شرکت های غیر بورسی سهام عدالت کادم هستند؟

  چهارشنبه، 28 خرداد 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
شرکت های غیر بورسی سهام عدالت کادم هستند؟
ساعد نیوز: سهام عدالت در بر گیرنده سهام 49 شرکت می باشد که از این تعداد 36 شرکت بورسی می باشند و 13 شرکت نیز در جمع شرکت های غیربورسی این سهام حضور دارند.

سهام عدالت در بر گیرنده سهام 49 شرکت می باشد که از این تعداد 36 شرکت بورسی می باشند و 13 شرکت نیز در جمع شرکت های غیربورسی این سهام حضور دارند. ارزش مقطع واگذاری کل 49 شرکت حاضر در سبد سهام عدالت 26 هزار و 636 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است که این ارزش در مورخه 10 خرداد ماه سال جاری به 443 هزار و 242 میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.
ارزش مقطع واگذاری شرکت های بورسی سهام عدالت 23 هزار و 39 میلیارد و 800 میلیون تومان بود که این ارزش در مورخه 10 خرداد ماه سال جاری به 439 هزار و 645 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.
همچنین ارزش مقطع واگذاری شرکت های غیربورسی سهام عدالت 3 هزار و 569 میلیارد و 500 میلیون تومان و ارزش روز آنها نیز همین مبلغ برآورد شده است.
در مورخه 18 خرداد ماه 1399 فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی طی مصاحبه ای گفت: از ۴۹ شرکتی مورد نظر ۳۶ شرکت بورسی بوده و ۱۳ شرکت هم غیربورسی هستند و ما در حال آماده سازی شرکت های غیربورسی هستیم تا آن هایی را که امکان دارد به بازار بورس وارد کنیم.

تصویر

شرکت های غیربورسی سهام عدالت کدام شرکت ها هستند؟

پتروشیمی ارومیه،
پتروشیمی بندر امام (ره)،
پتروشیمی بوعلی سینا،
پتروشیمی بیستون،
پتروشیمی تبریز،
پتروشیمی خوزستان،
دخانیات ایران،
ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سابیر،
شهر صنعتی البرز،
شهر صنعتی رشت،
شهر صنعتی کاوه،
مشانیر
مگا موتور

کدام یک از شرکت های غیربورسی سهام عدالت احتمال بورسی شدن دارند؟

پتروشیمی ارومیه یکی از شرکت هایی است که احتمال بورسی شدن آن بسیار زیاد است. در این باره به تازگی رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت پترول طی مصاحبه ای گفت: پتروشیمی ارومیه به زودی بورسی می شود و برنامه داریم حداکثر تا آخر خرداد ماه سال جاری پتروشیمی ارومیه عرضه شود.
همچنین فهرست عرضه اولیه های احتمالی سال جاری نشان می دهد که سهام شرکت های چون پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا با نماد بوعلی، پتروشیمی بیستون با نماد بیستون و دخانیات ایران با نماد دخانیات برای اولین بار در بازار سرمایه عرضه اولیه شود.
بنابراین 5 شرکت از 13 شرکت غیربورسی سهام عدالت به احتمال زیاد به جمع شرکت های بورسی سبد سهام عدالت خواهند پیوست.
شایان ذکر است که 6 درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه، 30 درصد از سهام شرکت پتروشیمی بندر امام، 30 درصد از سهام شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، 30 درصد از سهام شرکت پتروشیمی بیستون و 28 درصد از سهام شرکت دخانیات ایران در سبد سهام عدالت قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (681 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیپ و استایل ورزشی محمدرضا گلزار راکت به دست در حضور جمعی از دوستان / به نظرتون قد آقای گلزار کوتاه نیست ؟!
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 4 ثانیه "جوجه کوچولو" را در میان "گوسفندان" پیدا کنند
مدل موی انتخابی ساده زهرا گونش در هر موقعیت و با هر استایلی/ حدس میزنید چی باشه؟ این سبک رو هر دختر اسپرتی میپسنده +عکس
ویدیو/ 10 اختراع دوران باستان با ظاهر متفاوت امروزی/ آپدیت ورژن جدید از اختراعات بشر اولیه
استایل کردن مونا نیکی همسر علیرضا نیکبخت با دامن بلند جین و کت کوتاه/ خانوم های خاص توی تابستون اینطوری تیپ میزنن +عکس
جشن تولد عاشقانه ی یاسمن فرمانی و همسرش علی قلی زاده دو لژیونر فوتبالی در کنار هم / وایب تم نارنجی با بادکنک ها هلیومی برا تولد فوق العاده ست
ویدیو/ روایت شنیدنی استاد فرشچیان از اتفاقاتی که منجر به خلق اثر بی‌نظیر تابلوی عصر عاشورا شد
(ویدئو) این هنرمند با ترفندهای نقاشی غافلگیرکننده‌اش، شما را شگفت‌زده خواهد کرد / سومی همه را بهت‌زده کرد!
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
ویدیو/ ضریب هوشی حیرت‌انگیز "بامشاد" در سریال نقطه چین/ فقط سوالات خیلی خیلی سختِ مهران مدیری...
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان