شبکه نمایش خانگی و درخشش بازیگران زن

  شنبه، 07 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
شبکه نمایش خانگی و درخشش بازیگران زن
یکی از نکات کلیدی که نقش مهمی در دیده شدن هرچه بیشتر تولیدات پلتفرم ها نقش داشته و به رشد و پیشرفت آن کمک شایانی کرده، حضور بازیگران زن سرشناس در آثاری است که بعضا فیلمنامه های بسیار خوبی داشته و در پرداخت شخصیت های زن آن دقت و ظرافت بسیار به خرج داده شده است.

یکی از نکات کلیدی که نقش مهمی در دیده شدن هرچه بیشتر تولیدات پلتفرم ها نقش داشته و به رشد و پیشرفت آن کمک شایانی کرده، حضور بازیگران زن سرشناس در آثاری است که بعضا فیلمنامه های بسیار خوبی داشته و در پرداخت شخصیت های زن آن دقت و ظراقت بسیار به خرج داده شده است. همین امر نیز توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و آنها را به دنبال کردن تماشای سریال ترغیب می کند. در بین سریال هایی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و مخاطبان میلیونی داشته، به نمونه های زیادی در این رابطه برخورد می کنیم.

نگار جواهریان یکی از آنها است که می توان وی را در دسته بازیگرانی قرار داد که انگ نقش هایی با ویژگی درونگرایی بوده و در این قالب می تواند بازی های درخشانی را ارائه کند. او در قسمت های نخست، زن جوان مقتدری را به تصویر می کشد که چندان قائل به مرزبندی های جنسیتی آن هم در شهریور بیست ایران نبوده و در عین حال رفتار مهربانانه ای هم با رعیت های خانواده شوهرش دارد. با رسیدن قوای متفقین به گیلان، خاتون هم پوست انداخته و دستخوش تغییرات درونی می شود که اوج آن را در سکانس مرگ پسر خردسالش می بینیم. جواهریان در این بخش در برون ریزی عواطفش کاملا اندازه نگه داشته و آن را به یک بغض عمیق تبدیل می کند که راکورد آن را در قسمت های بعد نیز حفظ کرده و از آن به عنوان یک ویژگی استفاده می کند. در عین حال برای نمایش وطن پرستی خاتون، از درونگرا بودن شخصیت فاصله گرفته و رفتارهای برون گرایانه تری را به نمایش می گذارد. سکانس دو نفره اش با مهران مدیری در حالی که لباس های مادرش را به تن داشته و پشت به او ایستاده، فوق العاده از کار درآمده و از جنس ملودرام های جذاب است که جواهریان نقش مهمی در شکل گیری آن داشته است.

سریال پدر گواردیولا

سریال پدر گواردیولا

در نماشای سریال جیران ساخته حسن فتحی هم با طیف متنوعی از بازیگران زن برمی خوریم که برخی از آنها فوق العاده ظاهر شده اند و پریناز ایزدیار در نقش جیران و مریلا زارعی در نقش مهدعلیا شاخص ترینشان محسوب می شوند. ایزدیار در روند رو به رشد خود در سال های اخیر، نقشی محوری را در جیران به عهده گرفته که در فصول مختلف سریال نوسان های رفتاری زیادی داشته و او باید این فرازوفرودهای حسی را به گونه ای به تصویر بکشد که تماشاگر آن را پس نزند. کاری که ایزدیار با ظرافت انجام داده و جیرانی را به تصویر کشیده است که از یک سو دل در گروی عشق قدیمی اش داشته و از سوی دیگر دغدغه نان و معیشت رعیت را دارد. در عین حال به مرور به ناصرالدین شاه نیز به عنوان همسرش علاقه پیدا کرده و از گذشته سرشار از رنج خود عبور می کند. اما بدون هیچ تردیدی خاکستری ترین زن این سریال، مهدعلیا است که با بازی درخشان زارعی به یکی از نقاط قوت اصلی کار بدل شده است. او زنی را به تصویر کشیده که در عین اقتدار سرشار از کمپلکس های روانی بوده و در کنار علاقه مفرط به پسر تاجدار خود، با سلمان محافظ همیشه وفادار شاه رابطه عاشقانه مخفیانه ای دارد. در عین حال حرمسرای شاه را هم تحت نظر خود داشته و زنان آنجا را تحت نفوذ و کنترل دارد. زارعی وجوه خاکستری نقش را عالی به نمایش درآورده و در عین حال حواسش به این هم بوده که مهدعلیا را کاملا سیاه از کار درنیاورد.

در همگناه ساخته مصطفی کیایی هم شاهد بازی های خوبی از بازیگران کار هستیم که از میانشان هدیه تهرانی و ساقی حاجی پور بیش از بقیه به چشم آمده اند. تهرانی که انتخاب فوق العاده ای برای ایفای نقش زنان مقتدر و مغرور به حساب می آید، در اینجا در نقش زنی در آستانه میانسالی که با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می کند و در عین حالی روی اصول خود نیز سفت و سخت ایستاده، عالی بازی کرده و کاملا به باور مخاطبان خود می نشیند. در طرف مقابل، به بازیگری تازه کار به نام ساقی حاجی پور برمی خوریم که یک نقش مکمل خوب نوشته شده را جذاب از آب درآورده است. نوجوانی از طبقه فقیر جامعه است که پس از مرگ پدر و مادر همراه با برادر خردسالش در خانه عموی خود زندگی می کند.عذاب وجدان فرهاد که سال ها پیش بر اثر یک سانحه موجب مرگ پدر هدیه شده، نقطه عطفی را در زندگی هدیه رقم می زند. این بازیگر جوان در نمایش هیجان های نوجوانانه هدیه تا حدودی زیادی موفق عمل کرده و به باور تماشاگرانش می نشیند.

پلتفرم تماشاخونه

رعنا آزادی ور هم یکی دیگر از بازیگرانی است که در سریال های شبکه نمایش خانگی حضوری پررنگ داشته و تقریبا در همه آنها هم موفق ظاهر شده است. او در زخم کاری سمیرایی را بازی می کند که پر از تناقض های روانی است که بخش مهمی از آن ریشه در گذشته اش داشته و همه اینها او را به سمت خلق یک زن سلطه گر باهوش در عین حال هیستریک پیش می برد. آزادی ور این بخش از شخصیت سمیرا را عالی به تصویر کشیده و در نیمه پایانی هم پیشرفت بیماری روانی او را بدون آن که اغراق چندانی وارد بازی اش کند، به تصویر کشیده است. این بازیگر با استعداد در سرگیجه هم از تجربه بازی در زخم کاری به خوبی بهره گرفته و زنی را خلق کرده که لایه های درونی بسیار داشته و به بهترین شکل خود را در قالب یک قربانی جا می زند در حالی که دستش به خون آغشته است! آزادی ور به خوبی روی مرز میان این دو قطب شخصیتی حرکت کرده و به نقش محوله سروشکل بهتری بخشیده است. شخصیتی که در جیران ایفا کرده نیز تلفیقی از دو شخصیت بالا به حساب می آید که یک فاصله زمانی صدساله بینشان وجود دارد. حسد مهمترین وجه این نقش به حساب می آید که به آزادی ور در ایفای هرچه بهتر نقش با وجود کلیشه های فراوان به کار برده شده در آن، کمک فراوانی کرده است.

سریال آمستردام

سریال آمستردام

سریال آمستردام ساخته مسعود قراگوزلو که این روزها در حال پخش رایگان از تماشاخونه است، بازیگران زن زیادی دارد که به مرور وارد داستان شده و پررنگ تر ظاهر می شوند که از جمله می توان به هنگامه قاضیانی و مینا ساداتی اشاره کرد که می توانند جذابیت های بیشتری به آمستردام ببخشند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده: به خاطر تبریک به رهبر معظم انقلاب به من حمله کردند و با چوب منو زدند؛ اینجا که ایستاده‌ام هنوز کمرم درد میکنه (500 نظر) دختر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی: صبحانه بابا پنیر و عسل با نان سنگک و گاهی مغز گردو و مغز پسته و شیر بود؛ کاهوی تازه با رب انار رو هم میان وعده می خوردند (220 نظر) شیلا خداداد: دختر من عاشق آقای گلزار شده بود وقتی 5 ماهش بود، ماتش برده بود و بچه ماهم آدم خوشگل رو میشناسه+فیلم😅 (136 نظر) نگاهی به خانه ابدی گُلباران شده فردوس کاویانی هنرمند زرتشتی پَر پَر شده / روحش شاد و یادش گرامی (135 نظر) علی دایی: من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم این که میگن دو بار به هیچ عنوان درست نیست 2 تا دختر دارم نورا به من پدر میگه دنیز هم بابا میگه (128 نظر) چیدمان شیک مبلمان خوش رنگِ خانه حسن روحانی با تم کرم و قهوه ای+عکس/پرده و موکت ست با محیط پذیرایی، میز تیوی، فرش ایرانی (123 نظر) گشتی در خانه دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ از دکوری‌ها و عتیقه جات گرانقیمت تا چیدمان منزل به سبک ترکیب مدرن و سنتی+ویدیو/ مشهود بودن سلیقه شرقی در انتخاب لوازم منزل (112 نظر) خلاقیت باورنکردنی هموطن یزدی در ساخت استخر در گوشه پذیرایی خانه‌اش حماسه‌ آفرید+ویدیو/ هنر نزد ایرانیان است و بس (90 نظر) پاسخ معنادار و جالب پزشکیان به حضور در نماز جمعه امروز به امامت رهبر معظم انقلاب/ صف اول نشد صف آخر می نشینیم+ویدیو (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مادر باهوش برای حمل 6 قلوهایش با کالسکه سفارشی در خیابان حماسه ساز شد+عکس/ مغز نگو معدن طلا بگو (84 نظر) مازیار لرستانی: وقتی3 سالم بود به من می‌گفتند دامن بپوش و منم می‌گفتم من پسرم و اسمم یا مازیاره یا کامبیز+ویدیو (83 نظر) گیتی قاسمی: بعد از جدا شدن از همسرم بی خانمان بودم و در فرودگاه می خوابیدم +ویدئو (68 نظر) چیدمان شیک مبلمان لاکچری و خوش رنگ خانه مدرن علی دایی/ آینه کنسول سلطنتی،آباژور، میز پیانو، گل و گیاه آپارتمانی خاص و گلدان عتیقه همسر باسلیقه شهریار ایران 👌 (61 نظر) نگاهی به واکنش هنرمندان و بازیگران به حملات دیشب ایران به اسرائیل؛ از نفیسه روشن و مهران غفوریان تا ژیلا صادقی و فرزاد حسنی+عکس (58 نظر) خلاقیت خنده دار یک پیرمرد در نگه داشتن جای پارک برای رفیقش+عکس /بنازم به این ذهن خلاقِ مریض🤣 (54 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خانه‌داری یک کدبانو؛ طرز تهیه ترشی بندری در منزل به سبک بازاری+3 نکته مهم
بیوگرافی و زندگی خصوصی علیرضا بیرانوند و همسرش+ عکس ها و فیلم جذاب و دیدنی
تمام ورودی‌های دکتری 1402 دانشگاه پیام‌نور از ادامه تحصیل منع شدند
شبکه منوتو اعلام کرد از تعطیلی درمی‌آید / شوگر دَدی جدید پیدا شد؟
(ویدیو) شیک‌ترین و مجلسی‌ترین عدس پلو با کشمشی که تو عمرتون دیدین/ بیا! ته دیگ سیب‌زمینی فقط همین! یه عمر اشتباه ته دیگ چیدیم
چالش شخصیت شناسی/ آنچه در نگاه اول می‌بینید نشان می‌دهد شما آدم منطقی و خلاقی هستید یا نه
آغوش اسکار برای افرای سینمای ایران باز شد | «در آغوش درخت» نماینده ایران در اسکار
(ویدیو) دیدار نخست وزیر تایلند با دکتر پزشکیان
(عکس) تغییر چهره چشمگیر مرتضی حسینی، معلم محبوب قصه‌های مجید بعد از 34 سال
تصاویری از عیادت هر 4 فرزند مقام معظم رهبری با کودکان و مجروحان لبنانی/ از بوسه بر پیشانی کودک مجروح تا اهدای انگشتر عقیق به مجروح جنگی
(عکس) تغییر چهره جالب مهرانه مهین ترابی بعد از گذشت 12 سال بعد از سریال زمانه و در 67 سالگی
خاص ترین و برترین سیستم حمل و نقل جهان در این 15 کشور جهان+تصاویر
اختصاصی امروز/ نگاهی به استایل‌های شیک سحر دولت‌شاهی در جشنواره‌های مختلف/ از استایل کژوال در فیلم استرالیا تا استایل‌های فاخر و خیره‌کننده‌اش در روسیه
(عکس) چیدمان خوش‌سلیقه و اروپایی میز پذیرایی خانه‌ی مادر باکلاس ساره بیات به مناسبت تولد دخترش/ از گلهای طبیعی رو میز گرفته تا ظروف و مدل چیدمان، همه چی درجه یکه👌
مسافرت پر از حس و حال خوب در جاده‌ های پاییزی این 8 شهر زیبای ایران/بزن به دل جاده‌ +تصاویر
منتخب روز   
گفتگوی جذاب مسعود پزشکیان با خلبانان جت اسکورت در آسمان: انتظار نداشتیم شما ها به زحمت بیافتید؛ باعث زینت و افتخارید +ویدیو این فیلم از رهبر معظم انقلاب حسابی صهیونیست‌ها را عصبانی کرد؛ آرامش رهبری پس از پایان نماز و تبرک ایشان به تربت امام حسین(ع)+ویدیو سید حسن نصرالله: در ایران بازداشت شدم، آن هم بعد از پیروزی انقلاب و در جمهوری اسلامی! 7 تا از زیباترین جاده های ایران در فصل پاییز حضور پُر رنگ پسران ارشد رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در نماز جمعه تاریخی دیروز؛ سیدمصطفی خامنه‌ای و یوسف پزشکیان+عکس دست مریزاد اندیشمند جهان عرب به رهبر معظم انقلاب پس از حمله موشکی به اسرائیل؛ احسنت ای خراسانی+عکس مسعود پزشکیان در هواپیما: اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است +ویدیو/ گر مرد رهی میان خون باید رفت، از پای فتاده سرنگون باید رفت به مناسبت تولد 52 سالگی لیلا حاتمی یادی کنیم از اولین روز به دنیا آمدن خانم بازیگر در بیمارستان +عکس /خوشحالی زری خوشکام و علی حاتمی در آن روزها 9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس