سه شوک اساسی به بازار ارز دیجیتال ایران؛ از مرگ همستر تا تحریم نوبیتکس

  چهارشنبه، 31 مرداد 1403 ID  کد خبر 404526
سه شوک اساسی به بازار ارز دیجیتال ایران؛ از مرگ همستر تا تحریم نوبیتکس
ساعدنیوز: شایعه تحریم نوبیتکس، احتمال مرگ همستر کامبت و جاماندن تریدر‌های ایرانی از تب اولیه خریدوفروش داگز اتفاقات نگران‌کننده بازار ارز دیجیتال در آخرین روز‌های مرداد امسال هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فرارو، تحریم نوبیتکس تنها شایعه نگران‌کننده برای معامله‌گران ایرانی ارز دیجیتال نیست و حالا همزمان با آخرین روز‌های مرداد امسال خبر‌های دیگری مثل جاماندن هموطنان از فروش داگز و به بن‌بست رسیدن پروژه همستر کامبت به گوش می‌رسد. فروش داگز که از 30 مرداد در سراسر دنیا استارت خورد، به‌خاطر تحریم‌ها برای تریدر‌های ایرانی به تاریخ دیگری موکول شده و احتمالا بعد فروکش کردن تب اولیه خریدوفروش داگز، نوبت به ما می‌رسد. از طرفی دیگر پروژه همستر کامبت که از سه ماه قبل تقریبا 200 میلیون کاربر را در کل دنیا مشغول ضربه زدن به صفحه بازی کرده، شباهتی به پیش‌بینی‌ها اولیه ندارد و باوجود فهرست‌شدن در بازار پیش‌از عرضه صرافی‌های معتبر، به‌نقل از منابعی غیررسمی به بن‌بست رسیده است.

همستر کامبت به بن‌بست خورد

کنسل شدن همستر کامبت به نقل از طراح بازی سیمپل در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی دست به دست می‌شود. بازی سیمپل مثل خود همستر کامبت یکی از ایردراپ‌های جدید تلگرام است و مطرح شدن مرگ همستر از زبان کسی که در دل تلگرام قرار دارد، به محتمل بودن شایعه رنگ و بوی بیشتری داده است.

کنسل شدن همستر کامبت برای اولین‌بار در کانال تلگرامی طراح بازی سیمپل با دو میلیون عضو مطرح شد و آنطور که مدیر پروژه سیمپل ادعا می‌کند، روند پروژه همستر شباهتی به پیش‌بینی‌های قبلی ندارد. طراح بازی سیمپل گفته، بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر دنیا چشم‌انتظار فهرست شدن همستر کامبت در صرافی‌های معتبر هستند، اما این پروژه به‌خاطر یکسری موانع و درگیری‌های درون‌پروژ‌های از مسیر خارج شده است.

همستر کامبت تقریبا از سه ماه پیش یعنی اوایل خرداد امسال روی زبان‌ها افتاد. مثل خیلی از بازی‌های Tap To Earn گیمر‌های زیادی را سرگرم کرد و صرافی‌های اسم‌ورسم‌داری از جمله گیت ایو، کوکوین، ال‌بانک، بیت‌گیت، بای‌بیت و ... در بازار پیش‌از عرضه سراغ توکن همستر رفتند. تقریبا 48 ساعت از ادعا‌ی مطرح شده از سوی مدیر پروژه سیمپل می‌گذرد، اما هنوز تیم پیشتیبانی همستر و حتی تون‌کوین به این موضوع واکنش نشان ندادند. همستر کامبت

تریدر‌های ایرانی از فروش داگز جا ماندند

فروش داگز بالاخره آغاز شد، اما این امکان فعلا برای تریدر‌های ایرانی مقدور نیست. از روز 30 مرداد امسال توکن داگز در صرافی‌های معتبر آغاز به کار کرد و بلافاصله صرافی‌های ایرانی دست‌به‌کار شدند. این وسط به‌خاطر تحریم صرافی‌های ایرانی، تریدر‌ها و گیمر‌های داگز توکن‌ها را به ولت یا همان کیف پول مجازی منتقل کنند، اما امکان خریدوفروش داگز و نقد کردن داگز فعلا وجود ندارد.

همستر کامبت بیش از 200 میلیون کاربر در دنیا را سرگرم کرده، اما بعد سه ماه از آغاز به‌کار هنوز در صرافی‌های معتبر فهرست نشده است

فروش داگز در صرافی‌های ایرانی البته احتمالا تا کمتر از یک هفته دیگر میسر می‌شود و بعد پروسه منتقل کردن داگز به فعال شدن برداشت همه چیز به روال عادی برمی‌گردد. این وسط تریدر‌ها و گیمر‌های ایرانی از تب اولیه خریدوفروش داگز جا می‌مانند.

توکن داگز یکی دیگر از دست‌پخت‌های جدید تلگرام در بازار ارز دیجیتال است. برخلاف همستر کامبت و نات‌کوین، احتیاجی به ضربه زدن روی صفحه بازی نیست و راه کسب توکن بیشتر، از روش‌های دیگری مثل دعوت دوستان به بازی افزایش پیدا می‌کند.

داگز از شخصیت کارتونی Spotty الهام گرفته و توسط بنیانگذار تلگرام یعنی پاول دوروف خلق شده است. تا قبل عرضه داگز در صرافی‌های معتبر، امثال بینگ ایکس، ال‌بانک، بیت‌گت و گیت اقدام به اضافه کردن توکن داگز به بازار پیش‌از عرضه کردند و قیمت داگز در بازار پیش از عرضه به 0.004 دلار یعنی به پول خودمان معادل 240 تومان رسید.

شایعه تحریم مهمترین صرافی ایران

نوبیتکس را باید معروف‌ترین صرافی ایرانی بدانیم که این روز‌ها با شایعات نگران‌کننده‌ای تحت عنوان رد فلگ (پرچم قرمز) روبرو شده است. عبارتی که خود صرافی نوبیتکس آن را به مجموعه‌ای از فعالیت‌های مشکوک یا فعالیت‌های مجرمانه نظیر حملات سایبری تعبیر می‌کند.

تحریم صرافی نوبیتکس از یک توییت شروع شد. کاربری در توئیتر ادعا می‌کند آرکام که یک پلتفرم هوش مصنوعی به‌حساب می‌آید و با تحلیل و بررسی تراکنش‌های بلاک چین، نقطه‌نظر‌هایی را در مورد هویت و رفتار نهاد‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال صادر می‌کند، روی نوبیتکس حساس شده است.

تحریم نوبیتکس به‌خاطر حجم شهرت و میزان دارایی سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارز دیجیتال، از اهمیت غیرقابل انکاری برخوردار است و مثل ماجرای مسدودشدن دارایی تتر ایرانی‌ها در اوایل تابستان، مورد توجه تریدر‌های زیادی قرار گرفته است. درست زمانی که مدیران نوبیتکس به نگرانی‌های کاربران ایرانی اهمیت دادند و با صفرکردن کارمزد بقیه استیبل‌کوین‌ها مثل Dai راه فرار از تحریم تتر و و خطر مسدودی دارایی تتر ایرانی‌هارا باز گذاشتند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (172 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (74 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (73 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (43 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (41 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (33 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (32 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در تخت جمشید شیراز، نماد شکوه و عظمت ایران باستان (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (26 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (24 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
راز جوانی پوست با این ویتامین ها / با مصرف این ویتامین ها جوانی را به پوست خود بازگردانید
(ویدئو) اعتراف حامد آهنگی و حمید عسکری در برنامه "شب آهنگی" به کلاه گذاشتن سر بچه هاشون / پسر حامد آهنگی چه خط و نشونی میشکه تو خونه حسابشو میرسه🤣
(ویدیو + عکس) خلاقیت هنرمندانه‌ی مریم معصومی در استفاده از پوریا پورسرخ برای معرفی شغل دومِ جدید و باکلاسش
(ویدیو) خاطره خنده‌دار حامد آهنگی از سوتی بزرگش در برنامه "شب آهنگی"/ تازه واکنشش به سوتی که خودش داده خنده‌دارتر هم هست🤣 چرا واقعا آهنگی!🤣
(ویدئو) صحبت های تامل برانگیز سوسن پرور، بازیگر جوکر 2 درباره توهین هایی که به چهره ایشون میشه / من زشت نیستم هر کس زیبایی هایی دارد؛ فقط نقشم تو بزنگاه زشت بود
پربازدیدترین تصاویر نیکی کریمی، شاپرک سرزمین مادری با پدر و مادرش/ حالا فهمیدیم چشم رنگیشو از کی به ارث برده👍
5+1 راه دزدها برای دزدیدن موبایل شما + راه‌های جلوگیری از گوشی قاپی
تاثیر زنان سیگاری سریال‌ها بر روی زنان جامعه با پُک‌های سنگین!
سه شوک اساسی به بازار ارز دیجیتال ایران؛ از مرگ همستر تا تحریم نوبیتکس
ویدیو نوستالژی از تبلیغات دهه هشتادی!/ تبلیغ سایپا تیبا به سبک حشمت فردوس سریال ستایش
(ویدیو) آشپزخانه شیک و دلباز خانه‌ی جدید ستاره سادات قطبی/ دیزاین جالب آشپزخانه‌ی مدرن و مینیمال خانم مجری با سماور برنجی و ظروف مسی
دلار در مسیر قیمت آزاد پیش می رود
خبر تلخ امروز/ هوشنگ حریرچیان، پدر دکتر افشار سریال "ساختمان پزشکان"، در گذشت/+ سکانس مشترک حریرچیان با خانم شیرزاد و حرفهای جالب وی درباره مرگ خودش
آیا رئیس‌جمهور می‌تواند به مدال‌آوران سهمیه تحصیلی بدهد؟
خالی کردن حساب پیرمردان و پیرزنان دم عابر بانک!
منتخب روز   
خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی