معرفی شهر بریزبن

  شنبه، 08 آبان 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
معرفی شهر بریزبن
شهر بریزبن سومین شهر پرجمعیت کشور استرالیا و پایتخت ایالت کوئینزلند است. از لحاظ جغرافیایی ایالات کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا واقع شده است و شامل جزایر گرمسیر با سواحل شنی مسطح، رودخانه، زمین های خشک و بیابان های غنی می باشد. مساحت شهر بریزبن در این ایالت ۱۵ کیلومترمربع بوده است.

بریزبِن (بریزبِین) (به [Brisbane و تلفظ آن brɪz.bən] ) پایتخت و پرجمعیت ترین شهر در ایالت کوئینزلند استرالیا و سومین شهر پر جمعیت در استرالیا می باشد. کلان شهر بریزبن جمعیت ۲٫۵ میلیون نفری دارد و در جنوب شرقی کویینزلند واقع شده است. جمعیت منطقه کلانشهری بریزبن با احتساب حومه نزدیک به ۳٫۴ میلیون نفر می باشد.بریزبن، یکی از قدیمی ترین شهرهای استرالیا، در زمین های سنتی مردم توربل تأسیس شد، که نام آنها برای منطقه ای که این شهر در آن واقع شده است، میدجین است (با نام Mee-an-) این شهر به دلیل رودخانه بریزبن که روی آن قرار دارد نامگذاری شده است که به نوبه خود به نام توماس بریزبن، فرماندار نیو ساوت ولز در زمان تأسیس شهر نامگذاری شده است. شهرک کیفری موروتن خلیج در سال ۱۸۲۴ در ردکلیف، کوئینزلند به عنوان محلی برای مجرمان ثانویه از مستعمره سیدنی تأسیس شد و به زودی در سال ۱۸۲۵ به اسکله شمالی نقل مکان کرد و در سال ۱۸۴۲ به شهرک آزاد راه یافت. ولز در سال ۱۸۵۹، در طول جنگ جهانی دوم، بریزبن نقش اصلی در مبارزات متفقین را ایفا کرد و به عنوان فرماندهی منطقه جنوب غربی اقیانوس آرام برای ژنرال ارتش ایالات متحده داگلاس مک آرتور خدمت کرد.این شهر، شهری با چندگانگی فرهنگی بالاست به طوری که که ۳۲٫۲ درصد از جمعیت آن متولد شهرهای دیگر هستند،بریزبن به عنوان یک شهر جهانی (Beta +) طبقه بندی می شود،و دارای رتبه بالایی در رتبه بندی زیست پذیرترین شهرهای جهان است. بریزبن به خاطر معماری متمایز کوئینزلندر، و فرهنگ غذاخوری و آشپزی در فضای باز مشهور است. بریزبن همچنین از طریق آثار Canon David John Garland منشأ سنت روز آنزاک بود. یک مرکز حمل و نقل، بریزبن توسط یک شبکه بزرگ ریلی حومه ای، شبکه های معروف اتوبوسرانی و کشتی و همچنین سومین فرودگاه بریزبن و بندر دریایی پر رفت و آمد استرالیا سرویس دهی می شود. بریزبن میزبان رویدادهای بزرگی از جمله بازی های مشترک المنافع ۱۹۸۲، World Expo 88 و نشست G20 2014 بوده است. بریزبن به عنوان میزبان بازی های المپیک تابستانی ۲۰۳۲ در ژوئیه ۲۰۲۱ انتخاب شد.بریزبن یک مقصد محبوب گردشگری است. از مهمترین مکانهای دیدنی و دیدنی می توان به South Bank Parklands و مرکز فرهنگی کوئینزلند از جمله مرکز هنرهای نمایشی کوئینزلند و گالری هنری و گالری هنرهای مدرن کوئینزلند، باغ گیاه شناسی شهر، میدان کینگ جورج و تالار شهر، پل داستان، کوه کوه tha Botanic Gardens and Lookout, Lone Pine Koala Sanctuary, Howard Smith Wharves, New Farm Park، پارک ملی D'Aguilar و خلیج مورتون و جزایر آن مانند جزیره مورتون و سنت هلنا اشاره کرد.

جغرافیا شهر بریزبن

بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند یا سرزمین ملکه در کشور استرالیا است. بریزبین بعد از سیدنی و ملبورن سومین شهر بزرگ استرالیا است. ساختار شهری بریزبین همانند دیگر شهرهای بزرگ استرالیا مشتمل بر مرکز شهر (Central Business District, CBD) و تعداد زیادی محله (Suburb) است.

آب و هوای شهر بریزبن

با توجه به شرایط جغرافیایی که شهر بریزبن در ایالت کوئینزلند دارا هست در اغلب اوقات سال این شهر دارای هوای گرم است و میانگین بیشترین حد دما در بریزبن حدود ۲۶ درجه سانتی گراد است. اما این شهر سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا است به خصوص در ماه های نوامبر تا مارچ که برای به بریزبن بهترین زمان ممکن می باشند. در این ماه ها به راحتی می توانید در آب های این شهر به شنا بپردازید. اما در فصل های پاییز و زمستان دمای هوا کاهش پیدا می کند و نسیم های خنکی می وزد. هوای منطقه در زمستان از حالت گرمسیری فاصله می گیرد، با این وجود، انقدر سرد نیست که نشود با یک ژاکت و پوشش سبک، به راحتی در محیط های بیرونی بخواهید سپری کنید.

جاذبه های گردشگری شهر بریزبن

شهر بریزبن بعد از ملبورن و سیدنی یکی از بی نظیرترین شهرهای کشور استرالیا است که به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای منحصر به فرد معروف است و می توانید از زیباترین مسیرهای طبیعت گردی در اطراف این شهر لذت ببرید. در بریزبین، مردم اغلب در طول هفته کار می کنند و آخر هفته ها را برای تفریح و استراحت کنار ساحل می گذرانند. با توجه به این اغلب گردشگران ملبورن و سیدنی را برای گردشگری انتخاب می کنند اما خود استرالیایی ها شهر بریزبن را برای تفریح و استراحت خودشان انتخاب می کنند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به بریزبن ساعد نیوز قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور استرالیا همراهی کنید.

ساوت بنک

«ساوت بنک» (Southbank) باید اولین ایستگاه هر بازدیدکننده ای باشد که به بریزبن می آید. می توانید آن را در مرکز شهر به راحتی پیدا کنید. در اینجا ساحلی زیبا، باغ ها، رستوران ها، کافه ها و یک سینما وجود دارد و چرخ و فلک معروف بریزبن را نیز در همین ناحیه می بینید. تماشای شهر چراغانی شده در شب از بالای این چرخ و فلک تجربه جالبی خواهد بود. معمولاً برنامه های تئاتر و اجراهای مختلف هم در اینجا برگزار می شود و می توانید از کلاس های ورزشی رایگان، ورکشاپ های هنری کودکان و سینماهای فضای باز نیز استفاده کنید.

ساوت بنک

گوما

توقف بعدی، گالری هنر مدرن «گوما» (GOMA) خواهد بود که در فاصله اندکی از ساوت بنک قرار گرفته است. در اینجا نمایشگاه های موقتی بسیاری برگزار شده و معمولاً هنرمندان مشهوری از استرالیا و سایر کشورها در آن حضور دارند. تخصص اصلی گوما در چیدمان های هنری بوده و معمولاً هر اتاق به شما تجربه ای متفاوت را نشان می دهد. شاید جذاب ترین بخش این جاذبه برای بازدیدکنندگان رایگان بودن بازدید باشد.

گوما

کوه کوتا

کوه «کوتا» (Cootha) بدون شک زیباترین مناظر کل شهر را پیش چشمان شما به نمایش می گذارد. بندر را می توان از دور دست ها تماشا کرد و نور شبانه شهر نیز چیزی نیست که بتوان از دست داد. یکی از بهترین کارها در یک روز آفتابی، پارک کردن پای کوه و پیاده روی یکی از چندین مسیر آن تا بالا و لذت بردن از مناظر زیبای اطراف است. نقاط زیادی برای پیک نیک تعبیه شده اند. دیدن پانورامای بریزبن همان طور که بالا و بالاتر می روید، جالب و دیدنی خواهد بود.

کوه کوتا

پارک نیو فارم و پاورهاوس

«پاورهاوس» (Powerhouse) یک نیروگاه قدیمی است که به یک تئاتر تبدیل شد. می توانید در اینجا یک نمایش کمدی را تماشا کنید یا به دیدن برخی از نمایشگاه های هنری بروید. اگر به دنبال گزینه ای بدون برچسب قیمت بودید، پیشنهاد ما پیک نیک در پارک «نیو فارم» (New Farm) در کنار پاورهاوس است. در اینجا می توانید از مناظر زیبای شهری لذت برده و باغ های گل را ببینید. اگر می خواستید اندکی از آفتاب گرمی بخش بریزبن روی پوستتان لذت ببرید، اینجا مقصد مناسبی محسوب می شود.

پارک نیو فارم و پاورهاوس

خرید کردن در خیابان جیمز

بعد از توقف در باغ های کنار رودخانه ای نیو فارم، به سمت خیابان «جیمز» رفته و بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی، به دنیایی پر از فروشگاه و مرکز خرید وارد شوید. در این خیابان بهترین گزینه های مد، طراحی و سلیقه های امروزی استرالیا را می بینید. در جیمز، رستوران های لوکس و مجللی هم پیدا می شوند. اگر شما هم برای خرید سفر می کنید، نباید این منطقه خرید مهم را فراموش کنید.

خرید کردن در خیابان جیمز

استرادبروک آیلند شمالی

«استرادبروک آیلند شمالی» (North Stradbroke Island) که توسط مردم محلی «استرادی» هم خوانده می شود، یک بهشت ماورایی و زیبا بوده که با یک سفر قایقی کوتاه از مرکز بریزبن می توانید به آن برسید. سواحل شن سفید اینجا با آب های زلال و فیروزه ای، چیزی نیستند که به سادگی بتوان نادیده گرفت. گردش در این جزیره یک سفر یک روزه محسوب شده و برای غذا هم می توانید برگرهای لذیذ «سیلندر بیچ» (Cylinder Beach) را که در پشت تپه قرار گرفته امتحان کنید.

استرادبروک آیلند شمالی

ایت استریت مارکتس

«ایت استریت مارکتس» (Eat Street Markets) جایی است که بهترین و ماهرترین آشپزهای بریزبن دور هم جمع شده اند تا در جمعه و شنبه شب ها خلاقیت های لذیذشان را در پشت ون ها به فروش برسانند. جمعیت زیادی از این افراد از نقاط مختلف دنیا به اینجا می آیند؛ از دونات های ژاپن گرفته تا سالادهای سالم و تازه برای گیاه خوارها در این بازار پیدا می شود. ایت استریت برای هر شکم گرد واقعی جزو واجبات سفر محسوب می شود.

ایت استریت مارکتس

صخره نوردی در کانگرو پوینت

برای هر کسی که نیاز به اندکی فعالیت ورزشی و هیجان دارد، صخره های «کانگرو پوینت» (Kangaroo Point) را پیشنهاد می کنیم. این نقطه یکی از مناطق محبوب سنگنوردان بوده و با مناظر خیره کننده و حیرت انگیزش شما را مسحور می کند. توصیه می کنیم به هیچ عنوان این ورزش هیجان انگیز را نادیده نگرفته و از آدرنالین بالای آن لذت ببرید!

صخره نوردی در کانگرو پوینت

موزه بریزبن

این موزه در یکی از ساختمان های قدیمی و ارزشمند بریزبن قرار داشته و در سال ۲۰۱۳ بعد از توسعه مجدد، دوباره به روی عموم باز شد. موزه بریزبن در بالاترین طبقه ساختمان شهرداری بوده و در مساحت اندکی که دارد بزرگ ترین داستان های تاریخ این شهر را جای داده است. نمایشگاه های مدرن و عالی آن بسیار دیدنی هستند. جدای از تجربه ای که در موزه به دست می آورید، تماشای مناظر شهری، گنبد مسی و برج ساعت ساختمان نیز به هیجانات این جاذبه اضافه می کنند.

موزه بریزبن

و در پایان...

این شهر در جنوب شرقی ایالت، کمی بالاتر از گلدکوست قرار دارد. شهر در امتداد رودخانه ی بریزبن و اقیانوس اطلس رشد کرده است. به لحاظ جمعیت سومین شهر پرجمعیت استرالیا و اولین شهر پرجمعیت کوئینزلند به شمار می رود. شهر نام خود را از رودخانه ی بریزبن اقتباس نموده است، اما خود این رود نامش را مدیون فرماندار نیو ساوت ولز بین سال های 1821 تا 1825 است.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود خلوت و تنهایی ماهور الوند در یک کافه شیک و دنج و ژست قشنگش برای عکاسی+عکس سفره رنگین و خوشمزه مینا مختاری با غذاهای سنتی یزدی/ مشخصه خیلی خوشمزه ست/ نوش جونتون+عکس دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟ پاسخ جنجالی سیروان خسروی برای دختر مورد علاقه برای ازدواج؛ با اخلاق یا خوشگل؟+ویدئو از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس آرزوهای ناصرالدین شاه برای ایران از زبان خودش کولاک جدید مهران مدیری با برنامه جذاب دیگر/ آقای بازیگر درحال گُل یا پوچ!+عکس اولین تصویر از مراسم ازدواج مهدی کوشکی با بازیگر تئاتر؛ عروس خانم کیست؟ جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
تیتر امروز   
منتخب روز