دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

شهرهای جدید نارنجی و قرمز در یکم فروردین 1400 اعلام شدند 

یکشنبه، 01 فروردین 1400
کد خبر: 143160
در یکمین روز از فروردین و در شرایطی که افزایش سفرها و دیدارهای نوروزی سبب تغییر رنگ برخی شهرهای به نارنجی و قرمز شده است، ویروس کرونا جان ۷۳ نفر از هموطنان را گرفت.

به گزارش ساعد نیوز به نقل از ایرنا، تغییر رنگ برخی شهرها آن هم یک هفته بعد از اعلام رنگ بندی نوروزی وزارت بهداشت برای ویروس کرونا، زنگ خطر شیوع بیشتر این ویروس را بویژه در شهرهای گردشگر پذیر به صدا در آورده و متولیان حوزه سلامت استان ها از مسافران خواسته اند هرچه سریعتر و ظرف ۷۲ ساعت شهرهای نارنجی را ترک کنند.

بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی در کشور که عصر سی ام اسفند منتشر شد، شهرهای جدید قرمز شامل گلپایگان در استان اصفهان، زرین دشت در استان فارس و خاتم در استان یزد است.

همچنین شهرهای جدید نارنجی شامل خوانسار و لنجان در استان اصفهان، بوشهر در استان بوشهر، دماوند و فیروزکوه در استان تهران، داراب و مرودشت در استان فارس، بانه و سقز در استان کردستان، بروجرد در استان لرستان، دلیجان در استان مرکزی است.

در این راستا از استان های مختلف خبر می رسد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش است به طوری که در غرب خوزستان در شبانه روز گذشته ۱۵۴ بیمار جدید شناسایی شده است؛ این استان بیشترین تعداد شهرهای قرمز کرونایی را در خود جای داده که علت اصلی آن به گفته مسئولان استان، ترددهای غیرضروری در استان، رعایت نکردن دستورات بهداشتی و برگزاری تجمعات همچون آیین های عزا و عروسی است.

در استان کرمانشاه شرایط اندکی مطلوب تر گزارش شده به طوری که براساس رنگ بندی جدید، تعداد شهرستان های زرد این استان به ۹ شهر افزایش یافته که شامل کرمانشاه، پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، صحنه و گیلانغرب بوده و وضعیت شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر آبی است.

در استان اردبیل که شرایط پایدار کرونایی دارد اما موارد ابتلا به نوع جهش یافته آن رو به افزایش است، خبرها از افزایش ۱۰۰ درصدی سفرهای نوروزی به این استان حکایت دارد از این رو مقرر شده در صورتی که تست کرونای مسافری مثبت باشد، در مکان های ویژه قرنطینه شوند.

در استان یزد بنا بر اعلام رییس سازمان نظام پزشکی استان در سالی که گذشت ابتلای کادر درمان و بهداشت استان یزد چهار برابر ابتلای کل جمعیت استان به این بیماری بوده است.

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز امروز گفت: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تغییر رنگ شهرستان بوشهر از زرد به نارنجی، براین اساس محدودیت در رفت و آمد به مرکز استان اعمال می شود.

در استان مازندران آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان پس از ۶ ماه طی روند سینوسی و چهار ماه بعد از ورود به موج سوم سرانجام به زیر ۵۰۰ نفر رسیده است.

آمار ۲ روز گذشته دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می دهد که بار کرونایی بیمارستان های استان از ۲۹ اسفند ماه با رسیدن آمار بیماران بستری کووید ۱۹ به کمتر از ۵۰۰ نفر سبک شد و روز سی ام اسفند هم به ۴۶۱ نفر کاهش یافت.

این در حالی است که آخرین بار مهر ماه سال ۹۹ آمار بیماران کرونایی بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل کمتر از ۵۰۰ نفر بود و از آن زمان به بعد روند افزایشی شروع شد که در نهایت آذر ماه به موج سوم انجامید.

اجرای طرح های غربالگری یکی دیگر از اقداماتی است که با هدف بیماریابی برای جلوگیری از شیوع کرونا در کشور اجرایی شده است؛ دراین راستا امروز مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران مستقر در سه پایانه مرزی میلک در شهرستان هیرمند، ریمدان در شهرستان چابهار و پایانه مرزی میرجاوه از ابتدای اجرای طرح مراقبت بهداشتی سه هزار و ۲۳ نفر را مورد غربالگری کرونا قرار دادند.

علیرضا میربهاءالدین افزود: از مجموع افراد غربالگری شده ۲ هزار و ۷۱۷ نفر مشکوک به بیماری شناسایی و تست فوری از آنان بعمل آمد که از ابتدای اجرای طرح تنها ۲ نفر با تست مثبت در مرز میرجاوه شناسایی و به قرنطینه موقت ارجاع داده شدند.

در خراسان رضوی نیز بیش از هشت هزار مسافر خارجی ورودی به استان در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ اسفند تب سنجی و پایش سلامتی شدند.

تردد و مسافرت در شهرستان های مختلف استان اصفهان در ایام نوروز ۱۴۰۰ با محدویت ها و ممنوعیت هایی مواجه است و بر اساس آخرین مصوبه ها سفر به سه شهرستان گلپایگان، خوانسار و لنجان ممنوع شده است.

امروز سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد:در حال حاضر ۱۲ شهرستان قرمز و ۳۹ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

وی با ارایه آخرین آمار کرونایی در شبانه روز گذشته اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۶۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند با فوت ۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۷۹۷ نفر رسیده است.

به گفته لاری، از دیروز تا امروز اول فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۲۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۵۷ نفر از آنها بستری شدند. اما خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۱۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۸۵۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی