگر می خواهید تجربه ای کامل از سفر به لهستان داشته باشید و رویدادهای مختلف را تجربه کنید، بهتر است که در فصل پاییز به این کشور سفر کنید. در این فصل، رویدادهای فرهنگی متعددی برگزار می شوند و قیمت هتل ها کاهش پیدا می کنند.

در نواحی حومه شهرها و در مناطق روستایی می توانید اکتبر طلایی لهستان را تجربه کنید و سفری خاطره انگیز داشته باشید. در این زمان از سال، درختان و نواحی جنگلی در زیباترین حالت خود قرار دارند و البته هوا به اندازه ی کافی گرم هست و مجبور نیستید لباس گرم بپوشید.

در فصل زمستان، دمای هوا به سرعت کاهش می یابد. بادهای سرد سیبری بخش زیادی از این کشور را در بر می گیرند و در حدود یک تا سه ماه از سال، بخش های زیادی از این کشور پوشیده از برف است. در نواحی جنوبی این کشور، اسکی بازان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی می توانند از این فرصت عالی برای لذت بردن از طبیعت استفاده کنند. در اواسط دسامبر، دامنه های Tatras و سایر کوهستان های مرزی، میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم