دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

راهنمای خرید و انتخاب مبل راحتی خوب 

شنبه، 24 آبان 1399
مبل راحتی با شاخصه‌های کلی بسیاری مورد سنجش و انتخاب قرار می‌گیرد، شاخصه‌هایی چون قیمت، تعداد نفرات، جنس و پارچه به کار رفته در آن، برند تولیدی و بعضا گارانتی یا خدمات پس از فروش، همه این‌ها شاخصه‌های خرید هستند؛ اما ما قصد داریم یک مرحله پیش از خرید را مورد بررسی قرار دهیم. مرحله بررسی و انتخاب مبل راحتی

مبل راحتی با شاخصه های کلی بسیاری مورد سنجش و انتخاب قرار می گیرد، شاخصه هایی چون قیمت، تعداد نفرات، جنس و پارچه به کار رفته در آن، برند تولیدی و بعضا گارانتی یا خدمات پس از فروش، همه این ها شاخصه های خرید هستند؛ اما ما قصد داریم یک مرحله پیش از خرید را مورد بررسی قرار دهیم. مرحله بررسی و انتخاب مبل راحتی. به عبارتی بهتر است قبل از پاسخ به سوال چه مبلی بخریم، به این سوال پاسخ دهیم که چه مبلی انتخاب کنیم؟ البته این مرحله که حتی برای کسانی که قصد خرید هم ندارد جذابیت های خاص خود را داشته و در مجموع مخاطب عام را هدف قرار می دهد؛ نه خریداران محض را.این قسمت شاخصه های جزئی تری را مد نظر قرار داده و با نگاهی ریزبینانه تر به انتخاب مبل راحتی می نگرد. شاخص هایی چون رنگ، چیدمان، نوع مبل راحتی، سبک زندگی و مواردی این چنینی که باعث می شود شخص تصمیم به خرید پیدا کند، یا اگر قصد ندارد اطلاعات مورد نیاز را در ذهن به خاطر سپرده و در موعد مقرر از آن استفاده ببرد. همچنین در کنار مطالعه این مقاله، که در آن در بین انواع مبلمان نظیر مبلمان کلاسیک و سلطنتی و راحتی تنها به بررسی مبل های راحتی پرداخته ایم، پیشنهاد می کنیم مطلب مبل راحتی چیست و چه ویژگی هایی دارد را نیز مطالعه کنید که در آن به پایه ای ترین موارد و مفاهیم در مورد مبل راحتی پرداخته ایم.برای این که یک مبل در محیط خانه به عنوان یک شاخص دیده شود، موارد ظاهری از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم ترین موارد قابل بررسی در راهنمای انتخاب مبل راحتی، ابتدا به موضوع رنگ می پردازیم.

رنگ مبلمان راحتی

انتخاب رنگ صحیح در ایجاد انگیزه و حس خرید تاثیر بسیاری دارد. روانشناسان بخش خرید دریافته اند بسیاری از خانم ها که هیچ نیازی به خرید وسیله پشت ویترین نداشته اند، به دلیل تهییج رنگ یا به وسیله اثرگذاری صحیح رنگ انتخاب شده، وارد مغازه شده و در مورد آن محصول سوالاتی مطرح کرده اند و پس از برقراری ارتباط با فروشنده مجاب شده اند که خرید آن وسیله ضروری است و آن را خرید کرده اند.

نکات کلیدی برای انتخاب مبل راحت

تنوع محصولات عرضه شده بازار از یک سو و سردرگمی خریداران و نداشتنمعیار درست از سوی دیگر گاهی موجب می شود که علیرغم پرداخت هزینه بالا از آنچهخریداری کرده اید راضی نباشید. در این مطلب قرار نیست به شما بگوییم که چه چیزی راخریداری کنید بلکه تنها قرار است معیارهای مهم در هنگام خرید مبل راحتی را به شکلیساده و واضح برایتان بازگو کنیم.

چقدر فضا در اختیار داریم؟

این اولین سؤالی است که حتی پیش از مراجعه به بازار باید از خود بپرسید. یک متر دست بگیرید و نگاهی به اطراف خود کنید. فضاهایی که برای قرار گرفتن مبل راحتی در نظر دارید را مشخص و اندازه گیری کنید. یادتان باشد که همان قدر که در یک فضای کوچک مبل های بزرگ اسباب مزاحمت هستند، در محیط های وسیع نیز استفاده از مبلمان کوچک با فضاهای خالی زیاد در بین آنها چندان خوشایند نیست.

به خاطر بسپارید که در هنگام خرید مبل راحتی، هدف تنها راحتی نیستبلکه باید نیم نگاهی به زیبایی و جذابیت دکوراسیون محیط هم داشت. عدم تناسب اندازهمبل با مساحت فضایی که در اختیار دارید شباهت زیادی به پوشیدن لباس های بی نهایتتنگ یا گشاد دارد!

مبل راحتی برای کجا؟

میزان استفاده از مبل راحتی در انتخاب پارچه، چوب و اندازه آن تاثیر می گذارد.در خانه هایی که از مساحت کمتری برخوردارند معمولاً تنها یک دست مبل وجود دارد ودر طول روز ساعت ها مورداستفاده قرار می گیرد. در چنین شرایطی خرید مبلی با روکش تیره رنگو قابل شستشو، کلافی از جنس چوب گردو و حاوی فوم های سرد تزریقی را به شما توصیه می کنیم.

اندازه یک مبل راحتی

یک مبل راحتی واقعی عمقی به طول یک متر، طولی به اندازه ۱.۵ متر وارتفاعی ۹۰ سانتی متری دارد. همچنین ارتفاع نشیمن گاه تا زمین برای تسلط کامل پاهاباید حدود نیم متر باشد. با این حال اگر به استراحت بر روی مبل عادت دارید و مساحتخانه نیز این اجازه را به شما می دهد ساخت مبل هایی با طول ۲.۵ متر نیز رایج است.البته اگر در آپارتمان زندگی می کنید به جز مساحت خانه، ابعادآسانسور و راه پله ها را هم در نظر بگیرید. یک مبل زیبا هنگامی به جذابیت بیشتر خانهشما منجر می شود که از درب خانه داخل شود.

چه نوع پارچه ای انتخاب کنیم؟

انتخاب پارچه ارزان قیمت و نامرغوب به معنای دوباره دست به جیب شدن برای خرید روکش جدید یا حتی تعویض کامل مبلمان است. زیبایی یک مبل بیش از هر چیز به پارچه و جنس آن وابسته است و پارچه مبل راحتی به دلیل استفاده مکرر از آن بیشتر در معرض پوسیدگی و آلودگی قرار دارد.

جدیدترین مدل های مبل راحتی

در انتخاب مدل مبل راحتی موارد زیادی را باید در نظر بگیرید و با توجه به اینکه مبل راحتی معمولا در اتاق نشیمن قرار می گیرد و فضای زیادی را اشغال می کند، انتخاب بهترین مدل مبل راحتی تاثیر زیادی در جذابیت دکوراسیون منزلتان خواهد داشت. در ادامه چندین مدل از جدیدترین مدلهای مبل راحتی 2017 و جدیدترین مدل مبل راحتی ۲۰۱۸ را به شما نشان خواهیم داد.

مبل راحتی ال شکل

به جرات می توان گفت که متنوع ترین مدل مبل راحتی، مبل ال شکل می باشد و به راحتی می توانید آن را متناسب با دکوراسیون منزلتان ست کنید. مدل مبل راحتی ال شکل، فضای زیادی را اشغال نمی کند و برای خانه های کوچک و آپارتمانی ایده آل ترین گزینه است. همین ویژگی ها باعث شده این مدل مبل راحتی طرافداران زیادی پیدا کند.

اگر تمایل دارید دکوراسیون داخلی منزل تان خاص و زیبا به نظر برسد بهتر است رنگ مبلمان را با رنگ سایر وسایل موجود در منزل تان ست کنید. ست کردن رنگ مبلمان با کفپوش و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون یکی دیگر از انواع روش های جالب برای انتخاب رنگ مبلمان راحتی است.
اگر تمایل دارید رنگ مبلمان را متضاد با رنگ سایر وسایل موجود در دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید بهتر است رنگی را انتخاب کنید که مکمل با رنگ سایر وسایل است همچنین ست کردن رنگ مبلمان با رنگ پرده نیز یکی دیگر از انواع ایده های جالب و خلاقانه است.
انتخاب سایز مبل راحتی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر فضای اتاق نشیمن و پذیرایی منزل شما کوچک است مبلمان راحتی را انتخاب کنید که به صورت ظریف و کوچک طراحی شده اند. در فضای اتاق نشیمن و پذیرایی بزرگ نیز بهتر است از مدل مبلمان راحتی بزرگ استفاده نمایید.
چیدمان مدل مبل راحتی ۲۰۱۹ در فضای دکوراسیون یکی دیگر از نکات مهم محسوب می شود و بهتر است شما مبلمان را در روبروی نقطه کانونی نظیر شومینه و تلویزیون بچینید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس