ساعدنیوز
ساعدنیوز

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

  چهارشنبه، 25 آبان 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر بازار ارزهای دیجیتال دارد؟
قدرت تاثیرگذاری و نفوذ شبکه های اجتماعی در زمینه انتشار اخبار و آگاه سازی به شکل غیر قابل انکاری، بدیهی است. در این مقاله به بررسی تاثیرات شبکه های احتماعی بر ارزهای دیجیتال پرداخته ایم.

باید گفت، امروزه شبکه های اجتماعی به عنوان جزء جدایی ناپذیر زندگی عده کثیری از انسان ها به حساب می آید. به گونه ای که بررسی تلفن همراه بلافاصله پس از بیداری به یک عادت روزانه تبدیل شده. این امر گویای نقش پررنگ و غیرقابل انکار شبکه های اجتماعی و رسانه در زندگی روزمره انسان است.
در ادامه باید افزود، شبکه های اجتماعی بستری متشکل از انسانهای معروف و عادی است. در این بستر هر کاربر بنا به سلیقه شخصی اش، یک فرد یا افراد مشهوری را دنبال می کند که نظرات و دیدگاه های آن را درست تر از سایر افراد و حتی در مواردی درست تر از دیدگاه خود می داند. بی شک عقاید این افراد، مسبب ایجاد تحول در مسیر فعلی و پیدایش روندی جدید برای شخص می شود. کاملاً بدیهی است، هنگامی که دانسته های افراد برای انتخاب یا تصمیم گیری راجع به موضوعی کافی نباشد، قطعا به سراغ نظرات و سخنان افراد مشهور و برجسته در موقعیت های مشابه میروند.
در پایان این بخش، باید بیان کرد که شبکه های اجتماعی فضایی برای معرفی پروژه های نو، اشتراک گذاری، اظهار نظر و آموزش در رابطه با رمز ارزها را فراهم آورده و به نوبه خود در این موضوع موثر بوده است. حال ممکن است این اثر گذاری پیامدهای مثبت و منفی را به دنبال داشته باشد. در ادامه به بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی و افراد معروف بر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می پردازیم.

تاثیر سوشال مدیا بر بازارهای مالی

زمانی پاسخ به این سوال که افراد بعد از بیدارشدن از خواب چه کاری انجام می دهند، سخت بود اما در حال حاضر شاید به جرات می توان گفت اکثرا بلافاصله بعد از بیدارشدن به سراغ تلفن همراهشان می روند و یکی از چندین شبکه اجتماعی که در آن عضو هستند را چک می کنند. این کار نشان گر نقش غیرقابل انکار رسانه و شبکه های اجتماعی در زندگی روزانه ما است. به طوری که اگر چیزی در این رسانه ها مطرح نشود پیش خودمان می گوییم یا اصلا وجود ندارد یا مهم نیست. این قضیه درباره بازار ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند.

تا چند سال پیش عده کمی درباره کریپتو و ارز دیجیتال صحبت می کردند و افراد زیادی بدون آنکه بخواهند چیزی درباره آن بدانند، از کنارش رد می شدند. یکی از اهداف شبکه های اجتماعی، آگاه سازی و اطلاع رسانی است. در سالیان اخیر با افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی و در نتیجه بالا رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به چند و چون فضای ارزهای دیجیتال، این بازار با اقبال بیشتری روبه رو شده است.

شاید بتوان سایت “ForexFactory” را جزء اولین تجربه های فضای اینترنت برای داشتن اجتماعی از کاربران فعال در بازارهای مالی دانست. این سایت که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شد، محلی برای تبادل نظر فعالان بازارهای مالی بوده است. با پیشرفت تکنولوژی و نفوذ بیشتر اینترنت میان مردم، فعالیت در قالب یک سایت یا پلتفرمی مشخص برای بازارهای مالی محدود نماند و با پیدایش پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام، ردیت و… فعالیت مرتبط با این حوزه نیز گسترش پیدا کرد.

ارتباط میان شبکه های اجتماعی و بازار رمزارزها پیچیده است؛ آن قدر که می توانیم به این پلتفرم ها حکم شمشیر دو لبه بدهیم؛ زیرا در برخی موارد دارای مزیت و در برخی موارد خطرناک هستند. این بخشی از قدرت رسانه ای این اپلیکیشن ها است. اگر تصویر خوبی از بازار و آینده آن به مردم نشان دهند، اثر مثبت آن با افزایش اقبال مردم و در نتیجه بالا رفتن قیمت ها نمایان خواهد شد و همچنین اگر وضعیت مناسبی از آن نمایش ندهد، احتمال زیاد قیمت کاهش پیدا می کند.در ادامه اثرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی و نمونه هایی از ترندهای ارزهای دیجیتال و اثرگذاری افراد مهم را بر بازار رمزارزها بررسی می کنیم.

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

کسی به ندرت در سال ۲۰۱۰ بیت کوین ۰/۰۰۳ دلاری را می شناخت و افراد کمی درباره آن اطلاعات داشتند. اکنون که این مقاله نوشته می شود، قیمت بیت کوین تجربه سطوح بالای ۶۰ هزار دلار را نیز داشته است و قیمت فعلی آن در محدوده ۴۱ هزار دلاری قرار دارد. چه اتفاقی در این مدت افتاده که این ارز دیجیتال و سایر رمزارزها چنین افزایش قیمتی داشته اند؟ در کنار عوامل تکنیکال و فاندامنتال موجود، متغیرهای پنهان یا به قول اقتصاددانان جمله اخلالی وجود دارد که بر تصمیمات افراد تاثیر می گذارد. یکی از این متغیرهای پنهان را می توان اثر شبکه های اجتماعی دانست.

قدمت رابطه سوشال مدیا و رمزارزها به سال های ابتدایی پیدایش بیت کوین بر می گردد. اولین مبادله تاریخ ارزهای دیجیتال باتوجه به نبود صرافی یا پلتفرم معاملاتی خاصی، در فروم ها و شبکه های اجتماعی انجام می شد و افراد درباره آن به گفتگو می پرداختند. شاید یکی از این معاملات که هنوز هم برای خیلی ها جالب است، خرید دو عدد پیتزا با ۱۰ هزار بیت کوین از طریق یک فروم در سال ۲۰۱۰ بود.از آن سال ها به بعد، پلتفرم ها و اپلیکیشن هایی که امکان اجتماع افراد را محیا می کنند، محفلی برای تبادل نظرها و آموزش ها و حتی ارائه پروژه های جدید شده است. بسیاری از پروژه های جدیدی که در حوزه رمزارزها به وجود می آیند، کانال های طرفداری خود را در شبکه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، ردیت و … راه اندازی می کنند که از این طریق به اهداف بازاریابی خود برسند.

اثرات مثبت سوشال مدیا بر بازار رمزارزها

کهنه کاران این حوزه می گویند یکی از عوامل پیشرفت بازار ارزهای دیجیتال، افزایش سطح عمومی افراد جامعه و کاربران فعال در بازار است. آن ها معتقدند وجود پلتفرم هایی مانند یوتیوب، فیسبوک و رسانه های اجتماعی دیگر محل مناسبی برای افرادی که نمی دانند از کجا شروع کنند، هستند. اگر پای صحبت قدیمی های این بازار بنشینید، احتمال زیاد بیشترشان می گویند چون مرجع آکادمیکی برای این صنعت وجود نداشته، خیلی از آن ها مطالب مورد نیاز را از شبکه های اجتماعی فراگرفته اند.
افراد برجسته و سرشناس دنیای ارزهای دیجیتال خود از فعالان بنام رسانه های آنلاین و پلتفرم های اجتماعی هستند. آن ها به گفت وگو، پرسش وپاسخ و ارائه مطالب آموزشی می پردازند و به افزایش سطح آگاهی افراد کمک می کند. به عنوان مثال یکی از این افراد، آندرس آنتونوپولوس محقق و مدرس ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین است.در کنار آموزش، داشتن اطلاعات درباره وضعیت موجود اکوسیستم رمزارزها برای تصمیم گیری و داشتن استراتژی های معاملاتی، بسیار مهم است. زمانی که پروژه یا شخصی قصد کلاهبرداری و سوءاستفاده دارد، با ترند شدن آن و پخش سریع در شبکه های اجتماعی، آگاهی افراد برای تصمیم گیری بهتر افزایش می یابد.

رسانه های اجتماعی چه آثار منفی بر بازار ارزهای دیجیتال دارد؟

هر محصول یا خدمتی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. با آگاهی از این معایب، می توان تاثیر آن را به کمترین میزان ممکن رساند. اگر بخواهیم درباره شبکه های اجتماعی و معایب آن برای اکوسیستم و بازار رمزارزها صحبت کنیم، می توانیم به اثرگذاری افراد، شکل گیری رفتار گله ای در میان فعالان و سوءاستفاده از افراد کم تجربه و کم اطلاع بازار، اشاره کنیم.

کدام یک از شبکه های اجتماعی توانسته بیشترین تاثیر را بر روی بازار ارزهای دیجیتال بگذارد؟!

هر چه جلوتر می رویم افراد بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار رمزارزها ترغیب می شوند. این افراد معمولاً از شبکه های اجتماعی هم استفاده می کنند. بنابراین ترجیح می دهند به روزترین اخبار و آموزش ها را از طریق چنین بسترهایی دنبال کنند. در موارد متعددی این شبکه ها باعث افزایش یا نوسان قیمت ارزهای دیجیتال شده اند. اتفاقی که گاهی پیامدهای مثبت و گاهی هم نتایج مخربی داشته است.

تاثیر توییتر بر بازار ارزهای دیجیتال

تاسیس شبکه اجتماعی توییتر که دارای ۳۲۰ میلیون کاربر فعال است به ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ برمیگردد. دفتر اصلی این شبکه در سان فرانسیسکو کالیفرنیا، قرار دارد. این شبکه اجتماعی که در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، یکی از مهم ترین و برجسته ترین پلتفرم های انتشار اخبار در میان سایر پلتفرم هاست. می توان توییتر و توییت های لحظه ای اش را به عنوان یک منبع اطلاعاتی، جهت آگاهی از آخرین و تازه ترین اخبار مربوط به بازار ارز دیجیتال معرفی کرد.

در اثبات این ادعا باید به رشد سریع و قابل توجه رمز ارز دوج کوین در سالهای اخیر اشاره کرد. این رشد ناشی از محبوبیت ایلان ماسک، توییت های مرموزش در این باره و دنبال کننده های قابل توجه اش در بستر توییتر است. پس از انتشار توییت هایی از جانب ایلان، دوج کوین به طور قابل توجهی پامپ کرد و عده زیادی از این طریق به سود فراوانی دست یافتند. این گونه توئیت ها در مورد ارزهای دیجیتال دیگری همانند بیت کوین، شیبا اینو نیز، توسط ایلان ماسک، زده شده است که بر روند بازار توانسته است به صورت غیر مستقیم تاثیر بگذارد. البته این نکته لازم به ذکر است که همیشه نمی توان به صورت علنی تاثیر توئیت ها را محاسبه کرد اما همانطور که میدانید یکی از شاخصه های رفتار بازار، عرضه و تقاضا هست و این عرضه و تقاضا می تواند با توجه به احساسات حاکم بر بازار تغییر کند. چنانچه یکی از فاکتور های تشکیل دهنده شاخص ترس و طمع، شبکه های اجتماعی هستند که به میزان 25 درصد بر این شاخص تاثیر می گذارند.

تاثیر اینستاگرام بر بازار ارزهای دیجیتال

اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویری است در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. هم اکنون بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مالک فیسبوک در ۶ سپتامبر ۲۰۲۱ اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کرد؛ لازم به ذکر است که اکنون ارزش فعلی این شبکه اجتماعی مبلغی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است. امروزه اینستاگرام و توییتر در کنار یکدیگر از جمله پرطرفدار ترین و محبوب ترین، شبکه های اجتماعی منتشر کننده اخبار ارزهای دیجیتال به حساب می آیند و همانطور که میدانید مالک اینستاگرام که در سال 2021 اقدام به تغییر نام این کمپانی به متا (META) کرد که خود آغازگر فضای جدیدی برای دنیای متاورس و افزایش میل و اشتیاق کاربران برای سرمایه گذاری بر روی توکن های متاورسی شد.

تاثیر افراد مشهور بر نوسانات ارز های دیجیتال

افراد مشهور با ایده ها و نظریات مختلفی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند در ترغیب و تشویق افراد برای انجام یک کار، تاثیر قابل توجه و حائز اهمیتی دارند. باید بیان داشت، تفکرات افراد معروف در حیطه ارز دیجیتال بی تاثیر نیست و نوسانات متعددی را در بازار رمز ارزها به دنبال دارد. در ادامه برای اثبات این موضوع، به ذکر نمونه هایی می پردازیم:

  • ترامپ در سال ۲۰۱۹: از اتفاقات مهم در سال ۲۰۱۹، توییت ترامپ در شبکه اجتماعی توئیتر بود. رئیس جمهور آمریکا در تابستان ۲۰۱۹ در رابطه با بیت کوین نظری به اشتراک گذاشت. وی بیان داشت که از طرفداران ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیست و بیت کوین را به عنوان یک ارز، پرنوسان و اسکم معرفی کرد.
  • ایلان ماسک در سال ۲۰۲۱: ایلان ماسک مدیرعامل شرکت های تسلا، اسپیس ایکس، پی پال و ده ها شرکت دیگر به عنوان یکی از افراد ثروتمند (ثروتمند ترین) و تاثیرگذار در جهان شناخته می شود. او در حساب توییتر خود بیش از ۵۰ میلیون دنبال کننده دارد. ایلان ماسک بیت کوین را به عنوان روش پرداختی شرکت تسلا معرفی کرد؛ مشخصا با این حرکت ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ با افزایش چشمگیری مواجه شد. این در صورتی است که ماه ها بعد به علت مصرف بیش از اندازه برق و آلودگی هوا به دنبال استخراج بیت کوین، اخباری را در حساب توییتر خود منتشر کرد.پس از این، زمینه افت قیمتی بیت کوین و سایر رمز ارزها فراهم شد. پیش از این به تاثیر توییت های ایلان ماسک در رابطه با رمز ارز دوج کوین نیز اشاره شد.

با توجه به مطالب موجود در بخش های پیشین آنچه که قابل برداشت است، این گونه است: در میان رمز ارزهای موجود در بازار، بیت کوین، دوج کوین، شیبا بیش از سایر رمز ارزها تحت تاثیر اخبار حاکم بر شبکه های اجتماعی قرار گرفتند. به طوری که دوج کوین و شیبا تحت تأثیر سخنان و توییت های منتشر شده در شبکه های اجتماعی با رشد سریع در بازار روبه رو بوده است. در مقابل آن بیت کوین به عنوان یکی از قدیمی ترین رمز ارزها، تحت تاثیر همین نظرات و توییت ها با سیری کاهنده و تضعیف شده همراه بوده است.

در سال های گذشته تاثیر شبکه های اجتماعی بر بازار رمزارز بیشتر شده و حالا ارزهای دیجیتال اثرگذاری روی پلتفرم های اجتماعی را آغاز کرده اند. شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز یکی از آخرین دستاوردهای توسعه دهندگان کریپتو است که می تواند بسیاری از مشکلات پلتفرم های سنتی را برطرف کند. توزیع عادلانه درآمدها، خداحافظی با تبلیغات مزاحم، بهبود محتوای تولیدشده، بهره وری بیشتر و … از جمله مزایای شبکه های اجتماعی مبتنی بر رمزارز است. شبکه های اجتماعی به تولد و رشد رمزارزها کمک شایانی کردند اما به نظر می رسد در سال های آینده دنیای فناوری تحت کنترل ارزهای دیجیتال خواهد بود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (440 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (187 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (182 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (173 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (41 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (40 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (38 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (31 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (31 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (30 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (25 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (22 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
گشت و گذاری در خانه لوکس و دلنشین شبنم مقدمی، داور صداتو+ویدیو/ از دکوری های بامزه‌اش در پذیرایی تا بالکنی پر از گل و گیاه😍 اولین روز مادر شدن فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر ناز و گوگولی+عکس آخرین عکس از عاشقانه های کیومرث پوراحمد و همسرش قبل از ماجرای خودکشی نگاهی به کلاس درس پناه، دختر بزرگ شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ با لباس خونگی رفته مدرسه؟ تغییر چهره جالب و باورنکردنی نیما شاهرخ شاهی، ساسان سریال فاصله ها پس از 15 سال+عکس/ انگار جا افتاده تر شده نه؟ (ویدئو) هوش غیرقابل باور یک گوزن برای فرار از زندان/ یکی ازش بپرسه راز موفقیتش چیه؟ کلاس خصوصی رفته یا چی! دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته+ عکس ظاهر متفاوت هدی استواری خانم وکیل نون خ بدون گریم تلویزیونی / مگه داریم این همه تغییر؟+عکس مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! اولین تصویر از خواهر بانو جورجینا همسر رونالدو/مشخصه برای خواهرزاده هاش خاله خوبیه ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ استعداد جالب علیرضا بیرانوند در یاد دادن زبان لری به خارجی ها/ صدبارم ببینی بازم کمه😂+ویدیو سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! سکانس خنده دار حامد آهنگی: وقتی برنده مسابقه میشه و نمیتونه خوشحالیشو کنترل کنه/این بشر عالیه... یک توله خوک ناقص‌الخلقه قربانی تشعشع رادیواکتیو، فاجعۀ «چرنوبیل» +عکس نگاهی به میز عزای لوکس و پر زرق و برق مادر پانته‌آ بهرام با چیدمانی از گلهای طبیعی و شمع +عکس/ روحشون شاد عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم ابتکار جالب داوطلب کنکور انسانی برای مدیریت زمانش سر جلسه امتحان+عکس/ از الان مشخصه رگه هایی از مدیریت توی وجودش هست👌 تیپ متفاوت پاشا جمالی، مهیار «نون خ» در کافه +عکس رونمایی آریا عظیمی نژاد، داور عصر جدید از همسر جوان و کم سن و سالش+عکس/ چه ژست عاشقانه‌ای هم گرفتن رامین رضاییان ستاره تیم ملی و رونمایی از بدن ورزشکاری اش/ ماشالله به این آمادگی +عکس 50 اُمین سالروز تولد ساناز سماواتی، تانیا خانم نون خ در کنار همسرش+ویدئو / چه عاشقانه متفاوتی... ضیافت ناهار خوشمزه مرتضی پورعلی گنجی در یک رستوران ایرانی به صرف کباب و جیگر /چه جای دنجی😍👌+ویدئو تصویری بسیار قدیمی از 16 سالگی آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر/ روحشان شاد آشپزی ماهرانه و میز رنگارنگ نسرین مقانلو برای بازیگران و رونمایی از خونه زندگی شیک و لوکسش/ چقدر کدبانو+عکس عرض ارادت و ابراز علاقه به رهبر معظم انقلاب به سبک پسر 8 ساله یک کارگر+عکس جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف سفر فصل بهاری حسن روحانی به زادگاهش، سرخه و حضور در خانه ابدی پدر و مادر و خواهرش+عکس قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ ماجرای خنده دار خواستگار سرزده نعیمه نظام دوست که مادرش روی آنتن زنده تلویزیون لو داد/ از همون اول بلبل زبون بودم...+ویدیو گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده (فیلم) تسلط جالب صهبا شرافتی، روناک سریال نون خ به زبان کره ای/ از خود جومونگ بهتر حرف زد😂 نگاهی به جشن تولد ساده و خودمونی مادر نعیمه نظام دوست شرکت کننده خوش خنده برنامه اُسکار+عکس/ چقد چهره مامانش دلنشینه رئیس بانکی که فقط به معتاد‌ها وام می‌داد، بازداشت شد+ عکس‌ نگاهی به میز و صندلی کار چوبی و نسرین نصرتی فهیمه سریال پایتخت/ شبیه عتیقه و وسایل با ارزشه +عکس همسر بیرانوند قبل و بعد معروف شدن شوهرش +عکس
تیتر امروز   
برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد زمان قطعی پخش سریال پایتخت 7 مشخص شد مرد بی‌دماغ و ماجرای عجیب استجابت دعای باران! ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودش را نکشت/ بانی این قتل مشکوک کیست؟ سقوط مرگبار شهردار سابق دیواندره از پل +جزئیات اقدام تحسین برانگیز پاکبان زنجانی در برگرداندن کیف پر از طلا و دلار به صاحبش/ درود به شرفت خاطره فریدون زندی از اتفاق عجیب و منشوری یک بازیکن در رختکن تیم ملی! جنگ زودهنگام بر سر صندلی «شماره یک» مجلس دوازدهم؛ همه در مقابل یک نفر؛ قالیباف! پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف رازهای پنهان زندگی شخصی علی دایی که از آن بی خبرید/ از گیتار نوازی اسطوره تا مستاجری و تسلطش به 5 زبان و.... قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه/ ثروت فاتحه علم را خواند؟ گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده خوانندگی باورنکردنی علی دایی و مهدی مهدوی کیا برای تیم پرسپولیس!+ عکس باند رقص مهرداد و غزاله بهانه ای برای سوء استفاده جنسی از دختران ایرانی/ حواشی داغ امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم