معرفی شهر کیوتو

  دوشنبه، 26 مهر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی شهر کیوتو
شهر کیوتو، در مرکز جزیره هانشو قرار گرفته است. جمعیت این شهر ۱.۵ میلیون نفر گزارش شده و بخش اصلی این شهر حدود ۳۰ کیلومترمربع است. شهر کیوتو در ژاپن، توسط دو رودخانه کامو (Kamo) و کاتسورا (Katsura) از شرق و غرب محدود شده ‌است. این شهر در گذشته پایتخت کشور ژاپن بوده است.

یکی از بزرگ ترین شهرهای ژاپن با جمعیتی حدود یک و نیم میلیون نفر است. این شهر در گذشته پایتخت ژاپن نیز بوده است. دانشگاه کیوتو در این شهر قرار گرفته است.کیوتو در تقسیم بندی کشوری قدیم ژاپن، پایتخت کشور بود. محل قرار گرفتن شهر کیوتو در قسمت جنوبی استان کیوتوی امروزی در ولایت یاماشیرو بوده است.

تاریخچه شهر کیوتو

از لحاظ تاریخی شهر کیوتو قدمت زیادی دارد و محل استقرار اولین مهاجرین کره ای که در قرن هفتم بوده که صنعت ابریشم بافی را در این شهر رواج دادند. در سال ۷۹۴ پایتخت امپراتوری از نارا به کیوتو منتقل شد. این تغییر پایتخت با آغاز دوره خاصی در ژاپن همراه است که به نام دوره هیان (Heian) شناخته می شود. در سال ۱۱۸۵ شوگون های میناموتو (Minamoto)، پایتخت سیاسی را از کیوتو به کاماکورا (Kamakura) نزدیک محل فعلی توکیو منتقل کردند. این دوره در ژاپن به دوره کاماکورا معروف است. در دوره اِدو(Edo) بین گروه ها تقریباً صلح برقرار بود. در این دوره شوگون های توکوگاوا (Tokugawa)، گروه های سامورائی را مجدداً سازماندهی کردند و پایتخت را به اِدو که بعداً توکیو نام گرفت منتقل نمودند و همچنان این شهر پایتخت توکیو است.

آب و هوای شهر کیوتو

آب و هوای شهر کیوتو نیمه مرطوب بوده و دارای تغییرات آب و هوایی متعددی است. تابستان های این شهر گرم و مرطوب و زمستان هایی با بارش گاه گاه باران دارد. در ماه ژوئن باران در کیوتو آغاز می گردد و تا پایان ماه جولای ادامه خواهد داشت. درجه حرارت هوا در بین ماه های اوکتبر تا نوامبر ۵۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت است. قطعا بهترین ماه برای سفر به کیوتو اکتبر، نوامبر، مارس، آپریل و می زیرا این ماه ها فصل های بهار و پاییز را شامل می شوند.

جاذبه های گردشگری شهر کیوتو

در این مطلب قصد داریم به کیوتو در ژاپن سفر کنیم و با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شویم. کیوتو در گذشته پایتخت امپراطوری ژاپن بوده و امروزه نیز یکی از بزرگ ترین شهرهای ژاپن است.با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی را به شما نشان دهیم.

قلعه نیجو (Nijo Castle)

قلعه نیجو (Nijo Castle) یکی از مکان های دیدنی در کیوتو است. این قلعه در سال ۱۶۰۱ توسط توکوگاوا ایه یاسو برای محافظت از قصر سلطنتی کیوتو ساخته شد. این قلعه همچنین در هنگام بازدید و سرکشی امپراطور شوگون محل اقامت او نیز بوده است. پس از سرنگونی حکومت شوگون سالاری توکوگاوا در سال ۱۸۶۷، قلعه نیجو مدتی به عنوان قصر سلطنتی استفاده می شد و بعد به عنوان یک مکان تاریخی و قدیمی برای بازدید عموم مردم بازگشایی شد.

قلعه نیجو (Nijo Castle)

آراشی یاما (Arashiyama)

آراشی یاما (Arashiyama) یکی از مناطق محبوب و پرطرفدار در بین گردشگران است. این منطقه سرسبز و زیبا به ویژه در بهار و هنگام شکفتن شکوفه های گیلاس و در پاییز و خزان برگ های رنگارنگ، زیبایی منحصربفردی پیدا می کند. این منطقه به دلیل زیبایی های طبیعی فوق العاده و مناظر بدیع و چشم نوازش همیشه یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سفر به کیوتو است. بناها و جاذبه های تاریخی زیادی در محدوده منطقه آراشی یاما وجود دارند. در این منطقه می توانید از پیاده روی در طبیعت مدهوش کننده آراشی یاما لذت ببرید یا حتی می توانید یک دوچرخه کرایه کنید و در مسیرهای زیبا که از وسط جنگل عبور می کنند دوچرخه سواری کنید.

آراشی یاما

ویلای سلطنتی شوگاکوین (Shugakuin Imperial Villa)

ویلای سلطنتی شوگاکوین (Shugakuin Imperial Villa) در قرن هفدهم به دستور امپراطور گومیزونو ساخته شد و امروزه توسط دفتر امور خاندان سلطنتی اداره می شود. این ویلای زیبا در شمال کیوتو در طبیعتی بسیار سرسبز و زیبا قرار دارد و شامل سه ویلا در یک محدوده است. هر ویلا دارای باغ هایی زیبا و دل انگیز و بناهایی متعلق به سبک امپراطوری باستان ژاپن هستند.

ویلای سلطنتی شوگاکوین (Shugakuin Imperial Villa)

قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace)

قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace) تا سال ۱۸۶۸ که امپراطوری و پایتخت از کیوتو به توکیو منتقل شد، محل اقامت خاندان سلطنتی بوده است. این قصر در پارک بزرگ سلطنتی کیوتو قرار دارد. این پارک یکی از جاذبه های گردشگری شهر کیوتو است که علاوه بر قصر سلطنتی، قصر سنتو و چند جاذبه ترویستی دیگر را نیز در خود جای داده است.

قصر سلطنتی کیوتو (Kyoto Imperial Palace)

بازار نیشی کی (Nishiki Market)

بازار نیشی کی (Nishiki Market) یک بازار خیابانی باریک و طولانی است که دارای بیش از صد مغازه و رستوران است. این بازار خرده فروشی محلی که به «آشپزخانه کیوتو» شهرت دارد انواع غذاهای محلی کیوتو مثل غذاهای دریایی، و لوازم آشپزی مثل چاقو و ظروف آشپزخانه را در معرض فروش می گذارد. اگر به شهر کیوتو سفر کردید و قصد امتحان غذاهای محلی کیوتو را داشتید، بازار نیشی کی انتخابی ایده آل برای این منظور است. در این بازار می توانید غذاهای محلی و فصلی مثل شیرینی ژاپنی، انواع ترشی و غذاهای دریایی خشک شده و سوشی را امتحان کنید.

بازار نیشی کی (Nishiki Market)

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace)

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace) مجموعه قصری در مجاورت قصر سلطنتی کیوتو است که در پارک سلطنتی کیوتو قرار دارد. این قصر در سال ۱۶۳۰ به عنوان محلی برای استراحت امپراطور گومیزیو ساخته شد و بعدها به محلی برای اقامت امپراطوران پس از کناره گیری از سلطنت تبدیل شد. ساختمان اصلی این کاخ در سال ۱۸۵۴ دچار آتش سوزی شد و مجددا بازسازی نشد. در عوض، قصر امیا (Omiya Palace) در سال ۱۸۶۷ در زمین های سنتو بنا شد و امروزه محل اقامت شاهزاده فعلی در زمان بازدید از شهر کیوتو محسوب می شود.

قصر سلطنتی سنتو (Sento Imperial Palace)

منطقه هیگاشی یاما (Higashiyama District)

منطقه هیگاشی یاما (Higashiyama District) منطقه ای مسکونی و مشهور در امتداد دامنه های کوه های شرقی کیوتو است. این منطقه بهترین منطقه تاریخی شهر کیوتو است که به خوبی محافظت شده است. در سفر به کیوتو برای تجربه و اشنایی با سبک زندگی قدیمی و سنتی این شهر می توانید به این منطقه قدیمی بروید. بافت قدیمی این منطقه شامل ساختمان ها و بناهای چوبی، گذرگاه های قدیمی و مغازه های قدیمی است که حس و حال پایتخت سابق ژاپن را زنده می کند. بازسازی ها و نوسازی های صورت گرفته در این منطقه باعث زیباتر شدن این منطقه شده است.

منطقه هیگاشی یاما (Higashiyama District)

موزه قطار کیوتو

موزه قطار کیوتو در سال ۲۰۱۶ در محل سابق موزه لکوموتیو افتتاح شد. این موزه تنها ۲۰ دقیقه پیاده روی از ایستگاه کیوتو فاصله دارد. موزه قطار کیوتو یکی از سه موزه قطار برتر ژاپن است. در این موزه انواع قطارهای قدیمی و از کار افتاده، لکوموتیوهای قدیمی و تجهیزات مدرن امروز در معرض نمایش عموم قرار دارد. ژاپن یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه حمل و نقل و قطار است، بنابراین تماشای موزه قطار کیوتو نیز می تواند بسیار جذاب و سرگرم کننده باشد.

موزه قطار کیوتو

موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum)

موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum) در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موزه های ژاپن است. این موزه در کنار موزه ملی توکیو، موزه ملی نارا و موزه ملی کیوشو از برترین موزه های کشور ژاپن است. در این موزه مجموعه های بی نظیری مثل آثار تاریخی، مجسمه، آثار خوشنویسی قدیمی، پوشاک و البسه قدیمی ژاپنی و نقاشی های مختلف در معرض نمایش گذاشته می شود. علاوه بر نمایشگاه دائمی، نمایشگاه های ویژه نیز در دوره های مختلف در این موزه برگزار می شود. با بازدید از این موزه می توانید اطلاعات زیادی در مورد زندگی و فرهنگ ژاپن باستان پیدا کنید.

موزه ملی کیوتو (Kyoto National Museum)

و در پایان...

کیوتو سال ها به عنوان پایتخت ژاپن شناخته می شد. شاید کیوتو بزرگ ترین شهر ژاپن نباشد؛ اما یکی از تاریخی ترین شهرهای آن است. این شهر دارای بافت مدرن و تاریخی است و دیدنی های کیوتو مجموعه ای از معابد و جاذبه های تاریخی فوق العاده منحصربه فرد را در برمی گیرد. کیوتو یکی از بزرگ ترین شهرهای ژاپن است که هر سال تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان از آن بازدید می کنند. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی ژاپن دارای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعددی است. کیوتو، تنها شهر بزرگ ژاپن است که در جنگ جهانی دوم در امان ماند. این شهر به خاطر داشتن فضایی تاریخی از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران برخوردار است. آثار هنری فراوانی از جمله مجسمه، نقاشی و سایر هنرها در موزه ها و گالری های کیوتو به چشم می خورد.در سفر به این شهر زیبا از بناهای قدیمی و معابد بودایی آن دیدن کنید. کیوتو دارای ۳۰ معبد فعال و حدود ۲۰۰ پرستشگاه شینتو است؛ از این رو مرکزی برای فرقه های مختلف بودایی شناخته می شود. در ادامه با برخی از بهترین دیدنی های کیوتو آشنا شوید.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (327 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (72 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (52 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (43 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (38 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (34 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (32 نظر) شکسته شدن قبح شرب خمر و لمس نامحرم در نبود نظارت کافی و پاسخ ساترا (23 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (19 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (17 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (11 نظر) نگاهی به گچبری های مدرن و اروپایی خانه علیرضا بیرانوند در تازه ترین عکس هایی که پسرش منتشر کرده+عکس/ سلیقه اکرم بانو توی انتخاب دکوری و چیدمان حرف نداره😍 (11 نظر) میز شام رنگی و خوشمزه فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش برای عروس و پسرش +عکس/ انصافا خوشمزگی از دست پختش داره میباره... (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سوابق علمی 6 کاندیدای چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوری
فراخوان دانشگاه تهران برای جذب سرباز امریه در شهریور ماه
آچمز شدن دوباره منافقین با دو ضربه مهلکی که خوردند / بدبخت ترین گروه تروریستی دنیا!
زنده بیرون درآوردن نوزادان دوقلوی یاسوجی از سردخانه!
تبلیغات نامزدها در صداوسیما با اولین مناظره/ دوشنبه 28 خرداد
سیدحسن خمینی: هر کس دلش برای مملکت می‌سوزد، نسبت‌ به حضور در انتخابات مسئول است
دخترِ جوان تهرانی در حالت مستی تصادف کرد و مرد!
قربانیان تجاوز راز خود را به خواستگارشان بگویند؟
خرید و فروش میلیونی همستر کامبت و معاوضه با خودرو!
سرانجام مجلل‌ترین عروسی قرن در ایران به کجا کشید؟ ترس عروس از سوار شدن بر «فیل» تا...
از ماجرای طلاق نیوشا ضیغمی تا اولین کنسرت عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز دوشنبه 28 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 28 خرداد ماه 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 28 خرداد 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 28 خرداد 1403+فیلم
فاجعه در بیمارستان یاسوج: دو نوزاد دوقلو زنده کفن شدند!