شگفت‌انگیزترین رودخانه‌های جهان

  چهارشنبه، 22 دی 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
شگفت‌انگیزترین رودخانه‌های جهان
ساعدنیوز: رودخانه پنج‌رنگ در کلمبیا، آلاسکای اروپا در سوئد، ماجراجویانه‌ترین رودخانه جهان در فرانسه و ... از خاص‌ترین جاذبه‌های آبی در جهان هستند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل از روزنامه خراسان، رود ها رگ های حیات بخش زمین اند. بستر تمدن های اولیه بشریت، جاذبه هایی هستند که از میان کوه ها و دره ها، روستا ها و شهر ها عبور می کنند و همیشه یکی از مهم ترین عوامل برای شکوفایی و پررونق شدن شهرنشینی به شمار رفته اند. امروزه رودخانه ها علاوه بر جایگاه حیاتی قبل خود در محیط زیست، توسعه سیاسی و اقتصادی، ایفاگر نقش پررنگی در توسعه رونق گردشگری هم هستند. بعضی از این رودخانه ها، ویژگی های شگفت انگیزی دارند که از بقیه متمایزشان کرده است. رودخانه هایی که در کشور های مختلف جهان قرار دارند و احتمالا کمتر پیش آمده که اسم شان به گوش تان خورده باشد.

رودخانه پنج رنگ

تصویر

اسم رودخانه؟ کانیو کریستالس

کجاست؟ کلمبیا

رودخانه «کانیو کریستالس» که به نام رودخانه پنج رنگ هم شناخته می شود، تماشایی ترین شگفتی طبیعی در کشور کلمبیا به شمار می رود. این رودخانه که در محدوده کوهستانی سرانیا قرار دارد، با رنگ های خیره کننده ای همچون زرد روشن، سبز، آبی، سیاه و قرمز کف آن هر بیننده ای را متحیر می کند. علت رنگ قرمز این رودخانه رشد گیاه شیراب بلورین (Macarenia clavigera) در بستر رودخانه است.

رنگ های دیگر از صخره های سیاه، جلبک سبز، آبی آب رودخانه و شن های زرد نشئت می گیرند. رودخانه کانیو کریستالس را می توان یک شگفتی خیره کننده طبیعی نامید و از آن جایی که هیچ گونه ماهی و موجود آبی در این رودخانه وجود ندارد، برای شنا کردن بسیار مناسب است، بنابراین بازدیدکنندگان می توانند از حمام بی وقفه در بستر رودخانه لذت بسیار ببرند!

اسب سواری وسط رودخانه!

تصویر

اسم رودخانه؟ گروس ونتر

کجاست؟ ایالت وایومینگ آمریکا

رودخانه «گروس ونتر» تنها ۱۲۰ کیلومتر انشعاب از رودخانه بزرگ اسنیک است، با این همه در ترکیب با محیط زیبای اطرافش چشم ها را خیره می کند. بخش اعظم این رودخانه از بیابانی به همین نام که به خاطر طبیعت دست نخورده اش مشهور است، عبور می کند. رودخانه مذکور در میان ماهیگیرانی که برای صید ماهی قزل آلا به این جا می آیند، از محبوبیت زیادی برخوردار است. اسب سواری و کایاکینگ (کایاک نوعی قایق است) و همچنین پیاده روی از دیگر سرگرمی های این ناحیه هستند. مسیر های پیاده روی فراوان، این اجازه را به علاقه مندان می دهد تا به راحتی در طبیعت باارزش محصور شده در محدوده تیتون به گشت و گذار بپردازند و لب به تحسین مناظر نفس گیر آن باز کنند.

محلی عالی برای ورزش های آبی

تصویر

اسم رودخانه؟ سوکا

کجاست؟ اسلوونی

این رودخانه به دلیل داشتن آب شفاف و فیروزه ای با نام زمردی هم شناخته می شود. تعداد کمی رودخانه در دنیا وجود دارند که این گونه در تمام طول خود رنگ شان را حفظ می کنند. ورزش های آبی مختلف، به خصوص قایق سواری و ماهیگیری در این ناحیه از محبوبیت بالایی برخوردار است. فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه و لذت بردن از زیبایی های آن است و در سرمای زمستان می توان از لذت اسکی کردن در کوه های جولیان نهایت استفاده را برد.

آلاسکای اروپا

تصویر

اسم رودخانه؟ راپا

کجاست؟ سوئد

رودخانه «راپا» ۷۵ کیلومتر طول دارد و در امتداد سرچشمه اش تا دریاچه Tjaktjajaure از میان مناطق خارق العاده ای عبور می کند. مشهورترین بخش این رودخانه، دلتای آن است که در دهانه دریاچه قرار دارد. این رودخانه همچنین از میان دره ای به همین نام که توسط کوه های مرتفع احاطه شده و دارای مناظری بی نظیر است، عبور می کند و به دلیل طبیعت دست نخورده و چشم انداز خشن این ناحیه، گاهی اوقات از آن به عنوان آلاسکای اروپا یاد می شود. اگر به طبیعت علاقه مند هستید، حیات وحش واقعا تاثیرگذاری پیش روی شما خواهد بود.

عبور از زیر پل شیطان!

تصویر

اسم رودخانه؟ ریوس

کجاست؟ سوئیس

«ریوس» به عنوان چهارمین رودخانه طولانی کشور سوئیس از میان مناطق جذابی می گذرد. این رودخانه همچنین از میان شهر زیبا و تاریخی لوسرن، دره دیدنی Reuss و تنگه Schöllenen عبور می کند که درون این تنگه می توانید پل مشهور شیطان را پیدا کنید. طبق افسانه ها، خود اهریمن در ساخت این پل شراکت داشته است! اگر روی این رودخانه سوار یک قایق شوید، می توانید از مکان های متنوع و زیبایی همچون روستا های کوهستانی و شهر های بزرگ در کوهپایه های دست نخورده عبور کنید.

ماهیگیری با کمک پرنده ها!

تصویر

اسم رودخانه؟ لی

کجاست؟ چین

بهتر است با تور های قایق سواری به تماشای این رودخانه و مناظر زیبایش بروید. این رودخانه که یکی از مشهورترین و محبوب ترین جاذبه های منطقه گوانگشی و یکی از برترین جاذبه های کشور چین به شمار می رود، هرساله با تور های قایق سواری گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. گردشگران از طریق این تور ها می توانند به تماشای ماهیگیران محلی بپردازند که توسط باکلان (نوعی پرنده) مشغول صید ماهی هستند و با کشتی های کروز مسیر ۸۳ کیلومتری بین گویلین و یانگشاو را در حدود ۴ تا ۵ ساعت طی کنند.

قدم زدن با کفش های مخصوص در آب

تصویر

اسم رودخانه؟ جورا

کجاست؟ ایسلند

اگر گذرتان به ایسلند افتاد، برای یک بار هم که شده حتما از این شگفتی طبیعی مسحورکننده یعنی رودخانه «جورا» که از میان دره شگفت انگیزی به همین نام می گذرد، دیدن کنید. هرچند سطح حاشیه این رودخانه به دلیل ناهم سطح بودن، کفش مخصوص به خودش را می طلبد، اما باز هم شما می توانید با قدم زدن در طول این رود از صدای دلنشین آب لذت ببرید. این رودخانه برای شما تجربه ای عالی از پیاده روی به همراه فرصت های فراوان برای عکاسی را فراهم می کند.

پیاده روی جنگلی یک ساعته

تصویر

اسم رودخانه؟ رادونا

کجاست؟ اسلوونی

رودخانه «رادونا» در تنگه ای زیبا در چند کیلومتری شهر بلد (Bled) واقع شده است. دره شگفت انگیز بلد دارای یک مسیر پیاده روی جنگلی و یک پل است که در طول رودخانه کشیده شده و فرصت گشت و گذار در محیط اطراف را فراهم می کند. این مسیر در نقطه ای خیره کننده که منتهی به آبشار بسیار زیبایی است، به پایان می رسد و امکان تجربه یک پیاده روی هیجان انگیز در روز گرم تابستانی را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارد، رودخانه ای زیبا و محیط بکر و واقعا خوش منظره اطرافش که در میان گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است به همراه مسیری که تنها ۳ کیلومتر طول دارد و در حدود یک ساعت کامل می شود.


7 دیدگاه
  دیدگاه ها
من وشما
2 سال پیش

انشالله خداوند یک پول هنگفتی بدهد از بودن در آنجا بتوانیم همگی لذت ببریم یاعلی
بازدیدکننده
2 سال پیش

سلام خیلی خیلی خیلی قشنگ بود مخصوصن اون رود خانه شیطان که تو سوئیس بود
Parham
2 سال پیش

خیلی قشنگ بودن و فکر میکنم اینا تو ایران نیست
بازدیدکننده
2 سال پیش

بی نظیر بود ممنون
Raheleh
2 سال پیش

خیلی قشنگ بودن ❤☺️
بازدیدکننده
2 سال پیش

حتما می روی
حنانه
2 سال پیش

رودخانه پنج رنگ و رودخانه جو را از نظر دیدگاه من زیبا است امیدوارم شرایط عادی برگردد و من به آنجا بروم
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (537 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (396 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (216 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (118 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (23 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (15 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (12 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (6 نظر) نگاهی به لباس ملکه ای و طلایی شبنم قلی خانی، بازیگر دبی نشینِ سینما+عکس/ انصافا طراحیش خاص و بی نظیره (6 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه هولناک: مرد شیطان‌صفت دو عشق اش را به قتل رساند
کشف شربت تریاک و متادون در عملیات پلیس گرمسار
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس