دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

سفری به جنگل‌های شگفت‌انگیز عباس‌آباد مازندران + فیلم 

دوشنبه، 09 مرداد 1402
عباس‌آباد یکی از مناطق شگفت‌انگیز و زیبای مازندران است. این منطقه به خاطر جنگل‌های سرسبزش، همه ساله گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند. برای آشنایی با این منطقه زیبا با ما همراه شوید.

معرفی منطقه جنگلی عباس‌آباد

نام تاریخی منطقه عباس‌آباد لنگا است. نام لنگا در حدود 1100 سال پیش به عنوان یکی از آبادی‌های غرب طبرستان برای اولین بار در تاریخ مازندران آمده‌ است. از لنگا در زمان‌های قبل از حکومت علویان همیشه به عنوان یک آبادی از ولایات رویان یاد شده‌است. عباس‌آباد از شهرهای شهرستان عباس‌آباد واقع در ناحیه شمالی ایران است. این شهر از شمال به دریای خزر، از جنوب به شهرستان کلاردشت، از غرب به شهر نشتارود و از شرق به شهر سلمان‌شهر متصل می‌گردد.

تنگه خرمچال بهشت عباس‌آباد

جنگل عباس‌آباد سرشار از زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی است. میوه‌های جنگلی، چشمه‌ها و آبشارها، پوشش گیاهی و جانوری متنوع، آب و هوای دلنواز، همگی عباس‌آباد را تبدیل به یک شاهکار طبیعی کرده‌اند. اما بدون شک گل سرسبد دیدنی‌های جنگل عباس‌آباد تنگه بهشت خرماچال است. تنگه بهشت خرماچال که آن را با نام تنگه بهشت عباس‌آباد نیز می‌شناسند در فاصله هفت کیلومتری جنوب عباس‌آباد و در مجاورت پارک جنگلی خرماچال واقع شده است. این تنگه در انتهای روستای ماشاالله آباد واقع شده است. سفر به تنگه بهشت و تنگه‌پیمایی برای گردشگران بسیار جذاب است. از ویژگی‌هایی که گردشگران را به منطقه برای تفریح و سفر جذب می‌کند، می‌توان به حوضچه‌های آن برای آبتنی و شنا اشاره کرد که در فصل‌های گرم سال بسیار پر مخاطب است. این منطقه بهشتی سرسبز با درختانی بلند قامت، حوضچه‌هایی زیبا و آب و هوایی بی نظیر است.

مسیر دسترسی به تنگه خرمچال عباس‌آباد

مسیر پیاده روی در این تنگه، یک مسیر دو ساعته در دل آب است که به یک آبشار زیبا ختم می‌شود ، مسیر پیاده‌روی آن زیاد سخت نیست ارتفاع آب بستگی به بارش آن دارد اما معمولا تا بالای زانو می‌رسد. البته برخی از حوضچه‌های آب آن عمق زیادی دارند که به افرادی که شناگر ماهری نیستند، توضیه می‌شود که در این آب‌ها شنا نکنند.

بهترین زمان برای سفر به جنگل‌ عباس‌آباد

اگر به دنبال بازدید از جنگلی سرسبز و شگفت‌انگیز با آب و هوای خنک و مطبوع هستید، بهترین زمان برای صفر به این منطقه فصل بهار و اردیبهشت ماه می‌باشد. در این فصل علاوه بر بهره‌مندی از طبیعت بکر و زیبای این جنگل، می‌توانید برای خنک شدن در حوضچه‌های این منطقه شنا کنید. اما اگر رنگین‌کمانی از برگ‌های درختان را مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم در فصل پاییز به این منطقه سفر کنید. با این حال قبل از هر اقدامی جهت حرکت به سوی این جنگل بهتر است که آب و هوا و میزان بارش را بررسی کنید.

فیلمی از خرمچال عباس‌آباد


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ویراستاری تخصصی مقاله
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
ترجمه تخصصی کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم