شناخت انواع رنگ‌ مو

  شنبه، 05 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
شناخت انواع رنگ‌ مو
اگر به دنبال خرید بهترین رنگ مو هستید و دوست دارید، موهای‌تان را با برندهای معروف و معتبر بازار رنگ کنید، به این فهرست توجه کنید. 

اگر به دنبال خرید بهترین رنگ مو هستید و دوست دارید، موهای تان را با برندهای معروف و معتبر بازار رنگ کنید، به این فهرست توجه کنید.

۱- از نظر سلامت و کیفیت در سراسر جهان و ایران معتبر هستند.

۲- مواد خطرناک و سرطان زا در آنها وجود ندارد.

۳- سطح مواد شیمیایی در این برندها استاندارد است و به پوست سر و موی شما آسیبی وارد نمی کند.

۴- وجود طیف رنگی متنوع در محصولات یک برند باعث می شود که حق انتخاب بیشتری داشته باشید و راحت تر رنگی را که به پوست تان می آید و به دل تان می نشیند، انتخاب کنید.

۵- این برندها هم مقدار مناسبی از رنگ مو را در هر بسته ارائه می کنند و هم از نظر ماندگاری، سلامت و محبوبیت میان مشتریان مختلف در سراسر جهان معروف هستند.

بهترین رنگ مو برای رنگ پوست شما

  • رنگ مو برای پوست هایی با رنگ گرم: رنگ گرم بلوند و قهوه ای با پوستی که رنگ گرم دارد تناسب بسیار خوبی ایجاد می کند. سایه رنگ های موردنظر را بر اساس رنگ پوست خود باید انتخاب کنید. به طور مثال، اگر پوستتان سبزه روشن است، بهتر است رنگ های عسلی یا رزگلد را برای موهای خود انتخاب کنید. ولی اگر سبزه تیره هستید، قهوه ای تیره و شکلاتی انتخاب های هوشمندانه تری خواهند بود.
  • رنگ مو برای پوست هایی با رنگ سرد: رنگ های سرد همانند خاکستری، بلوندِ دودی، پلاتینه یا قهوه ای-دودی برای صورت هایی که رنگ سرد دارند مناسب تر است. همچنین می توانید موهای خود را با رنگ های گرم اما کم مایه همانند بلوند-طلایی یا شاه بلوطیِ بسیار روشن رنگ کنید.
  • بهترین رنگ مو برای پوست های روشن: از رنگ های بسیار تیره برای پوست های خیلی روشن و سفید پرهیز کنید. افرادی که پوست رنگ پریده دارند بهتر است سراغ هایلایت های روشن بروند. برای پوست روشن رنگ های خانواده قرمز گزینه مناسبی است. اگر رنگ تیره دوست دارید بهتر است سراغ رنگ های زنده بروید. توصیه ما این است که موهایتان را یکدست رنگ نکنید و هایلایتی از قرمز، قهوه ای روشن یا شکلاتی لابه لای موها در بیاورید که جذاب تر دیده شود.
  • بهترین رنگ مو برای پوست گندمی: کسانی که گندمی هستند، بهتر است از رنگ های خیلی روشن چشم پوشی کنند. بهتر است سراغ بلوندهای تیره تر یا قهوه ای بروید. هر چه رنگ، تُن گرم تری داشته باشد بهتر است. از رنگ های زنجبیلی دوری کنید. برای اینکه موها زیباتر خودنمایی کنند بهتر است آنها را لولایت کنید. مناسب ترین رنگ برای پوست گندمی شکلاتی، قرمز مات، قرمز آلبالویی، و رنگ های سردی همچون ارغوانی، یاسی و آبی است.
  • بهترین رنگ مو برای پوست سبزه (برنزه): افرادی که پوست تیره ای دارند بهتر است هرگز سراغ رنگ های سرد همچون بلوند خاکستری نروند زیرا گزینه اشتباهی است. سبزه ها باید سراغ رنگ های گرم همانند عسلی یا قرمز تیره بروند. همچنین باید بدانید که بهترین مدل رنگ مو هم این است که آنها را هایلایت کنید؛ یعنی رنگ تیره را به عنوان پایه بگذارید و چندین شاخه رنگ روشن هم از میان آنها در بیاورید. اگر در حال حاضر موی تیره دارید و بدنبال ایجاد تغییر در چهره خود هستید، توصیه می کنیم آلبالویی یا قهوه ای تیره که شبیه رنگ طبیعی موها هستند را برگزینید.
  • بهترین رنگ مو برای پوست روشن: برای صورت های روشن و رنگ پریده بهترین رنگ مو بلوند روشن، پلاتینه و قهوه ای-دودی است. رنگ های گرم همانند قهوه ای روشن هم برای این رنگ پوست عالی هستند.
  • بهترین رنگ مو برای پوست زیتونی: رنگ های بلوند تیره و گرم، قهوه ای تیره و قهوه ای روشن برای پوست زیتونی گزینه های خوبی هستند. رنگ های گرم مو تعادل جذابی با سرمای تناژ زیتونی پوست ایجاد می کنند. رنگ های دودی و خاکستری هم برای پوست زیتونی خوب هستند.
  • بهترین رنگ مو برای پوست کاراملی: خانواده بلوند تیره و قهوه ای تیره برای پوست هایی با رنگ کاراملی تناسب خوبی دارند. بهتر این است که موهای خود را هایلایت کنید؛ یعنی روی موهای تیره چند شاخه بلوند روشن هم رنگ کنید.

انواع رنگ ها شرح داده شده اند. با مقدمه ای که توضیح داده شد، انتخاب رنگ مو برای تان ساده تر خواهد بود. توجه کنید:

بلوند سرد (خیلی روشن)

  • طیف رنگ هایی که بلوند روشن یا اصطلاحا سرد را در برمی گیرد، شامل رنگ پلاتینی، یخی، نقره ای، خاکستری، شِنی و بِژ است.

طیف های رنگی بلوند سرد یا همان خیلی روشن، برای افراد با پوست سفید با زمینه های سرخ و قرمز مناسب است. چون رنگ یخی و سردِ طیف های بلوند می تواند قرمزی پوست را خنثی کند. کارشناسان معتقدند که اگر چشمان آبی یا خاکستری دارید هم بلوند سرد و خاکستری برای تان انتخاب مناسبی است.

بلوند گرم (تیره)

  • طیف های این رنگ شامل طلایی، کاراملی، کهربایی و عسلی است.

پوست های روشن با زمینه سرد با رنگ های گرمی مانند بلوند توت فرنگی، مِسی، عسلی و طلایی متناسب هستند. علاوه بر این ها، طیف رنگی بلوند گرم و تیره برای افرادی که دارای زمینه پوستی زرد مایل به زیتونی هستند نیز ترکیب خوبی خواهد بود؛ در حالی که رنگ هایی مانند بلوند خاکستری برای چنین رنگ پوست هایی بی حالی و رنگ پریدگی در صورت ایجاد می کند. برای پوست های تیره نیز انتخاب رنگ های روشن تر از طیف های رنگی مانند بلوند کاراملی مناسب است. این رنگ جلوه خاص و گیرایی خواهد داشت.

قرمز سرد

  • قرمز خالص، قهوه ای مایل به قرمز تیره و قرمز بورگاندی از طیف های رنگی قرمز روشن هستند.

شاید به نظرتان کمی عجیب و غیرمعمول برسد اما رنگ قرمز مو برای کسانی که پوست شان متمایل به سرخی است، انتخاب خوبی خواهد بود. پوست رنگ پریده با رگه هایی از قرمز در آن با وجود چنین رنگ مویی درخشش خاصی پیدا می کند. کسانی که ترکیب رنگی پوست شان گرم با حالتی از رنگ هلویی است نیز با انتخاب رنگ مو در زمینه های قرمز زیبا می شوند.

قرمز گرم

  • بلوند توت فرنگی، مسی، کهربایی، خرمایی، زنگاری از طیف های قرمز تیره هستند.

بلوند مایل به قرمز یا همان چیزی که آرایشگرها به آن بلوند توت فرنگی می گویند برای پوست های روشن و خنثی بسیار مناسب است. درواقع آرایشگر شما باید ترکیبی از رگه های گرم و سرد را در ساخت رنگ درنظر بگیرد تا نتیجه کار ضمن داشتن طیفی از رنگ کرم همچنان گرمی رنگ مسی مایل به طلایی را داشته باشد. تضاد قرمز گرمِ ملایم با رنگ های سرد در پوست های سفید پریده رنگ جالب خواهد بود.

در واقع رنگ قرمز گرم و درخشان در ترکیب با پوست هایی که حالت رنگ پریده دارند، بسیار جذاب می شود. رنگ هایی که در رده رنگی قرمز تیره هستند، به پوست های تیره تر حالت سبزرنگ القا می کنند. پس بهتر است این افراد به جای رنگ قرمز از قهوه ای مایل به قرمز روشن استفاده کنند.

قهوه ای سرد

  • شکلاتی تیره، فندقی، قهوه ای مایل به قرمز و قهوه ای موکا از تیره های رنگی قهوه ای روشن هستند.

انتخاب رنگ مو با زمینه های قهوه ای روشن بسیار چالش برانگیز و حساس است. تقریبا همه طرفدار این رنگ هستند. رنگ قهوه ای روشن برای کسانی که پوست تیره تری دارند، خاص و زیبا می شود، زیرا به رگه های زردی موجود در پوست شان حالتی درخشان می دهد. برای زنانی که پوست تیره دارند و پوست شان در زمینه های رنگی سیاه و قهوه ای تیره است، رنگ موی قهوه ای موکایی (نوعی قهوه ای که به رنگ قهوه موکاست) بسیار زیبا و خیره کننده می شود؛ اگر رده هایی از هایلایت هم در آن قرار بگیرد، دیگر عالی خواهد شد.

قهوه ای گرم (تیره)

  • کاراملی، عسلی، قهوه ای مایل به طلایی، کهربایی، قهوه ای مایل به قرمز و دارچینی از جمله طیف های رنگی در قهوه ای تیره هستند.

این رنگ ها مناسب کسانی هستند که نه پوستی سفید دارد و نه تیره؛ در واقع این رنگ پوست میان دو طیف تیره و روشن قرار می گیرد. با انتخاب این طیف رنگی، افراد با چنین پوستی، از حالت رنگ پریدگی و بی حالی خارج می شوند. مثلا خانم هایی که رنگ پوست شان زمینه زرد مایل به زیتونی دارد و اصطلاحا گندمی هستند، باید از رنگ موی قهوه ای کاراملی استفاده کنند، زیرا حالتی از زرد و زیتونی ترکیب زیبایی برای شان خواهد ساخت. این رنگ روی موهایی که زمینه طبیعی تیره دارند به خوبی جواب می دهد.

مشکی سرد (نه چندان تیره)

  • مشکی خالص، رنگ اسپرسویی، آبی-مشکی و مشکی ملایم از جمله طیف های این رنگ است.

در دنیای رنگ مو، مشکی تنها یک گزینه ثابت و بدون تنوع نیست، بلکه طیف های متنوعی از آن وجود دارد. در واقع علی رغم تیرگی، حالت مشکی پرکلاغی در این رنگ وجود ندارد. کسانی که خیلی خیلی سفید هستند با این رنگ مو حالت عجیب و نامتعارفی پیدا می کنند. شاید بهتر است این رنگ را به کسانی توصیه کنیم که پوست شان نه خیلی سفید است و نه خیلی مشکی. به عبارت دیگر همان گندمی های خودمان یا افرادی که پوست شان تیره تر است، جز این افرادند. این رنگ از مشکی می تواند هاله های رنگی مختلفی را به شکل ترکیبی در خود داشته باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (448 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (208 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (183 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...